Gå til innhold

Noen som har en liten babyseng å anbefale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Planlegger sånn smått innkjøp til det nye tilskuddet i familien. Har siden førstemann (14mnd) byttet soverom, og har derfor ikke plass til en vanlig sprinkelseng ved siden av vår seng. Da må den evt. stå i fotenden. Dette er imidlertid en tungvint løsning. Ønsker å ha barnet ved siden av meg, noe som forenkler nattamming og oppvåkninger ellers. Men sengen må være smalere/mindre enn vanlig standart sprinkelseng-mål. Noen som har anbefalinger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vår førstemann bruker fortsatt sprinkelsenga si, så da nr.2 meldte sin ankomst, så kjøpte vi en vugge. Akkurat passelig stor og passe dyp, slik at snuppa kan bruke den ei god stund.

Det går jo også ann å bare bruke vognbagen. Nyfødte liker jo å ha det tett rundt seg den første tiden når dem skal sove.

Sprinkelsengen til stokke er jo mindre enn en vanlig sprinkelseng. Går jo ann å gjør den kortere også. Det er drømmesengen min ihvertfall, men desverre litt for dyr på vårt budsjett :/

Skrevet

Babybay!! Den er heeeelt genial! Det er en seng du hekter på egen seng, så slipper du å stå opp. Bare å løfte baby over i egen seng når du skal amme, og å løfte han tilbake når du er ferdig.

Skrevet

Jeg hadde vugge til Lillemann, og for en som ikke sovnet av seg selv, så var det uvurderlig! Skapte en god relasjon til seng og soving, og etterhvert kunne jeg slutte å vugge vogga, og dermed fikk vi en problemfri overgang til sprinkelsenga.

Skrevet

Vi har en liten reiseseng, i merke Akta Graco, som ikke er lenger enn 85 cm i lengden, og kanskje 60 i bredden.

Den har en ekstra sengebunn som man kan montere på, som man kan ha høyt i sengen. Akkurat som man har bunnen høyt oppe i sprinkelsenga når babyen er liten.

Vi brukte denne som hovedseng i starten, også pga liten plass på soverommet men også fordi det ble lunere for lille babyen i starten;)

Kjøpt i Sverige men sikkert mulig å få tak i her og. Kostet ca 800 kr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...