Gå til innhold

viktig om SEA-BAND (akupressbånd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt sea-band som er et bånd med et trykkpunkt som skal være på håndleddet. Det trigger et akupunkturpunkt mot kvalme. Akupunktøren jeg går hos sier de er bra, MEN: DET ER VIKTIG AT DET BARE ER PÅ ET PAR TIMER OM MORGENEN OG ET PAR TIMER OM KVELDEN. Ikke hele tiden,som det står i bruksanvisningen, Det som skjer da er at akupunkturpunktet trigges hele tiden og "mettes" / "tettes" slik at det ikke får effekt etterhvert.

Kanskje dette var nyttig for noen ???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette har ikke vært aktuelt fr meg, jeg har hatt sea band i over 8 år, og aldri visst dette...

så jeg har brukt de som bruksanvisningen sier, og de har alltid virket.!.

på lange reiser har jeg hatt dem på i maange timer i strekk, iallefall 4-5 minst..og mot svangerskapskvalme og selvfølgelig.. og det har aldri dempet virkningen noe på meg iallefall. tenkte bare jeg ville si fra :-)

Skrevet

Oj, det visste jeg ikke!! Jeg bruker de stort sett hele døgnet. Takk for tipset!

Skrevet

D ska gå helt fint å ha dm på hele dagen og la punktan hvile på natta :)

E nu d vi lærte på farmasitekniker utdanninga mi ;)

Æ bruke mine hele tia, nån gang til og med på natta for å få sove :) Etter 5 mnd intens bruk, funke dm fortsatt på mæ.

Et godt tips e å massere kula lett på punktet før du lar dn sitte på ;)

Skrevet

Jeg gikk nå med mine hele dagen fra uke 6 til uke 15-16 og virkningen ble ikke svekket av den grunn.. :)

Skrevet

Så bra at det funker selv om man har på lengre enn jeg fikk anbefalt. Det er jo det som er det viktigste :)

Skrevet

Ja, kan være jeg bare har hatt flaks da.. hehe =)

Var så redd for å bli kvalm igjen i begynnelsen at det var så vidt jeg turte å ta de av:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...