Gå til innhold

Symfyse fundus mål - noen som har opplevd at krysset går over diagrammet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

To uker igjen til termin, og stigningen går plutselig ut av tegningen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det skjedde nesten med meg og =)

var vel helt oppi kanten av diagrammet sånn helt plutselig..var ett kjempehopp fra den jevne stigningen jeg hadde hatt.

men jordmor sa til meg at det ikke var noe å bekymre seg for.

fikk en baby over gjennomsnittet, men ellers ikke noe annet utenom normalen..

sa jordmor noe til deg om stigningen?

Skrevet

:)

Ikke annet, enn at den plutselig hadde satt kurs fra forige kontroll, så jeg skal å ul i morgen. Det kunne like gjerne være mye fostervann, så det var greir å få det sjekket.

Er ikke sånn superbekymret, men ble litt overrasket, ettersom kurven hadde vært jevn frem til nå:)

Jeg fikk også beskjed om å ta det med ro:)

Skrevet

Joda- min var utenfor- hadde 44 på siste kontroll før "lillegutt" kom- Han var dog 4670gr og 56cm- og ble 4 dager i forveien estimert til å være en gj.snittlig 4kg baby.... :S

Skrevet

Jeg ligger laaaangt over normalen(det grønne), kranglet meg til ny ultra, og fikk da bekreftet mistanken om at knøttet skal komme leeenge før termin :) De har ikke lov til å forandre termin på papiret, men får ny ultralyd på min "egen" termin, og tett oppfølging utover dette =) Har uvanlig liten mage i tillegg, ungen ligger dypt. Så her ligger jeg i uke 35 =) Var på kontroll idag, hodet har festet seg og livmoren har sunket ned! Artig ettersom jeg enda går i mine vanlige bukser =) Bare så glad og fornøyd for at jeg ble hørt på!!! =) =) =)

Skrevet

Jeg gikk over diagrammet, grunnen var masse fostervann + svær morkake. Gutten var 3398 g og 48 cm, så det var ikke fordi han var stor :-)

Skrevet

Ja, da jeg var 30 uker på vei med tvillinger - sprekkeferdig :-)

• 3 uker senere...
Skrevet

Er 36 uker og har eit SF mål på 40. Så,magen har vokst 6 cm på 3 uker. Litt unormalt i følge fastlegen min. Og,babyen ligger på tverr... Er litt bekymret... Venter på time hos fødeavd,og den har latt vente på seg...

Skrevet

Det gjorde det på meg også, fikk ultraly og jeg hadde stort barn, stor morkake og veldig mye fostervann. Såpass mye fostervann at de sjekket veldig godt at ikke noe var galt med barnet, det kan jo bli mye fostrvann hvis barnet ikke svelger fostervann som den skal..

Alt var heldigvis bra, men jeg fikk en unge på 4,8 kilo tre uker før termin da. Ble estimert til 5,5 kilo til termin!

Skrevet

Har også høyt mål men en normal i magen, vekst avvik på 9 % som er 150-200 gram og da kan det godt være at legen har målt litt feil som han sa. De symfysemålene er bare en indikasjon og ikke noe fast mål på hvor stor baby man vil få.

Skrevet

lå langt over med begge mine.. Jeg bærer det bare veldig utenpå.. STOOOR mage.. normale barn.. 2485g og 2640g i uke 34 begge 2.

Skrevet

Jepp, med førstemann. Laangt over diagrammet. Han veide nesten 4,8 kg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...