bringebærsnipp Skrevet 19. januar 2010 #1 Skrevet 19. januar 2010 regner med det vanlige med blodtrykk, urinprøve og prate. men er veldig spent på om hun skal lytte etter hjertelyd? For da vil jeg gjerne ha med pappa'n! kanskje han får høre han og? vet jeg skal det hos legen uke 15+0, men er litt hyggeligere å ha han med til jordmor tror jeg?
mammaløve Skrevet 19. januar 2010 #2 Skrevet 19. januar 2010 Jeg tror ikke hun kan høre hjertelyd enda. Tror man kan det først fra uke 14-15, så kanskje det bare er for de andre vanlige standardsjekkene? Får du komme til jordmor så tidlig? Jeg fikk beskjed om at de egentlig ikke tar inn gravide til jordmor før i uke 18, men fikk i uke 16 fordi de syntes det var for lenge å vente. Har vært til 1.kontroll hos lege.
kmne+ida+sara Skrevet 20. januar 2010 #3 Skrevet 20. januar 2010 Jeg kan godt tenke meg at hun prøver å høre etter hjertelyd i uke 10, men det betyr jo ikke at hun finner den så tidlig, uten at det er noe galt for det! Jeg ville nok heller hatt med pappaen til legen i uke 15, for da hører dere helt sikkert hjertelyden! Ellers kjenner jordmor på livmoren din (utenfra) og måler den, fyller ut helsekortet. Også svarer hun på spørsmål! Du er jommen heldig som kommer så tidlig til jordmor, i min kommune er det så sprengt at ingen kommer til før i uke 24!!! Lykke til!
bringebærsnipp Skrevet 20. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 20. januar 2010 Jeg får ta han med til legen i uke 15 da. Fikk bare beskjed om å ringe jordmor å bestille time av legen for det kunne være lang ventetid. Da jeg ringte spurte de om neste gang jeg skulle til legen og bare satte opp time sånn ca på midten fordi de foretrekker at jeg går annen hver gang. Kjempe flott! Er førstegangsfødene og, så legen synes at det var lurt å bli tidlig kjent med jordmor. Er vist heldig jeg da skjønner jeg. Bor i Fredrikstad, det er jo ganske mange helsestasjoner her..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå