Gå til innhold

Jeg skjønner faktisk ikke hva som er problemet med å vaske sokker sammen med finvask på 40 grader?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man skifter jo sokker hver dag og det er da vel begrenset hvor møkkete sokkene faktisk blir. Enten bruker man sine egne sko store deler av dagen, eller så er man hjemme hos seg selv (og bruker ikke sko inne...hehe)

Men hva med f.eks en dongribukse som man bruker over flere dager. (Ja, jeg regner med dere ikke vasker dongribuksa etter kun 1 dags bruk)... Den har du gjerne brukt på jobb, på buss/t-bane (og gud skal vite hvor mange møkkete folk(som har vasket sine sokker sammen med buksene sine) som har sittet der før deg!!!)... Tror dere ikke buksene er mer møkkete enn sokkene da???

Skrevet

Det dreier seg ikke om møkken en ser, men om det en ikke ser.

Bakterier og sporer som gir sopp og andre plager.

Det er et helt annet miljø inni en sokk eller en truse enn en bukse.

Skrevet

Ligger du og sleper deg langs gulvet en hel dag eller slik som sokkene dine går på gulv?

Skrevet

Men hva med de barna som ligger på gulv og kryper hele dagen da??? Kokvasker klærne deres også?

HI

Skrevet

Skitten man ikke ser, da snakker vi om svette? Vi vasker sokkene på 40 grader og de lukter ikke svette når de kommer ut av vaskemaskinen.

Skrevet

Hvor mange maskiner vasker dere pr. dag dere som skiller plaggene slik fra hverandre??

Synes det hele virker kjempe hysterisk.

Tror det er de færreste som gjør det slik....

Skrevet

Sokker skal vaskes sammen med andre sokker eller undertøy på minst 60 grader! Noe annet er direkte ekkelt.

Skrevet

Sokker regnes som undertøy her i huset, og vaskes på minimum 60 grader.

Skrevet

Undertøy er en ting... Men sokker??? Er føtter virkelig sååå fælt at man nærmest må kokvaske dem?? Man kan jo svette rimelig mye i en genser også, men vasker jo på 40 grader likevel. Er fotsvette så mye verre enn armhulesvette? Det er vel ikke så mye andre bakterier på føttene enn andre steder på kroppen

HI

Skrevet

Jeg gjør sånn som HI. Jeg anser truser som undertøy og vasker dette på 60, men ikke sokker. Dersom jeg eller andre i familien hadde hatt fotsopp ville det vært en annen sak, men de blir bare utsatt for svette, på lik linje med en t-skjorte. Det er ikke ekkelt i mine øyne;)

Skrevet

Det er klart sokker blir mer skitne enn en genser, fordi man går rundt på gulvet. Det er mye drit på gulvet uansett hvor mye man vasker.

Litt av grunnen er vel også at gensre ofte ikke er laget for å vaskes på høy temp, mens sokker tåler det meste. Jeg syns det er deilig med alt som kan vaskes på høy temp. Få det ordentlig rent:) Så jeg hiver gledelig sokkene på 60.

Skrevet

Her i huset vasker vi alt i samme maskin, på 60 grader. Selvfølgelig vasker vi ull og annet tøy som ikke tåler så høye grader på 40 grader, men ellers går både truser, sokker, vaskefiller, håndklær og vanlig tøy i samme maskin. Bakterier dør jo ved 60 grader, så ser ikke problemet:)

Barnetøy vasker jeg i en maskin for seg selv, det også på 60 grader.

Skrevet

hva med ullsokker da? de skal jo vaskes på ullvask... kan ikke vaske de på 60 grader. da blir de jo ødelagt. da snakker jeg ikke om strikkesokker,men slike man har som lag 1..

Skrevet

Hysteriske folk her inne..

Jeg har vasket sokker på 40 i alle år.. ikke fått noen medisinske plager av den grunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...