¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 19. januar 2010 #1 Del Skrevet 19. januar 2010 hatt en kjip samtale på jobb i dag med sjefen vedrørende stilling osv når jeg kommer tilbake fra perm. Ikke sikkert jeg får igjen min nåværende stilling fordi det er ei anna ei som gjerne vil inn i den nå, siden hun kommer tilbake fra sin perm (hun hadde ikke stillingen jeg går i før hun gikk i perm). Så sjefen min sa at hun ikke kunne garantere at jeg fikk gå inn i min gamle stilling etter perm, men at jeg kanskje må ta en annen stilling. Jeg er fast ansatt, og vet at ved behov så kan man bli flyttet på (dersom det er ressursmangel et annet sted), noe som ikke er tilfellet i min situasjon. Det er bare fordi ei anna ei gjerne vil ha min stilling!! Det er ikke det at sjefen er misfornøyd med jobben jeg gjør, tvert imot er hun veldig fornøyd og lei seg for at jeg er 60% sykmeldt. MEN nå ble jeg utrolig umotivert, og tenker at man får virkelig lite igjen for å være flink i jobben sin. Føler nesten jeg blir straffet fordi jeg skal ut i perm.. Da kan liksom noen andre komme og ta fra meg min stilling! Hun som vil ha min stilling ble ansatt samtidig som meg og ville helst ha stillingen min da også, men ble tilbudt en annen en. Det var jo en grunn til at jeg fikk den stillingen da og ikke hun. hun kan gjerne få gå i min stilling mens jeg har perm, men synes da jeg kan få den igjen når jeg kommer tilbake.. Er hun misfornøyd og ønsker andre arbeidsoppgaver så kan hun vel søke jobb et annet sted. Ikke presse ut meg.. føler det blir sånn.. Håper sjefen min skjønte at jeg ikke synes dette var noe særlig, og at hun tar til fornuft og skjønner at jeg ikke lar meg flyttes på på den måten. Sukk... ble vel egentlig litt lei meg jeg.. Jaja, dette ble langt og sytete, men hatt en crappy dag... Mener dere at det er greit av arbeidsgiveren min å gjøre dette? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141301957-kjip-dag-p%C3%A5-jobb/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
MillaCamilla Skrevet 19. januar 2010 #2 Del Skrevet 19. januar 2010 Hei Om du er fagorganisert har du meget mulig en sak om du ikke får tilbake stillingen din. En venninne fikk ikke tilbake sin stilling etter barselpermisjon og tok kontakt med sin fagforening. De sa at hun helt klart hadde en sak om hun tok den videre. Hun fikk imidlertid en annen tilsvarende stilling da sjefene skjønte at hun ikke ville gi seg. Lykke til:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141301957-kjip-dag-p%C3%A5-jobb/#findComment-141302064 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gajsa Skrevet 19. januar 2010 #3 Del Skrevet 19. januar 2010 Huff, det hørtes skikkelig kjipt ut... Jeg tror ikke arbeidsgiver kan gjøre dette, og om du er fagorganisert eller ei, så har du dine rettigheter som arbeidstaker! Ta kontakt med arbeidstilsynet dersom du ikke er organisert, og hør med de, jeg kan ikke drømme om at arbeidsgiver kan gjøre dette...men de kan jo sikert lett gjemme seg bak en eller annen unnskyldning om ressursmangel da.. Jeg har selv en litt høyere stilling, og denne er utlyst siden jeg skal ut i permisjon, men det er kun et vikariat. Så snart jeg er tilbake får jeg tilbake min gamle stilling. Arbeidstilsynet har ulike telefonnummer avhengig av hvor du bor i landet, bare å søke på 1881:) LYKKE TIL!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141301957-kjip-dag-p%C3%A5-jobb/#findComment-141302754 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mørketid Skrevet 20. januar 2010 #4 Del Skrevet 20. januar 2010 Dette er ikke lov. anbefaler deg å ta kontakt med forbundet ditt, for du er vel organisert? Har vært i lignende situasjon selv. Ønsker deg masse lykke til men ikke gi deg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141301957-kjip-dag-p%C3%A5-jobb/#findComment-141305239 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå