Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I kveld er jeg lei... Er 100% sykemeldt og har ikke vært ute av huset på over en uke. Er konstant kvalm og uvell og ingenting hjelper. Orker ikke gå ut å hente posten ei gang. Ligger våken en time om morgenen for å samle krefter til å gå på badet.. Satte på en maskin med klær i stad og holdt på å gå i bakken. Føler hodet er fullt av bommull.

Prøver så godt jeg kan å holde motet oppe ved å tenke at det er verdt det.. og det ER det, for all del! Men jeg vet jo ikke hvordan det står til nedi der. Jeg trodde jeg skulle få høre hjertelyden på 1.kontroll, men det er visst altfor tidlig. Så da må jeg gå hvertfall en mnd til uten å vite at det er liv inni der..

Trenger noen oppmuntringer. Noen som har det på samme måte? Evt. har opplevd det før og kan fortelle meg at det snart går over?

Er 7+5 i dag...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du er ikke aleine om å være dårlig .. er ekstremt mye kvalm jeg å og er 100% sykemeldt selv..

Det jeg bare gjør er å prøve å slappe av mest mulig å få i meg litt mat vær 3 time sjøl om det bare er ett eple. og drikke mye vann. det hjelper for meg ihvertfall ^^

Det med å høre hjertelyd kan man høre på 1 kontroll når man er ca 12 uker på vei, men de kan ikke lov at du hører noe..

Jeg var ihvertfall hos gynekologen i går og tok innvendig ultralyd og da så jeg hadde hjerte hadde begynt å slå ihvertfall og det var en lettelse å kunne vite at det var liv der så det er jo en mulighet for deg å kunne gjøre, men det er jo desverre ikke gratis..

Jeg er nå i dag 7+6

Får håpe kvalmen snart vil gå vekk for deg=)

Skrevet

Hei hei!

Er nok ikke like kvalm og dårlig som dere. Men har dere prøvd akupunktur? De fleste jordmødre tilbyr det nå pga at det har så god effekt mot kvalme. Har flere venninner som har gått til behandling og har blitt mye bedre. Anbefaler også å kjøpe seabånd. Koster ca 200 kroner og hjelper!!

Ellers er det nok slik at mat og søvn er godt for kroppen....

Håper dere får hjelp! Lykke til!!

Skrevet

Hei du :)

Offa meg... det er ikke gøy å være så kvalm å dårlig! Kanskje jeg syter for mye når jeg er kvalm...? Er jo egentlig veldig heldig. Blir jeg kvalm, går jeg å legger meg... Jeg anbefaler grønne epler mot kvalme! Det funker vertfall for meg :)

Ellers er jeg 10+2 har ikke hørt noe hjertelyd jeg heller... men jeg tenker at jeg er jo kvalm, og det er jo noen som lager den kvalmen?? hehe... kanskje det er to siden du er så kvalm?

Håper du blir bedre snart da? De sier vel at når du er i uke 12 blir ting lettere :) Da har du noe å se fram til!

Go bedrings klem

Skrevet

Takk for oppmuntrende ord.

Hjelper med en mann som kommer hjem å lager middag og henger opp tøy!:)

Tror jeg skal høre med legen om å få kvalmenedsettende. Er jo helt utslått hele dagen.. kjedelig!!!

Tenkte og å høre med han om tidlig ul, om jeg kan få henvisning eller om jeg må gjøre det selv. Tror det hadde hjulpet å sett at alt var greit.. -spess når man er så dårlig pga dette her..

Dere som er dårlige; hva gjør dere for å få dagen til å gå fort og uten å kjede livet av dere?

Jeg ligger stort sett på sofaen, men blir jo helt firkanta i hodet av tv og pc hele dagen... Noen tips? (noe som ikke krever fysisk aktivitet eller konsentrasjon..hehe)

Håper det går over snart... GLEDER meg faktisk til å komme tilbake på jobb!!!

Skrevet

Er heldigvis ikke kvalm selv foreløpig, men ting man kan gjøre for å få tiden til å gå er jo lese bøker, drive m noe håndarbeid, lime inn bilder i album osv osv. Tidlig UL må du nok betale for selv, hvis du ikke har mange SA/ MA bak deg, eller andre medisinske årsaker.

Skrevet

Hei,

Er det noen av dere som har diare i tillegg? Beklager ufint spm... Men jeg lurer på om jeg har svangerskapskvalme eller bare omgangssyke.. håper dere kan svare i forhold til deres erfaringer..

Skrevet

har hatt d akkuratt likt deg, er nå 11 uger og har noen timer som er greie og ellers så har jeg noen veldig dårlige timer, kommer og går, men er tross alt litt bedre enn jeg var for bare en uke siden

Skrevet

Hei jeg er 9 1/2 og er også 100% sykemeldt. Orker ingenting og lurer på hvordan jeg skal holde ut i uker til! lyspunktet denne uka har vært besøk hos gynekolog der jeg fikk se UL med den lille der hjertet slo.(har mistet to ganger før, gikk privat -kostet 800kr) Prøver å samle krefter bare for å bade dattera etter skolen! helt utrolig.. mens endel ikke merker noe før de begynner å bli tunge...merkelig. Det verste er at det tilogmed er vanskelig å lese bok/aviser. Har fått kvalmedempene fra legen -hjelper noe.

Lykke til! håper vi snart får det bedre.

sukk.

Skrevet

heia;-) uff,har d akkurat likt selv,føle meg heilt paralysert.Må psyke meg opp til å lage middag(klarer ikke lenger å lage middager med saus og poteter).jeg er 11+2 og har ikke kastet opp foreløpig idag (heller ikke igår)jeg er kvalm 24t i døgnet,har kastet opp 1-3 ganger daglig siden før jul,det er slitsomt,men det er som du sier absolutt verdt d!:-)

dette er nr.2,har en datter på 10 og hele svangerskapet med henne var det helt likt,kastet opp siste gang under fødselen,uff....

legen har trøstet meg med at svangerskapskvalme er positivt pga,det viser at hcg mengden i blodet er høy,det sies at de med ekstren kvalme sjelden har problemer med blødninger.det som skremmer meg mest med kvalmen er at(jeg har epilepsi)jeg kaster opp tablettene,noe som har resultert i et anfall for to uker siden,men men,vi må visst bare holde ut,lykke til;-)

Skrevet

Huff dårlig er bare forbokstaven. Jeg er kvalm 24/7. Våkner om natten og er kjempekvalm. Kaster ikke opp noe særlig men fungerer rett og slett ikke i hverdagen. Etter en dusj er det gjort, da ligger jeg strak.. Klarer så vidt å hente datteren min i barnehagen også. Er 100% sykemeldt. Skal til legen igjen i morgen, og håper jeg kan få være hjemme noen dager til. Fikk kvalmestillende på resept men det hjalp lite.. Så nå har jeg faktisk bestilt time til akupunktur i håp om at det kan hjelpe. Er 7+5 i dag. Forrige gang var jeg dårlig til uke 14-15. Håper det blir bedre etterhvert:) Puff for et syteinnlegg men det er godt å få det ut. Alt i alt er det verdt det når jeg tenker på årsaken til at jeg er kvalm;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...