Gå til innhold

En trist slutt.... takker med dette for meg og deler min efaringer.

Anbefalte innlegg

bestilte privat ultralyd, og var på den i dag. har blødd nesten siden julaften. svakt hele tiden og vært mye bekymra.

Min døde da 3 dager etter min første ultralyd...............

Men det startet med at jeg fikk vite at jeg var gravid i november. Så ringte jeg legen for å få min første time som da ikke kunne bli før etter jul. Legesekretæren var litt små frekk da jeg fortalte at jeg ikke visste om jeg ville beholde den og ba meg ringe ullevål. Etter litt om og men ringte jeg Byporten legesenter for å kunne kommet til legen for å få litt råd. og gode råd fikk jeg. var ikke så skummelt da jeg gikk ut derfra lengre.

Så ringte vi ullevål. Var hos sosionomen og snakket med henne, og på en ultralyd som viste at hjerte slo. Da var jeg 5+6.

Uka etter begynte jeg å små blø(midten av desember), så ringte jeg legen min igjen for å få noe svar, fastlegen min har ikke vært på jobb alle de gangen jeg har ringt , så bare fått snakket med en anne lege.

Han sa det var igentig å gjøre bare vente på aborten.

Men snakket jo med flere som hadde blødd og at det som regel har gått bra.

Begynte å blø igjen rett før jul, ringte da legen min igjen og fikk snakket med han samme som fortsatt sa at det ikke var noe å gjøre. fastlegen min hadde jo selvfølgelig gått for dagen klokka 13.00. så da kunne jeg ikke komme til legen.

Vært mye frustrasjon i forhold til legesenteret mitt, og blitt mildt sagt dårlig behandlet og sett ned på fordi jeg var forvirret og ikke visste hva jeg vill. Etter hvert bestemte jeg meg for å ha den.

Men i jula sluttet alle graviditetstegnene.

Men jeg har jo fortsatt større bryst og brekninger.

La det litt på is, og tenkte at alt gikk bra om jeg tok det litt med ro,

Men den gang ei.

Var da på Helsepartner i dag , hos en veldig hyggelig lege som henviste meg etter ul til sykehuset.

Men da begynner det igjen....

Jeg gikk til luka og spurte hvor jeg skulle, hun sa ned .. så gikk jeg ned og sa jeg hadde time, så sa hun at jeg skulle opp og sette meg for å vente.

Etter en time venting, går jeg bort i luka igjen til en annen dame og sier at jeg har time... så sier hun at du må melde fra her.

Men jeg har blitt sendt rundt over alt,så hun måtte endelig beklage seg .....

så kom jeg inn til gynekologen en mann som var utrolig uhyggelig.

Og jeg begynte å gråte i smerte for han var så utrolig uforsiktig.

Etter det fikk jeg med meg piller og ble sendt på blodtakning som d et så fint heter der borte.

så skulle de stenge klokka 15....og det vare igjen 5 min og alle beynte å klikke der borte. oi oi for en dag....

så nå ligger jeg her med masse sno og skal ta tablettene og få blødd alt ut.

Så da takker jeg for meg , og håper at dere får bedre behandling av deres fastleger og helsevesenet generelt :)

Lykke til alle sammen, og vær super takknemlige for at første trimester er over strax =)

Fortsetter under...

Huff, nå fikk jeg skikkelig vondt i magen av å lese hvordan du har hatt det i det siste! Det virker som om du har et skikkelig rævva legekontor! Utrolig viktig å bli tatt seriøst når man er gravid, og spesielt om man ikke helt vet hva man vil gjøre. For ikke å snakke om når det ender i SA. Da trenger man omsorg, ikke utålmodighet!

Håper du har noen flotte personer rundt deg nå, vet det kan være vondt. Du fortjener noen som tar ordentlig godt vare på deg!

Har en fantastisk bra kjæreste :)

Så det kommer til å gå veldig bra med meg etterhvert.

Men nå har jeg hylgråtet litt, siden jeg ikke ville gråte på sykehuset.

Så godt å få det ut, og bli ferdig med det.

Men er sliten og lei i dag, så gruer meg veldig til å ta alle de tablettene,......

Men kjæresten min sa vi kunne prøve igjen om noen år.

Han er best :)

Vært sammen i 1 år og 3 mnder og er så utolig heldig som har han oppi alt dette :))))

Annonse

Vil bare til slutt bare anbefale å ikke ta medisinsk abort om man noen gang skulle være så uheldig og måtte det.

Aldri hatt så vondt i hele mitt liv, og spydde og ville bare legge meg nned å død. Klarte ikke ta smertestillende for alt bare ramla ut av meg....

Men nå blør jeg bare å begynner å komme meg og er lettet.

Er det ikke ment to be så er det bare ikke det.

Som legen sa så kan jeg få barn senere og det skal jeg =)))

Lykke til alle sammen :) Kommer sikkert litt innom i ny og ned og ser om det er bra med dere :)))!

Mvh Silje

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...