Gå til innhold

Ettåring som våkner flere ganger om natten.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet vårt på 13 mnd har de siste par månedene våknet 1-4 ganger i løpet av natten. Noen ganger skal det ikke mer til enn at vi stikker hodet innenfør døra så sovner han igjen, andre ganger gråter han veldig og må trøstes og det tar lang tid. Hva kan vi gjøre med dette? Det tærer veldig på oss å ikke få sammenhengende søvn mer enn en eller kanskje to netter i løpet av en uke. Vi har testet ut ulike temperaturer på rommet uten at det gjør noen forskjell, prøvd både med og uten hodepute, med og uten nattlys osv. Noen ideer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har samme problemet her.. og vet at ei venninne av meg også har det problemet.. men tror nok bare det er en periode de må igjennom .. så det er vel bare og ha litt is i magen.. Om det ikke er noe som plager barnet da?

Skrevet

Jeg tror ikke det er noe som plager ham. Ser ikke ut til å være noe problem med tenner (har aldri hatt symptomer på tannfrembrudd før i allefall), men vi smører med Dentinox innimellom uten at det har noen effekt så det er neppe det.

Skrevet

bruker barnet sutt om natten? I så fall, legg mange sutter sengen slik at barnet lettere finner de selv. Ha litt is i magen før dere går inn til barnet, Ta ikke opp barnet fra sengen, men legg barnet ned igjen( om det står i sengen) og si at det er natta, stryk litt på håret og gå ut.. Gå heller inn og ut.. Tar dere opp barnet, så har dere det gående.Tilby evt vann om dere tror barnet kan være tørst. Selvfølgelig så må dere se ann situasjonen! Har barnet dyne på seg? eller sparker den av seg? Ullpysj kanskje?

Bare noen tips fra meg. Å ikke få sammenhengende søvn kan være tortur!

Skrevet

Kan dessverre ikke komme med noen råd, men har hatt det sånn i 13 mnd jeg nå.. så du er ikke alene hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...