Gå til innhold

uke 9 og hjertelyd.. trenger svar.. litt stresset...

Anbefalte innlegg

jeg var på første sv.kontroll i dag og jeg er veldig usikker på termin.. tror jeg er 9 uker,men mulig jeg er litt kortere.. grunnet ingen mensen siden jeg fikk minstemann...

hun hørte etter hjertelyden og fant ingen,men hun sa det var fordi det var så tidlig.. kjenner jeg ble veldig stresset siden hun ikke fant noen hjertelyd...

tok en test når jeg kom hjem og den var positiv... redd det kan være MA... men ingen tydelige årsaker til at det skal være det.. flere som ikke har hørthjertelyden så tidlig??? er fortsatt småkvalm.... men har ikke hatt mye svangerskaps symptomer i noen av de andre svangerskapene heller...

Fortsetter under...

Hei du!

Det er ikke vanlig å høre hjertelyden hos jordmor/lege før i uke 14...

Min fastlege nekter å høre etter før man er 14 uker fullgått nettopp fordi mange blir stressa hvis dem ikke finner noe. Du skal i hvertfall ikke bekymre deg for det dersom du ikke er lenger enn uke 9 :)

Lykke til!

Det er helt sikkert for tidlig å finne hjertelyden. Som oftest kan du først finne den rundt uke 8. Det er også forskjell mellom fullgåtte svangerskapsuker. Det vil si Mors uke og fosterets uke. Hvis du går og ser i uke til uke boksen, så ser du forklaringa der. Vi blir regnet som gravide straks ved eggløsning, men fosteret blir ikke til før ca 2 uker senere. Så kanskje i ditt tilfelle er du i uke 9 og fosteret 7 uker gammelt:o) Ønske deg lykke til:)

tror nok du kan ta det litt med ro,selv om det ikke er enkelt!!

er litt nervøs selv,men håper alt går bra. Har ikke hørt hjertelyd jeg heller,er 11+5.. legen vil ikke høre etter enda,er vist altfor tidlig..og om testen er positiv så er du nok gravid fortsatt.Du sier du ikke har tegn til MA heller,så da tror jeg ikke det heller...

rart med det,men jeg er redd for MA jeg også,kjenner ikke noe til svangerskapet,men har bestemt meg for å tenke positivt!!

masse lykke til!

hei jeg har vært hos legen idag og hun fant ikke hjertelyd

jeg er 11+6 idag. Jeg gråt mye idag pga det, men etter at jeg har lest rundt så var det mange som ikke hørte det før i uke 14.

Jeg hadde brun utflod i 2 uker har vært på ul da det begynte og alt var bra derfor er jeg kjempe beskymret nå.

Symptomene mine er går mye på do for å tisse og litt ømme bryster har aldri blitt kvalm bare bitte litt om kvelden i 2 dager.

Håper at det går bra med babyene våres og vi ser dem snart.

Hvis legen lyttet etter hjertelyden med en doppler utenpå magen er det forståelig at du ikke hørte den. Livmoren har jo ikke kommet over skambeinet enda så tidlig som du er, og da er det ikke mulig å høre hjertelyden utvendig. De som hører den tidlig er på innvendig ultralyd.

Jeg hørte hjertelyden i uke 13 med nr to, med doppler utenpå magen, Da var legen veldig i tvil om hun ville forsøke, fordi det var så tidlig og hun ville ikke at jeg skulle bli bekymra hvis hun ikke fant den, fordi det var det som var mest sannsynlig! Men, jeg ville at hun skulle gjøre et forsøk, og hun fant den faktisk, men det var visst ikke ofte så tidlig.

Så dersom legen brukte doppler burde hun vite bedre og ikke gitt deg dette tilbudet før om noen uker.

Ikke stress, slapp av, dette går sikkert bra!! :-)

Annonse

har lest til rundt jeg og blitt beroliget med det.. og forsteret er nok ikke mer en 7 uker gammelt... så jeg er mer beroliget nå. i tillegg skal jeg til ultralyd torsdag neste uke, så det blir spennende.. jeg kjenner også symptomer som lit vondt i bekkenet, kvalme og trøtthet.. så jeg er litt roligere nå... tusen takk for beroligende ord fra dere

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...