Gå til innhold

Ukeregning- en smule forvirret!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i dag 5+6, dvs 6 uker i morgen. Men hvorfor er det slik at idet jeg går inn i uke 6+0 så er dette uke 7, og jeg har 7 fullgåtte uker bak meg???? Blir helt forvirret jeg! Trodde det var slik at når jeg er 6+0 så har jeg 5 fullgåtte uker bak meg, og går derfor inn i en nye uke, nemlig den sjette uken??!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du er 6+0 er du 6 fullgåtte uker og begynner på uke 7. Derfor står det din svangerskapsuke 7 på barnimagen når du er 6+ dager.

Skrevet

Når du nå er 5+6, er du 5 fullgåtte uke + 6 dager :) Du er da i din sjette uke. Hvis du renger helt fra uke 1, så er det jo 0+1, 0+2 osv. Dette selv om du er i din første svangerskapsuke. Så når du i morgen blir 6+0, har du 6 fullgåtte uker bak deg, og trer inn i din syvende uke :) Håper du ble klokere av dette, jeg måtte hvertfall tenke sånn for å forstå det :)

Skrevet

Tusen takk for godt svar begge to, nå har det gått opp for meg hvordan jeg skal tenke når det gjelder ukeregning :D Og det beste av alt er jo at jeg er kommet 1 uke lenger enn jeg først trodde utifra måten jeg regnet på :D Jeg går inn i den 7 uken i morgen, og ikke den 6. Tjoho :-)

Skrevet

Hehe, gratulerer :)

Ikke så grei den der ukeregninga ;)

Skrevet

Men regner man fra menstrasjonen? eggløsning?

Jeg skulle hatt mensen idag, men fikk istedet positiv test :-D Siste mens begynte 23/12. Hvor langt er jeg på vei da? Syklusen er på 28 dager.

Skrevet

gå påå termin kalkulator og trykkinn første dag av sistemens som da var 23.12 da får du beskjesd om at du er 4+0 dager i dag ...altså 4 fulgåtte uker ..jeg er 4+3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...