Gå til innhold

hjelp? flere som har det slik og så har det blitt bedre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på 2 mnd som er helt fantastisk skjønn.. men jeg klarer ikke å glede meg over å være mor. Alle snakker om hvor kos det er med baby, men jeg føler det ikke slik. Jeg synes det bare er slit og stress. Jeg klarer ikke å slappe av med henne og har angst for å være alene med henne. Jeg ble uplanlagt gravid og har aldri følt at jeg egnet meg som mor.. og nå føler jeg at det har blitt slik som jeg fryktet at det ville bli og er veldig redd for at det ikke skal bli bedre. Jeg blir kjempe glad når noen vil passe henne slik at jeg kan komme meg ut (flaskebarn).. og gruer meg nesten til å komme hjem til henne :( Jeg vil ikke føle det slik. Hva skal jeg gjøre???

Jeg føler at jeg alltid har slitt med depressive tanker, men har aldri fortalt legen om det og jeg liker ikke legen min spesielt. Noen ganger tenker jeg at jeg burde gå til legen og snakke om det, men jeg klarer det ikke.. finner på alle slags grunner til å ikke gå.. og lurer meg selv til å tro at jeg har det bra og gjemmer vekk følelsene mine. Hvordan virker disse tablett kurene mot depresjon? Blir man virkelig bedre av de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Er man deprimert så föles allt tungt og vanskelig og man har ikke lyst til noe. Var jeg deg ville jeg byttet lege. Så ville jeg tatt en tur dit og forklart situasjonen, hvordan du kjenner det. Du har jo forklart det veldig bra her synes jeg så det klarer du fint. Föles tungt för du har fått sagt det, men etterpå så hjelper det å ha fått det ut. Du skal ikke skjemmes for dette. Det er sterkt av deg å ta tak i det. Jeg fikk födselsdepresjon etter barn nr 2 og sökte hjelp, takk og lov. Först var jeg på samtaler med psykolog og så begynnte jeg på antideppressiva, Citalopran (eller citalopram, husker ikke helt hvordan det skrives). Det hjelpte betydelig etter noen uker. Jeg fikk livsgnisten/orken tillbake og så på ting med andre öyne. Saker var ikke så mörke lenger.

Så jeg vil absolut rekomandere deg å söke hjelp og pröve ut det som legen foreslår. Kan bare bli bedre.

Begynn allerede i morgen.

Stort lykke til og dette klarer du!

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...