<3 Lukas <3 Skrevet 19. januar 2010 #51 Skrevet 19. januar 2010 HI Kan du sende meg en PM? Jeg er i samma situasjon som deg men ikke gravid Ta kontakt med meg please!!!
kajak&Daniel Skrevet 20. januar 2010 #52 Skrevet 20. januar 2010 Hvis du leter etter andre i samme situasjon, så er det mange inne på forumet: www.freeforum101.com/kulturkollisjon :-)
lykkeblad Skrevet 31. januar 2010 #53 Skrevet 31. januar 2010 Hei! Ser det er mange med mer eller mindre fornuftige meninger rundt temaet du brakte opp. Selv vil jeg bare fortelle at jeg er i samme situasjon som deg og akter ikke å bli klandret for å ha blitt gravid med en kurder uten norsk statsborgerskap. Vi har vært sammen i snart 4 år, giftet oss i moske(uten at jeg har konvertert) og i sommer ble vi gravide ut ifra eget ønske. Rundt hjørnet lurte et avslag på søknad om oppholdstillatelse, og gleden ble litt avstumpet en stund. Men, vi bestemte oss for ikke å gi opp. Nå gleder vi oss over hver dag vi har sammen, og innen april skal han få endelig svar. Jeg har termin i juni, så må han reise da får han ikke oppleve sin første datter komme til verden. Familiegjenforening får bli vår redning i det tilfellet. Du er ihvertfall ikke alene om å kjenne på fortvilelsen, hold motet oppe!
Mortilbarn Skrevet 31. januar 2010 #54 Skrevet 31. januar 2010 Hvis det hadde vært sånn at folk fikk asyl (er jo det det søkes om, ikke oppholdstillatelse) bare fordi de ventet barn med noen i det kommende landet, hadde det nok blitt mye misbruking av det systemet, og mange kvinner som hadde blitt knust når de oppdager de bare ble brukt som rugningsmaskin for å få bo i Norge. Trist for deg - bra for systemet.
Figa Skrevet 31. januar 2010 #55 Skrevet 31. januar 2010 Nå leste jeg ikke alle svarene du har fått, men kan gi deg et forslag siden jeg har vært i en noen lunde lignende situasjon selv. Jeg giftet meg med han, satt 215000 kr på kontoen (enten det, eller jobb et år og dokumenter en lønnslipp på tilsvarende beløp) og søk dermed om familiegjenforening. Det å søke på grunnlag av barn er nyttesløst, vi fikk også avslag og beskjed om at fedre ikke regnes som nærmeste del av familien (latterlig, men sant). Hvis han ikke kan gifte seg i Norge, så dra til Irak og gift deg med han der. Vi fikk en saksbehandler fra immigrasjonsmyndighetene som var flink til å gi meg råd om hva vi skulle gjøre. Dere kan også søke om forlovelsesvisum. Det tar rundt ett år å få det innvilget, men på grunn av sterke hensyn til familien vil han helt sikkert få innvilget opphold.
Figa Skrevet 31. januar 2010 #56 Skrevet 31. januar 2010 Fjaps, du er et fjols! Det er ikke et kjent fenomen du eksemplifiserer. Du virker som en dum leser av VG.
Tigerpote Skrevet 31. januar 2010 #57 Skrevet 31. januar 2010 HUff, for en kjip situasjon å havne i... Jeg har ikke lest hele tråden, men hvorfor søker han asyl og ikke familiegjenforening/arbeidstillatelse/oppholdstillatelse? Hvordan kom han seg hit i utgangspunktet? Dersom dere gifter dere kan jeg ikke se at han kan bli sendt tilbake? Masse, masse lykke til! P.S. Mannen min er tyrkisk kurder, han fikk komme hit ca 3 uker etter vi giftet oss i Tyrkia, men det er 4,5 år siden nå. Da på grunnlag av famgjf/arbt/oppht. Mulig regelene er strengere nå, selv om de var strenge nok da også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå