Gå til innhold

Avslag på asylsøknaden!! :`(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du må kontakte advokat umiddelbart, ikke vent!

Hvis du sender meg en PM så skal jeg gi deg kontaktinfo til en advokat som har sånne saker over hele landet, og har hjulpet andre kurdere.

Han har krav på bistand, så ikke vent på flere avslag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må moren hans så fort som mulig skaffe han alle papirene han trenger fra hjemlandet. Fødselsattest er en grei ting å ha.

Han har vel pass??

Skrevet

Hva var begrunnelsen på avslaget om jeg kan spørre?

Dere skal ha barn og han har jobb og tjener penger, så ser ingen grunn til at han ikke skulle få bo her...

Ser et par av dere bare antok at han ikke har jobb: `dokumentasjon om at du kan forsørge han` bla bla..Hvorfor antar dere at en utenlansk mann med mørkere utseende enn vi har, ikke har noe jobb?!

Håper det ordner seg HI.

Skrevet

Håper han ikke får oppholdstillatelse bare fordi hun venter barn med han 17.14?

Du er ikke lite tett i nøtta! Sysn du liksom det er riktig da at barnet HI venter skal vokse opp uten faren sin fordi han kommer fra et annet land?

Lurer på om du hadde sagt det samme hvis faren var svensk

Skrevet

Ingen utenom EU får vel jobb uten oppholdstillatelse?

Skrevet

Alle er vel faen ikke like vel ,hvorfor dra alle over en kam?

men HI hvis han jobber så får han ikke avslag? har ei venninne hun er i samme situasjon men venter ikke barn,de er gift i hans hjemland ,men får ikke gifte seg her fordi at han ikke har oppholdstilatelse og får heller ikke jobb.

Trodde reglene gjaldt for alle.Han har fått avslag mange ganger.

noen ganger blir de hentet hjemme å bli sendt hjem andre tar det opptil 2 år .

Ikke alle får gjenforening pga et barn.

Er så likt med venninna mi.

Ønsker deg lykke til :-))

Skrevet

Jeg forstår at dette er vanskelig for dere, HI, og håper det ordner seg slik at dere kan bo sammen her.

Lykke til, og stor klem.

Skrevet

Tett i nøtta hvorfor det? han kan vel væra snill selv om han er fra Irak eller?

Hvor mange barn lever ikke opp uten far ,noen er uheldige og faren vil ikke vite av dem ,andre som moren er ute å har seg ett nr og får dem,andre fordi at faren er død.

Er det så mye verre fordi han er kurder eller ???

Rasist er du ..

Skrevet

Hvis han har fått avslag, så må han klage UDIs vedtak til UNE. Der blir saken endelig avgjort. Ta kontakt med hans advokat.

Hvis han får avslag der også, må han reise tilbake, så får dere søke om familiegjenforening. Familiegjenforening kan bare søkes fra hjemlandet.

Hva var grunnen til avslaget?

Hilsen jurist.

Skrevet

til hi.Det er ingen steder som heter Kurdistan,du.åpne opp kartet å se med fire øyne.Han typen din skal bare ha oppholdstillatelse og når han får det skal han sikkert forlate deg og gifte seg med en dame fra samme land og kultur som han.Hvorfor må dere la dere lure dere??Veldig dumt at du lagde barn med en du trolig ikke har en fremtid med.Hallo,tenk litt a..

Skrevet

bullshit du er ikke jurist du er bare nysjerrig,du har lagt inn før,og du har fått vite grunner og så har du ikke svart mere nysjerrig per...

Skrevet

Eh, jo jeg er jurist og jobber i utlendingsforvaltningen. Bryr meg fint lite om hva du tror.

Skrevet

18.44 her,

Jeg mente hun som skrev at hun håpet at han ikke fikk oppholdstillatelse pga at de skal ha barn sammen, var tett i nøtta.

Jeg mener at mannen skal få oppholdstillatelse..Samboeren min er ikke hvit i huden heller, så rasist er jeg nok ikke 19.29..Tror du misforsto hva jeg skrev:)

Skrevet

Du tar ihvertfall kraftig feil når det gjelder søknad om familiegjenforening.

Det må nemlig IKKE kun søkes fra hjemlandet (dette var til juristen)

Hvis de gifter seg her i Norge, så kan han faktisk være her og søke om familiegjenforening, og vente her mens søknaden blir behandlet.

Men for å kunne gifte seg her i Norge så må han ha gyldig oppholdstillatelse i et av EU/Schengen-landene.

Synes også det er veldig rart at han har jobb hvis han ikke har oppholds- eller arbeidstillatelse i Norge eller EU......

Skrevet

"Kurdistan har aldri vært samlet som én selvstendig stat, Derimot finnes det en provins med navnet Kurdistan i Iran. I Nord- Irak er tre provinser slått sammen til den autonome regionen Kurdistan i samsvar med grunnloven av 2005"

Skrevet

Ja her var det mange med peiling på utlendingsrett.

Skjønner ikke hvorfor folk på død og liv må klekke ur seg svar, når de bare sitter og synser.

Skrevet

Er han IKKE fra kurdistan??? Er fra byen zaxo, hvis du har hørt om den...??!! Du har ikke peiling på forholdet vårt. Han har aldri sport om vi skal gifte oss for at han skal få bli i landet. Jeg som gjerne gjør det for å beholde han her...

Å dere andre som svarer normalt: tusen takk for støtten:-))

Skrevet

Og til de som fryder seg over at "systemet virker": hadde sikkert kommet med akkurat de samme svarene om han var fra Canada....

Skrevet

Du har rett. Vi har allerede søkt om fam.gjenforening gjennom politiet...

HI

Skrevet

Jeg er anonoym 19:49 og sitter faktisk ikke å synser.

Er akkurat i denne prosessen selv, og har det svart på hvitt (e-mail fra UDI) samt samtaler med UDI og politiet på hvordan man skal søke og hvor man må være for å kunne søke.

Skrevet

VI har værtfall nettopp vært å søkt hos politiet...

HI

Skrevet

Var det jeg sa er ikke jurist da hadde du visst reglene BRØDHUEEEE

Skrevet

HALLO BRØDHUE ALLE ER IKKE LIKE få det inni nøtta di da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...