Gå til innhold

Avslag på asylsøknaden!! :`(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min har fått avslag! Hva skal jeg/vi gjøre?

Venter barn i april, å vet ikke når han blir sent ut...Vet noen hvor lang tid det bruker å ta? Noen som har tips til hva man skal gjøre? Har sent ny søknad til UDI og NOAS, å håper di kan hjelpe oss...krisesituasjon:-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han reiser hjem og søker familiegjennforening med barnet når barnet er født.

Det kan ta opptil 1år og få innvilget.

Alternativt at du flytter med ham til hans hjemland

Skrevet

burde kanskje ikke ha lgd ett barn før han hadde fått innvilget asyl kanskje? men det er jo litt sent nå..

Skrevet

Reise hjem til hans hjemland, gifte dere og vente ca 4 måneder på at det blir registrert i norske papirer...

Skrevet

Hadde det virkelig vært krise hadde han ikke fått avslag... Glad systemet virker!

Skrevet

Selv om dere får barn sammen får ikke han komme til Norge før dere har dokumentert at du tjener nok til å forsørge han. Så om du ikke allerede gjør det ville jeg begynt med å skaffe meg en skikkelig jobb.

Skrevet

saa lenge han har lov til aa vaere her pr i dag paa turistvisum e.l. kan dere gifte dere her. saa lenge du har nok inntekt til aa forsorge han kan han da vaere lovelig i norge mens saken blir behandlet.n

kan ogsaa gjore prossessen lettere om dere finner jobb som han kan starte i naar papirene er i orden. da gaar ofte saksbehandlingen en del raskere.

har vaert gjennom dette selv. si fra vis det er mer du lurer paa

Skrevet

Skaff deg jobb hvis du ikke allerede har det, og soek om familiegjenforening etter at barnet har kommet, hvis det er mulig for ham aa reise hjem til hjemlandet da. Hvis ikke maa dere kanskje finne et annet land enn norge og hans hjemland aa bo i :(

Skrevet

Har dere sendt klagesøknad så kan det være dere får gifta dere her i Norge. Da får han midlertidig oppholdstillatelse mens dem behandler klagesøknadet. ( det gjorde typen til en venninne av meg)

Hvor kommer han fra? Husk på at visst dere skal prøve å gifte dere her så må han ha fødselsattest fra hjemlandet sitt og må dokumentere at han ikke er gift i hjemlandet sitt. er derfor jeg spørr hvor han kommer fra. For er ikke like lett i alle land å få tak i disse papirene.

Ps. Blir han sendt ut av landet av politiet så kan det være han får en karantene på 5 år. Tar jeg ikke helt feil så kan ha gå på ett kontor som heter IOM. (side gate til Storgata i Oslo) Der kan han få penger til billett å reise hjem. Eller dem kjøper biletten til han. Så ringer dem han opp å sier når han skal dra. Han får bare beskjed om å møte opp på flyplassen. Åsså blir det med en person som ser at han kommer seg ut fra Norge. Han leverer fra seg asylbeviset sitt til denne personen. Blir det mellomlanding så blir denne følgepersonen bare med til dette landet, men ser at han går på å letter for å dra til sitt hjemland. Han får også litt penger som han har da han kommer "hjem"

Dere får ringer rundt til alle kontorer å forhøre dere. Sitt i hvertfall ikke på ræva å vent på svar fra NOAS eller UDi. Udi bruker lang tid å mange ting, men på ankesaker bruker di kun 1 uke noen ganger. ( da er dem meget kjappe pga det er mange som stikker av å politiet finner dem ikke igjen på hjemmeadressen dem hadde)

Skrevet

Han kommer fra irak.

Vi har allerede søkt om fam.gjenforening gjennom politiet.

Har vært samboere litt over ett år.

Han får sikkert en hjemreisedato i posten snart. Har store problemer med familien sin, derfor han ikke kan reise tilbake:(

Han har ikke fødselsattest, å det er vist ikke bare bare å få tak i...

Vet han får ca 10 000 kr viss han reiser frivillig + 5000 til reisen.

Tror dere det er enklere at han reiser hjem å søker ved den norske ambassade? Eller holde seg i norge å vente på svar?

Takk for alle svar!:-)

HI

Skrevet

Hvor kommer han fra da?

Kjæresten til min søster har bodd her i flere år og de har ett barn sammen. Han fikk avslag på asylsøknaden og har klagd (venter forsatt på svar).

Hvis de får avslag på klagen, så skal de søke om å gifte seg og da må han ha papirer som viser at han ikke er gift å slik fra hjemmelandet (Irak). Disse papirene er vanskelig å skaffe siden han bor her i Norge, han er den eneste som kan få tilgang til slike papirer.

Skrevet

Det er ingen Norsk ambassade i Irak, derfor må han enten til Syria eller Jordan og begge landene hater irakerer fordi de rett og slett har får mange av dem. De kommer til å slite han ut, men greit hvis han klarer å tåle dem.

Hvor i Irak er han fra? Hvis det er nord så er det mye lettere.

Skrevet

Han er fra Kurdistan...

Hvor lenge han han ventet på svar? På UDI sine sider står det at behandlingstiden kan ta opp til 6 mnd.

HI

Skrevet

Du er lite dum som får barn med en kurder. Dette fortjener du så lærer du kanskje til neste gang!

Skrevet

Der kom den!

Alltid en "smartass" som ikke klar å la vær å kommenter noe stygt...Du vet ingenting, så klapp at!!

HI

Skrevet

Ring en advokat i dag.

Seriøst, har hatt flere venninner som har fått mann fra utlandet. Både fra afrika, australia og andre land i europa. Det eneste som avgjør hvor lang tid det tar og om de får være sammen i tiden det tar er om de har en god advokat som holder orden på frister, kontorer og papirer.

Skrevet

Håper ikke han får oppholdtstillatelse bare fordi du venter barn med han. De bør bruke "kvoten" på mennesker som virkelig lider og trenger hjelp. Hvordan traff du han?? Det er jo ikke normalt å reise på ferie der... Reis heller til hans hjemland så er problemet løst :-)

Skrevet

Traff han på hjemplassen min hvor han jobber...JA, han har faktisk jobb!!

Greit han "bare" skal ha barn sammen med meg, men jeg liker han, å han liker meg.

Pipen hadde vell hatt en annen lyd viss han var fra ett "hvitt" land!...Rasist-tryne!

HI

Skrevet

Advokaten hans rådet han til å prøve NOAS først. Hvis det ikke gikk så skulle vi bruke advokat...

HI

Skrevet

herregud, hva slags svar er det du får!? Disse menneskene kan ikke ha det særlig godt med seg selv. ikke bry deg om det!

har ikke mye erfaring med asylsøknader, men det han kan gjøre er å reise tilbake til irak, vente 3 mnd derretter reise tilbake til norge som turistvisum (noe han har rett på) Det beste og sikkreste er at du sender en invitasjon der du dokumenterer inntekten, slik politiet i schengen ser han skal til en person som han skal besøke og ikke "bare" komme til eueropa for å jobbe svart. har stor erfaring med folk som blir sendt tilbake for ingen grunn. Slikt invitasjon finner du hos udi der du får stempel. Du sender han dette brevet pr post eller fax til han slik han viser dette til politiet i schengen. hvis det evt skulle bli masse spørsmål om hvor lenge og hva hensikten er å gjøre i europa. evt visum hvis dem er pliktig også

derretter kan dere gifte dere innen 3 mnd. Da kan han oppholde seg i norge til saken er avgjort. han må dokumentere at han ikke er gift med flere, fødselsatest. Dette må være oversatt av en godkjent statsautorisert tolk. Du derimot må ha en leilighet som du disponerer der dere skal bo, ansetelsesbevis der du tjener tror det er mellom 170-200 000 brutto ca.

Skrevet

Er det sånn at dere ikke kan gifte dere fordi han allerede er gift i landet han kommer fra? (Veldig mange er det)

Skrevet

Ja, noen MÅ svare frekt uansett....

Alt av papirer er sent inn til UDI å NOAS, om leilighet, inntekt, sykdommen min +++

Lurer på hvor lang tid di bruker på å svare på søknaden, å om politiet plutselig bare kan komme å hente han...:(

Skrevet

Vi har ikke prøvd å gifte oss.

Vet veldig mange er gift fra før, men han har vært i europa i 7 år nå. Ikke så lett å få med seg papirer når man må komme seg bort så fort som mulig. Vet alt om han. Å den eneste han / vi har kontakt med er moren han, som han hjulpet han mye.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...