tvillinggutar + snuppelure Skrevet 19. januar 2010 #1 Skrevet 19. januar 2010 Hei! Sist brukte jeg to produkter fra body shop og fikk ikke et eneste strekkmerke selv om jeg var grotesk diger mot slutten med tvillingene. Jeg vet jo at det er sterkt omdiskutert om det hjelper å smøre magen, men hva gjør dere andre? Denne gangen har jeg ikke startet - er 18+6 i dag og magen begynner vikelig å poppe ut. Og hva smører dere eventuelt med? Sist brukte jeg ganske mange hundrelapper på dette smøreriet og lurer på hvor vanlig det er...
Gjest Skrevet 19. januar 2010 #2 Skrevet 19. januar 2010 Ja, jeg smører både mage lår og pupper, med produkter fra decleor. Men uansett er det jo naturens gang å ha merker etter å ha bært frem barn. Så kommer det, så kommer det....
Gullblomst Skrevet 19. januar 2010 #3 Skrevet 19. januar 2010 Ja i forrige svangerskap smurte jeg meg med produkter fra declore og fikk ikke ett eneste strekkmerke. Om det var kremen eller genetisk, eller kanskje en kombinasjon av begge delene som var utslagsgivende vites ikke, men jeg tørr ikke å la være å ikke smøre denne gangen heller
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 19. januar 2010 #4 Skrevet 19. januar 2010 Jeg tror strekkmerkene ligger såpass dypt i huden (som cellulitter) at kremer egentlig ikke virker. Jeg kjøper i hvert fall ikke spesialprodukter - ikke enda... Bruker en vanlig boddy-loiton morgen og kveld, men det gjør jeg ofte ellers også for å unngå tørr hud. Mener å ha lest at strekkmerker mest er arvelig (og flaks...)
tromsøjenta Skrevet 20. januar 2010 #5 Skrevet 20. januar 2010 Jeg tror man er disponert for å få strekkmerker i forskjellig grad. Så tror vel egentlig ikke at strekkmerkeprodukter hjelper så mye. Men det skader jo ikke å prøve;-) Jeg har litt strekkmerker etter puberteten, så forebygger nå i tilfelle det virker. Har kjøpt strekkmerkekrem og -olje fra Erbaviva og de er deilige.
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 20. januar 2010 #6 Skrevet 20. januar 2010 Jeg smører ikke i det hele tatt. Det gjorde jeg ikke sist heller. Fikk så vidt noen strekkmerker på magen idet legen trykte jenta ut (ks). Ble stor og fikk mange kommentarer på det fra andre også Gidder ikke stresse med å smøre denne gangen heller jeg.
lillebie på`n igjen Skrevet 20. januar 2010 #7 Skrevet 20. januar 2010 jeg smurte meg fra dag 1 med strekkmerke-olje fra apoteket , men ga opp hele greia i 6 mnd da strekkmerkene begynte å melde seg likevel! det ble bare værre og værre , på slutten så det ut som en bjørn hadde skrapet opp magen min ) men men slik er det bare - jeg bryr meg ikke så mye , er bare sjeleglad for at jeg har fått gutten min - så strekkmerkene får jeg bare leve med! var forresten hos en hudlege rett før jeg fødte (for noe helt annet) og hun tittet på den enorme magen min og sa at det er hormonelt, at det sprekker opp i underhuden, og at det ikke var stort å gjøre for å forebygge!
Rose69 Skrevet 21. januar 2010 #8 Skrevet 21. januar 2010 Jeg smurte meg ikke med førstemann.Og fikk ikke et eneste strekkmerke.Legene sier at det for det meste er arvelig. Jeg for min del tror ikke på dyre "strekkmerke"-kremer.Enten så får man det eller så får man det ikke.
Astra71 - tvillingmor Skrevet 22. januar 2010 #9 Skrevet 22. januar 2010 Smører meg ikke, jeg heller, og tror som mange andre her at det ikke er stort man kan gjøre for å forhindre eventuelle strekkmerker. Mener jeg har lest/hørt det fra pålitelige kilder tidligere. Sprekkene kommer vel ikke i det øverste hudlaget uansett, regner jeg med, så det høres veldig logisk ut.
sailor m1+2prinsesser :-)) Skrevet 24. januar 2010 #10 Skrevet 24. januar 2010 Det kan godt hende at å få strekkemerker er genetisk, men jeg har smurt meg fra 12uke med olje fra weldea og mama mio om hverandre. blir jo litt lei lukten. Jeg har ikke et eneste strekkmerker fra disse to svangerskapene, men min søster fikk noe selv om vi ble omtrent samme str. man kan kanskje ikke forebygge de alvorlige strekkemerkene men det skader jo ikke å gjøre huden myk og smidig. merket også at jeg klødde mer når magen vokste om jeg var litt slurvete med oljen, særlig nå på vinterstid hvor man blir tørr i huden tror jeg det bare er greit. når det er sagt man kan også bruke bare billig olivenolje, olivenolje er visst kjempebra for huden uannsett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå