Trollemor75 Skrevet 19. januar 2010 #2 Skrevet 19. januar 2010 Kremt...det hender at Trollet (11 mndr) blir satt i lekegrind (aka buret) foran barnetv om morgenen slik at jeg får drukket morgenkaffen ferdig. Han liker Barbapapa og Charley. Har følger ikke med hele veien, og leker gjerne med lekene sine innimellom. Det hender også at jeg i ren desperasjon setter Charley eller Barbapapa dvd på om ettermiddagen, når han ikke har sovet og er overtrøtt og gretten. Det får noe av den lange siste timen før mat og legging til å gå fortere. 10 minutter tv, 10 minutter musikk, 10 minutter rydding, 10 minutter matlaging og resten hyl og gråt, det blir fort en time det... Jeg rettferdigjør det ved å si at han øver på morsmålet sitt (fransk), men vet at det er bare tull. Var 100% imot tv for babyer helt til jeg innså at min sønn er enda mer A-menneske enn sin mor; og at det snille Trollet forvandles til et skikkelig krek om han ikke sover på ettermiddagen. Noe han sjeldent gjør.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 19. januar 2010 #3 Skrevet 19. januar 2010 Ikke akkurat for å se barnetv nødvendigvis, hun er for ung til å skjønne noe av det. Hvis jeg skal gjøre noe spesielt som å lage meg mat, spise mat,stelle meg eller gå til postkassa, så setter jeg min 3.5 mnd gammel datter i vippestol foran tv'n. Men det er ikke lenge om gangen. Kanskje 10 minutt. Hun er særdeles lite glad å ligge på rygg eller mage. Forresten, de eneste gangene hun kan ligge lenge på ryggen er hvis hun får se på tv
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 19. januar 2010 #4 Skrevet 19. januar 2010 Tassen min på 6 mnd ser barne-tv Hehe... Han spiser grøt kl 17.30 og etter det pleier vi slå på tv`n. Men han gidder jo ikke sitte mer enn 10-15 min så blir han lei. Så det betyr vel at det er nok og da er det tilbake på lekematta for å leke mer Han skjønner vel ikke så mye annet enn at det er masse farger og lyd, men her en dag begynte han faktisk å le av det han så Det var jo litt morsomt for meg å se at han lo av barne-tv
abella Skrevet 19. januar 2010 #5 Skrevet 19. januar 2010 Nei. Nå er ikke min mer enn 2 måneder, men jeg tror ikke tv er bra for babyer. Inntrykkene blir fort litt overveldende for dem. Når han blir litt større kommer jeg sikkert til å gjøre det. Kanskje et par år.
Lemonia Skrevet 19. januar 2010 #6 Skrevet 19. januar 2010 Ikke foran barne-TV, for på den tiden er vi to hjemme, men da gutten min var liten kunne jeg innimellom sette ham i vippestol foran TV'en og sette på et barneprogram med mye farger og musikk. Han var helt fascinert og jeg fikk gått på toalettet, satt på en maskin klær, laget mat eller hva det måtte være.
magica og lille tryll ♡ Skrevet 19. januar 2010 #7 Skrevet 19. januar 2010 Joda.. Snuppa mi på 6 1/2 mnd ser litt barne-tv (ca 10-15 min) etter kvelds, før bad. Da sitter hun på fanget og fikler med noe veldig interessant og gløtter på tvn. Når pappan er alene med henne så ser de på gamle Donald tegnefilmer på youtube. Det syns hun er kjempegøy!! )
Tigerpote Skrevet 20. januar 2010 #8 Skrevet 20. januar 2010 Jeg setter henne ikke akkurat foran, mn hun snur seg mot tvn mye. I morgen skal vi på babykino! Det kan da vel ikke skade med tv?
Røver Nov 09 + ?? Skrevet 20. januar 2010 #9 Skrevet 20. januar 2010 jeg slår ikke av tv`n fordi han er der, men han er bare intressert ett pr sek av gangen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå