Gå til innhold

Gravid å stå på ski og slalåm?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Langrenn og turer er greit, men du bør stå over slalom.. Rett å slett fordi at det kan være farlig om du ramler..

Har ikke stått på slalom, (hadde ikke gjort det om jeg ikke var gravid heller.. Haha) men har gått på langrenn, deilig å bevege kroppen litt.

Hei,

Jeg gikk på lagrenn til jeg var over 7mnd gravid sist...

Helt til jeg ikke fikk igjen skijakken min :=)

..hehe...

Er nå 13 fullgåtte uker - og skal ut på skitur en av dagene!

God tur;o)

Jeg fikk ski i julegave, og er nå 13 uker på vei. Jeg er ikke noe særlig flink på ski, har ikke stått på ski på flere år! Men jeg har veldig lyst til å prøve igjen, men veit det blir endel ramling.. Er dette farlig på langrenn da jeg er 13 uker på vei?

Jeg sto på slalåm da jeg var i uke 15, men hadde ikke gjort det igjen. Tenkte på det mens jeg rant, hva hvis jeg ramlet eller noen kjørte i meg? En få veldig høy fart i bakken. Da kunne det gått galt.... Langrenn derimot gikk jeg på til til og med 7 måned og det gikk fint utenom at det gjorde litt vondt i bekkenet i slutten.

Kos deg på langrennski du!

Annonse

Jeg går ikke på langrenn i kupert terreng, sjansen for å falle er jo større da. Slalåm står jeg ikke på i det hele tatt i graviditeten, det er så mange gærninger i bakkene, lett å bli kjørt ned/krasja i selv om du er forsiktig selv.

I forrige svangerskap sto jeg på snowboard til jeg var ca 7 mnd på vei. Samme dag når jeg kom ned fra fjellet datt jeg forøvrig ned trappen hjemme og slo meg halvt ihjel. Men gikk takk og pris bra. I dette svangerskapet holder jeg meg til langrennski og langt unna trapper med ullsokker på bena:P

Jeg er langt ifra et skifantom, og er en av de få nordmennene som ikke er født med ski på bena. Jeg sto på langrenn i preparerte løyper, og tok av skiene i nedover\oppover bakker.. :) Vil ikke ramle, og iogmed at jeg kun har stått på ski 4 ordentlige ganger før, så var nok det det lureste.. :P (og da hadde jeg jo magen å skylde på når jeg gikk ned bakkene.. Haha) Så det er ikke farlig, bare ikke raml.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...