Gå til innhold

Endometriose, hvilke medisiner fikk du av Hausken ved fryseforsøk eller IVF?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk for svar, Sarah70! Hvor lenge stod du på Prednisolon før forsøket? Var det 10 mg daglig frem til test? Hadde du vanlig prøverør eller fryseforsøk? Hvordan var det evt. ved fryseforsøk?

Hei!

Jeg går også hos Hausken og har utbredt og massiv endometriose.

Jeg har også gått på prednisolon og klexane.

Klexane fikk jeg for å øke blodgjennomstrømmningen i livmoren sånn at det ville bedre miljøet der.

Prednisolon har jeg ved første og andre forsøk tatt ved sprøytestart 5mg pr dag frem til test. Trur dette er det som er vanligst!

Ved 3 forsøk har jeg tatt 5 mg 2-3 mnder før forsøket og tok det fram til test.

I tilegg gikk jeg på nuva ring (en slags p-pille) noen mnder før forsøket.

Og har de siste forsøkene hatt lang nedregulering, det vil si at jeg har gått 3-4 uker på synarela nesespray. Det skal vist være bra for oss som har endo og hausken sier han har gode erfaringer med det.

Nå har jeg ikke blitt gravid enda, men vi gir oss ikke så lenge hausken mener det er håp.

Så neste forsøk så skal jeg gå noen mnder på nuvaring, lang nedregulering(3-4 uker på spray)

Skal ta metformin 2-3mnder før forsøket. (Har ikke med endo å gjøre)

Og denne gangen skal jeg ta høye doser med prednisolon ved sprøytestart, det vil si 25mg pr døgn fram til test.

Dette er vist ikke noe han gjør vanligvis med så høye doser, men som han sa, nå har vi prøvd det meste, vi har hatt mange forsøk så nå skal alt prøves.

I tilegg skal jeg i lutealfasen få hcg i sprøyteform. (i stede for cylogest,progesteron osv.) Dette fordi jeg spotter mye selv om jeg får progesteronstøtte og alt skal som sagt prøves i neste runde. Det er ikke vanlig at han gir denne type støtte for det skal i utgangspunktet være nokk med det vi vanligvis får! Dessuten kan man vist bli ganske dårlig av det dersom man er litt overstimulert.

Håper du og venninnen din finner ut av dette;)

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...