GuttNr.2 Skrevet 19. januar 2010 #1 Skrevet 19. januar 2010 Vi vurderer å dra til Thailand med Lillemann i april, han vil da være 8 måneder... Er det noen som har erfaring med å dra så langt med baby? Det som taler for er at han er enkel å passe når han er så liten + at det er nå vi har sjansen til å være så lenge borte (3 uker). Når han begynner å gå blir alt litt verre... Men det jeg frykter er den lange flyturen og varmen... Kunne selvfølgelig ha dratt til Kanariøyene eller et annet sted i Europa, men det frister lite...
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2010 #2 Skrevet 19. januar 2010 Vi var i Thailand i mars, og mars og april er de varmeste månedene. Det er så varmt at man nesten ikke orker å oppholde seg i solen. Men holder dere dere i skyggen stort sett hele tiden burde det jo går fint. Er vel ikke så mange plasser i Europa som det er varmt på utenom Kanariøyene på den tiden. Skjønner dere godt.
M og gutta Skrevet 19. januar 2010 #3 Skrevet 19. januar 2010 Vi har vært i USA to ganger på et år med lillegutt. Siste gangen var rett før han fylte året. Da var vi også på cruise. Det var flere steder det var veldig varmt. Pass på mye drikke! Vi hadde termometer liggende i vogna. Du får kjøpt billig digitalt termometer f.eks på clas ohlson. Det er litt betryggende å vite om det er alt for varmt i vogna. en mindre bekymring. Flyturene gikk kjempefint, men om man får plass med seterader foran seg, kan det være lenge å sitte med ungen på fanget. Men det må man bare gjøre det beste ut av. Husk at vogna må sjekkes inn før sikkerhetskontrollen, så det kan være greit å ha med bære- sele/-sjal.
M og gutta Skrevet 19. januar 2010 #4 Skrevet 19. januar 2010 En liten ting til, om dere ikke skal leie bil, sjekk om de har taxi med bilsete der. Det er umulig å oppdrive i USA ihvertfall. Det visste ikke vi første gangen vi hadde med lillegutt
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #5 Skrevet 20. januar 2010 En venninne av meg og mannen dro til Thailand med en på 10 mnd, en på 2 år og en på 3 år. De hadde en kjempe fin ferie. Tror de var der i 4 uker, men dro i desember.
annesmil Skrevet 22. januar 2010 #6 Skrevet 22. januar 2010 Jeg vet at GC ikke er det samme som Thailand, men som noen sier det er veldig varmt i Thailand i april, å vil dere nyte tiden ute kan det bli slitsomt. I fjor var sønnen min 8 månder, vi reiste til GC for å besøke forledrene mine som er det 1 måned vert år, jeg var litt skeptisk til at det skulle være for mye charterferie tendenser. Men det var herlig, utrolig bra klima, rent overalt, tilrettelagt for vogn og barn overalt. Når jeg ba dem varme opp barnemat på restauranter fikk jeg den alltid tilbake på ett eget lite brett, med dekktalerken under en liten skål å en lang fin "sølv" skje.... Bare den følelsen av at han også fikk fin mat var herlig : ) Temepraturen var perfekt, trengte ikke tenke så mye på varmen, men det var varmt nok til å gå i short og singlet hele dagen. Så vi skal tilbake til Gran Canaria nå i år også, så tar vi de alnge turene når han er litt større. Vi var i Arginigin (Men, seriøst luften der var fantastisk, jeg forstår nå hvorfor asmatikere flytter dit!)
Lemonia Skrevet 22. januar 2010 #7 Skrevet 22. januar 2010 Jeg kan ikke tenke meg at det skulle være noe problem. Jeg har ikke personlig erfaring, men en familie jeg kjenner dro fem uker til Thailand (reiste rundt forskjellige steder) da minste barnet deres var 7 mnd. Det gikk veldig greit og de koste seg skikkelig. Man må passe veldig på i varmen for så små barn får lett heteslag, men hold barnet i skyggen, gi mye væske (amme ofte) og kle på lette klær og solhatt, så går det fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå