zassy☆ Skrevet 19. mai 2010 #101 Skrevet 19. mai 2010 Hei dere! Kom til å tenke på hvor kort tid det er til 1 juni nå :-D Da starter jeg med folat, kjenner det blir veldig virkelig! Kommer til å bli høytidelig å ta den pilla, hihi! Ellers har vi brukt hele dagen på å pakke! Skikkelig sliten nå, men var utrolig godt å komme i gang for jeg har vært litt stressa, og det tar jo ganske lang tid bare å pakke litt, så er glad vi har begynt nå, flytter jo faktisk i neste uke!! :-O :-D Rart å tenke på at vi skal bo et annet sted, eller i en annen leilighet, det er ikke så langt unna her vi bor nå da. Blir rart, men veldig godt, gleder meg såååå! Og så ble jeg innkalt til intervju i dag, skal på torsdag i neste uke, kanskje alt løser seg nå på en gang? Håper det! Vært ute å jogget en tur i solskinnet i dag også, vært en fin dag alt i alt I morgen skal jeg være barnevakt for to skjønninger! Ser veldig mye på sånne tenåringsgravidprogrammer for tiden, hehe, blir så rørt hver gang noen føder, er så rart å tenke på at vi også forhåpentligvis snart skal få en sånn liten en! Sukk Håper dere har en fin dag!
Leah<3Mamma Skrevet 19. mai 2010 #102 Skrevet 19. mai 2010 Uff da, håper det ordner seg med jobb snart, er ikke noe gøy når man ikke vet hva som skjer...Jeg var i den situasjonen med Leah, men da var jeg jo allerede gravid, så måtte jo bare ordne det på best mulig måte:) Til sommeren skal vi en tur til danmark så snuppa får en liten ferie, og så skal vi bruke resten av ferien til diverse oppussing hjemme og familiekos:) Jeg hopper også veldig mellom å ikke tenke på det, og å bli ekstremt babysyk. Men samtidig hopper jeg også innom tanker om at det er skummelt å skulle bli tre. Ikke at jeg ombestemmer meg i de øyeblikkene, men jeg kjenner jeg blir litt redd og lurer på om det kommer til å gå så bra som jeg tror. Jeg frykter litt for at det skal bli ekstremt slitsomt, men tar meg fort inn igjen når jeg tenker på de som bare har et år mellom barna sine. Tre år er jo en helt normal aldersforskjell, og alle klarer jo det. Og lysten på en liten en til er så stor at frykten bare må legges til side:) Jeg ønsker meg stort en liten en til, og gleder meg over at det ikke blir for stort mellomrom mellom den lille og Leah. Men samtidig er det en smule skummelt, jeg er jo bare 21:) I bunn og grunn gleder jeg meg. Er jo bare 2 mnd igjen nå Håper dere koser dere i solen:)
zassy☆ Skrevet 20. mai 2010 #103 Skrevet 20. mai 2010 Skjønner tankene dine, blir jo sånn her også at jeg tenker på det slitsomme også, og hvor "fri" jeg er nå liksom. Og når du sier fra å gå fra et barn til to, så tenker jeg på søstra mi, det andre barnet hennes hadde kolikk, så hun var utrolig sliten, særlig de første tre månedene..ble ikke helt som hun hadde ønsket, som hun sa: det er vanskelig å få den første "kosetiden" når barnet bare gråter og gråter og man er så totalt på underskudd med søvnen hele tiden. Men sånt kan man jo aldri vite! Og hun synes det ble utrolig mye mer arbeid med 2 enn med 1, men ville jo ikke vært ham foruten likevel! Det merker jeg jo når jeg passer dem også, må liksom ta med begge to når man bare skal på badet osv. Og selv om jeg hører alt dette har jeg egentlig i bunn og grunn lyst på 3 barn.. hehe. Kommer nok veldig an på hvor krevende barnet er om hvor vanskelig det blir tror jeg. Men det er jo også dobbelt opp med kos og glede da Og det blir sikkert kjempekos for Leah å få et søsken! Er jo så utrolig mye som er positivt med det også, men det er jo viktig å være forberedt på det slitsomme. Det tenker jeg iallefall. At når jeg tenker på de negative sidene så er det for å være forberedt på dem (selv om man sikkert aldri kan vite hvordan det er før man står oppi det), tror det er mange som går inn i foreldreskapet og tror det skal være rosenrødt hele tiden. Jeg tenker nesten mest på søvn akkurat nå, men det er vel fordi jeg ikke vet alle slags bekymringer man får, hehe, men blir slik når man er vant til å være bare oss og kan sove så lenge vi vil (og er ekstremt B-mennesker ) og den friheten vi har nå med å bare kunne gå ut en tur på kveldstid hvis vi vil. Men nå begynner jo vi å bli "gamle" også, hehe, og har hatt det slik veldig lenge, og jeg kjenner at nå er det på tide, ja at jeg rett og slett er klar for endring, og at vi blir tre Jeg tror du greier det helt fint! Og at det ikke har noe med alder å gjøre egentlig, Og så er dere jo to stykker og har foreldrene deres så nært, det hjelper nok mye! Høres kjempekoselig ut med danmarktur da! Når drar dere dit? Oi dette ble litt langt, hehe, skriver og skriver alt jeg tenker jeg Ha en fin dag da!
Leah<3Mamma Skrevet 23. mai 2010 #104 Skrevet 23. mai 2010 Jeg tror også det er viktig å tenke igjennom det vanskelige som følger med, for da blir man jo på en måte forbredt på det:) Som du sier, mange tror at det å få barn er en dans på roser, men det er det virkelig ikke. Jeg husker jeg ble så frustrert hver gang noen kom å sa, ååå jeg er så misunnelig, så heldige dere er, jeg vil også ha barn når jeg er så ung. Og jeg skulle virkelig ønske at alle de som var så veldig misunnelige og som roset hvor søte vi var sammen kunne kommet en tur hjem til oss for å se på kaoset. Den verste overgangen med Leah husker jeg var parforholdet, man glemmer hverandre litt opp i det hele og den lille krever utrolig mye oppmerksomhet. Jeg husker vi kranglet så mye en stund at jeg tenkte at hadde vi blitt gravide etter veldig kort tid sammen, så hadde vi aldri holdt ut. Man krangler om hvem som skal ta barnet, hvem som er mest sliten, hvem som skiftet på barnet sist ect. Men det gikk seg til etter hvert:) Er jo en kjempestor omveltning:) Vi reiser 17 juli:) Krysser fingrene for supert vær:)
zassy☆ Skrevet 24. mai 2010 #105 Skrevet 24. mai 2010 Ja enig med deg, tror kanskje særlig mange unge tror det er som å ha en dukke liksom. Man blir nok aldri helt forberedt heller, selv om jeg er fullstendig klar over at det blir tøffe tak så vet jeg jo aldri hvordan det blir før vi er der. Men jeg gleder meg uansett, blir spennende at vi to skal bli en familie sammen Tror du sier noe veldig viktig når det gjelder det å ha litt fartstid sammen som par før man får barn, selvfølgelig finnes det mange par det går kjempefint for, men jeg har alltid tenkt selv at jeg vil ha et stabilt parforhold før jeg får barn, og det har jeg iallefall nå! Har vært sammen i en evighet vi, hehe. Kan tenke meg at man får kort lunte når man er sliten og trøtt ja! Uff, hehe, får håpe det går seg til her også Vi flytter i ny leilighet til helga, gleder meg så! Men det er et slit også, skal bli godt når vi er ferdig flytta og har fått vaska ut i gammelleiligheten. Blir morsomt å endelig ha et "barnerom", selv om vi kaller det for gjesterommet foreløpig Syyyykt å tenke på at om bare litt over en måned så slutter vi å hoppe av i svingen, hihi! Er litt nervøs for om kjæresten fortsatt vil..vi har ikke pratet om det i det hele tatt i det siste..men får håpe at det blir romantisk og fin stemning i syden og at det bare kommer av seg selv Ha en fin kveld!
<3 Felicia og Jonathan <3 Skrevet 24. mai 2010 #106 Skrevet 24. mai 2010 vi begynner prøvingen på nr.2 i juli!!! kan nesten ikke vente:)
zassy☆ Skrevet 24. mai 2010 #107 Skrevet 24. mai 2010 Hei Så gøy at vi er flere som skal starte prøvingen i juli! Kanskje vi skal starte en ny tråd når juli kommer, begynner å bli så lang denne! Eller forresten, vi flytter vel over på bligravid da uansett Er iallefall 4 som skal starte i juli nå da, ( eller det var kanskje august på deg Leah?) eller 3 iallefall, hehe. Gleder meg masse jeg også!! Bare en måneds tid til nå, spennende!! :-D
Frøkna80 Skrevet 31. mai 2010 #108 Skrevet 31. mai 2010 Slenger meg på med dere juli-prøvere jeg også
zassy☆ Skrevet 8. juni 2010 #109 Skrevet 8. juni 2010 Leah og M-81 er dere fortsatt med oss? Har blitt noen nye tråder her for juliprøverne også, men håper dere fortsatt henger med? Er kanskje ikke alle som er like ivrige som meg og henger på BIM hele døgnet... hehe Virker som vi blir mange som skal prøve i juli nå! Gleder meg så mye! Er så rart at det er så kort tid igjen nå! :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå