M-81 gravid med førstemann:-D Skrevet 20. april 2010 #76 Skrevet 20. april 2010 AKK!! Nå ble jeg oppgitt!! Hadde skrevet det lange innlegget også rett før eg sku lagre forsvant det bare:( Skal prøve å huske litt av det..... Jeg jobber faktisk på NAV og i dag hadde vi faktisk om foreldrepenger, hehe. Skikkelig trasig for hun venninnen din Leah, systemet kan jammen bli for firkantet altså... I alle fall Zassy-du treng ikke fast jobb. Når de beregner foreldrepengegrunnlag regner de ut gjennomsnittet av de 6 mest betalte måneder av de siste 10 mnd i jobb. Med det er mer som kan gi grunnlag for foreldrepengegrunnlag- dagpenger+ sykemelding. Så skulle man være uheldig å bli sykemeldt de siste 3 mnd av svangerskapet gjør ikke det noe. Jeg kan få et lite problem i forhold til dette fordi jeg har bare engasjement ut desember. Så hvis jeg skulle bli gravid f eks i august vil det si at jeg ikke har jobb etter 5 mnd som gravid. Og siden det er få som ansetter en gravid vil jeg uten jobb gå over til dagpenger(som bare utgjør 62% av den inntekt du haddei jobben). Så det vil si at mitt foreldrepengegrunnlag vil bli basert på flest mnd med lite inntekt.... Men men-jeg stresser ikke med det. tror nok at det vil ordne seg og at de kanskje kan forlenge engasjementet mitt. En kollega av meg gjorde de det med. hennes stilling var egentlig ferdig 4 mnd før fødsel og da forlenget de stillingen hennes frem til det. Ellers Zassy- som med så mye annet tenker vi visst likt om facebook også:-D Haha,.. til folks forskrekkelse- les "hææ, har du ikke facebook??"... Under 2 uker til folat inntak;) Var på apoteket i dag for å kjøpe meg noe greier og tok meg selv i å bli stående å glane på mor/baby ting..SUKK!! .hihi.
zassy☆ Skrevet 20. april 2010 #77 Skrevet 20. april 2010 Seriøst M-81? Jeg kjenner nesten INGEN bortsett fra meg og kjæresten min som ikke er på facebook, liker å være litt anonym av meg jeg.. ;-D Har kontakt med de jeg ønsker på msn, og er ikke så glad i å legge ut bilder osv, men man blir jo nesten sett på som unormal i dag ja, hehe. MEN så godt å høre om det med penger fra noen som vet sikkert, hehe, det er litt lettere kanskje å få seg jobb i det hele tatt når det ikke MÅ være fast. Men vi får håpe det ordner seg for oss begge to Du som er bvped og jobber i nav og greier, har du noen god ide til hvor jeg kan søke jobb? ønsker en adm jobb, men ikke en som er for tung hvis du skjønner. Tenker litt på kanskje jeg kan jobbe på typer institusjoner eller noe slikt men på kontoret..men er vel bare de med adm utdannelse som får slike jobber kanskje. Sukk, vanskelig dette. Ja ikke lenge til folatbruken starter nå :-D Gleder meg! hihi
M-81 gravid med førstemann:-D Skrevet 21. april 2010 #78 Skrevet 21. april 2010 Hihi-det er akkurat derfor jeg ikke har facebook heller. Liker ikke at hele verden skal vite "alt" om meg, pluss at jeg merker at mange liksom surfer innom og bare "skal tro hvordan det går med han og hun...hva det har blitt av han/henne...hvordan de ser ut...osv" Føler derfor at det blir på mange måter en slags "skryteside" eller "sladreside" hvor mange kanskje bare surfer innom for å finne ut hvordan man har lykkes i livet, mer enn at de faktisk bryr seg om hvem man er...Ikke venner selvfølgelig, men andre. Ser jo at det også kan være et godt verktøy, men det holder med msn for min del også Dette ble kanskje litt uforståelig, men det er i alle fall mine mange tanker:-D Du burde no være attraktiv i en slik jobb-hjelpe meg, du er jo både barnevernpedagod og hudpleier. Meld din interesse til ditt lokale NAV kontor og legg ut CV. De på Nav skal være litt oppdatert på hva som finnes av jobber og hvordan markedet er for slike jobber i din kommune. Kanskje de har tips. Ellers vil jeg jo tro at du kan jobbe med det administrative på institusjoner som du skrev. Husker at vi hadde en "husmor" på den barneverninstitusjonen jeg jobbet på i Bergen. Hun hadde ansvar for alt mulig spennende. Kan jeg spørre om hvorfor du ikke ønsker å jobbe som barnevernpedagog? Har en venninne som også er det, men ikke følte det var det helt riktige for henne. Mange administrative stillinger på rådhusene i kommunene også.... Min jobb i NAV er litt annerledes enn den vanlige saksbehandler. Jeg jobber som miljøterapeut og følger tett opp ca 15 stk med alle mulige områder av livet. Veldig kjekt synes jeg. Jeg er ikke en som trives for mye med økonomibiten og for mye saksbehandling. Dessverre er det bare en prosjektstilling så det er ikke sikkert at det gis penger til det videre i fremtiden liksom. Men det er et tiltak gjennom kommunen for å bekjempe fattigdom, så jeg synes virkelig det er et stort behov for det, så det er da lov å håpe...:-D Nå skal jeg straks til tannlegen, tvi tvi... Ha en super dag:)
zassy☆ Skrevet 21. april 2010 #79 Skrevet 21. april 2010 Akkurat!! Det er mine tanker også på en prikk! hehe, liker at ikke alle vet alt om meg når som helst! hehe. Men vennene mine har lært seg til å leve med det nå da, hver gang det er en "event på facebook" (som jeg har lært at det heter ) Så får jeg også vite om det slik at jeg kan komme Så føler meg jo ikke uttafor noe heller. Og alle sier alltid: "jammen facebook er så fint hvis man vil kontakte gamle venner". Ja men jeg har jo kontakt med de vennene jeg ønsker kontakt med! :-D Ja, jeg vil ikke legge alt ut om min situasjon her på nett.. men jeg er i kontakt med nav og får litt hjelp nå i forhold til jobb, så håper det ordner seg. Faktisk er det en mulighet for en stilling nå, men den er så usikker at jeg tør nesten ikke prate om det en gang! Får vite på fredag da, blir spennende, prøver å ikke få for store forhåpninger, men blir jo sånn at jeg tenker på det likevel Ja det ble ikke helt rett for meg å jobbe som barnevernspedagog, men det har nok noe med at de første jobbene jeg hadde var veldig tunge jobber..så jeg ble kanskje litt skremt..ønsker ikke en jobb jeg tar med meg hjem eller gruer meg til, og så føler jeg meg mer som en kontorrettet person hvis jeg kan kalle det det. Får se hva det blir til! Men jeg har jo fortsatt interresse for faget så kunne tenkt meg noe innen det kanskje. Spennende den stillingen din hørtes ut da! Får håpe de utvider den, hørtes ut som et veldig godt tiltak! Håper det gikk bra hos tannlegen i dag - hørtes ikke noe gøy ut :S Må vel dit jeg også om ikke lenge, uff! Ha en fin dag dere også! :-D
zassy☆ Skrevet 22. april 2010 #80 Skrevet 22. april 2010 Hva skjer da? Hvem ringte meg i dag tror dere..jo tannlegen! hehe..fikk innkallelse..skulle tro de hadde hørt meg her forleden :S Har ikke råd akkurat nå så de skulle sende innkallelse om en måneds tid, rikelig tid til å grue meg! hehe Nå er jeg på vei til Step&pump B75. For en deilig morgen det er, sola flommer inn av vinduet her, gleder meg til å komme meg ut å på sykkelen! :-D Og snart er det helg dere! Håper dere har en fin dag! Solskinnsklem fra meg
Leah<3Mamma Skrevet 22. april 2010 #81 Skrevet 22. april 2010 Heihei:) Håper du har kost deg på trening, herlig at våren endelig har kommet:) Jeg utsetter tannlege timer til de ikke gidder å ringe meg mer. Kommer nok til å angre på det senere, men å betale over 1000 kroner for å gjøre noe jeg hater over alt på jord? Neitakk:) I går ble jeg superoverrasket av sambo, vi lå i sengen og pratet. Også spurte jeg forsiktig om planene fortsatt sto ved lag siden han ikke har pratet om det på lenge. Han svarte selvfølgelig med en gang, uten en gang å spørre vilke planer jeg pratet om. Og plutselig virket det som om jeg puttet penger på han. Han bablet i vei om hvordan vi kunne lage til stellekommode på badet, og at han tenkte på at vi kunne selge den gamle maxicosien og kjøpe ny til nurket. Også pratet han mye om hvordan han tror leah kommer til å reagere på søsken:) Ble helt paff jeg, og overlykkelig selvfølgelig:) Nå begynner jeg skikkelig å glede meg her:)
M-81 gravid med førstemann:-D Skrevet 22. april 2010 #82 Skrevet 22. april 2010 Hei hei:) Så koselig da Leah, da blir det juli for dere også eller? Litt humor at tannlegen din Zassy ringte rett etter at jeg snakket om at jeg hadde vært hos tannlegen:-D Jeg måtte betale over 1100 for timen, helt sykt dyrt egentlig. Skjønner deg foressten godt i forhold til tøffe jobber i barnevernet- det er jammen ikke bare bare.. Men har tenkt litt på deg som ønsker mer kontor og saksbehandling. NAV tror jeg faktisk du kunne likt altså...men jeg krysser fingrer for den stillingen som du får vite mer om i morgen....... Ellers så sitter jeg her i sofaen og er trøtt som en dupp. De siste dagene har jeg vært så trøtt... Det er et slit å dra meg ut av sengen om morgenen og sovner etter jobb. Gleder meg til helg..... men gleder meg mest til babylaging i Juli;)
Leah<3Mamma Skrevet 22. april 2010 #83 Skrevet 22. april 2010 Blir nok august på oss:) Bare vent til du har en liten bebis i magen. Med Leah sovnet jeg klokken 7 på ettermiddagen og kunne sove til klokken var tolv, ett dagen etter. De dagene jeg gikk på skole måtte jeg dra meg opp klokken 8, og da hadde jeg jo allerede sovet 13 timer:P Stakkars sambo satt der bare helt alene:) Men er vel ikke med alle likt da:)
M-81 gravid med førstemann:-D Skrevet 22. april 2010 #84 Skrevet 22. april 2010 ja, det hører jeg mange si....hjelpe meg, vil vel sove hele døgnet jeg da hihi. men er ikke så flink å legge meg om kvelden nå for tiden...sånn som nå-sitter her klokka 23 og skriver på bim vettu, burde vel strengt tatt legge meg..... Håper jeg drømmer om at jeg er gravid i natt, det er så koselig. Drømte for ca 1 uke siden at jeg skulle føde og det var så vondt at jeg trodde jeg sku dø. Anbefaler foressten å se Dagfinn Lyngbø på Youtube når han blir koblet på utstyr som skal simulere veer...Holder på å le meg i hel, tror han fikk ny respekt for kvinner som føder ja.... Ha en super helg:)
zassy☆ Skrevet 24. april 2010 #85 Skrevet 24. april 2010 Hei dere! Så koselig Leah at han pratet så mye om det, høres ut som han gleder seg ja! Virker som kjæresten min også tenker på det en del for tiden, det nærmer seg jo og jeg får sånne små "drypp" hele tiden, hehe, i dag f.eks så vi så mange gravide i byen, og han sa at han også ville ha en vår/sommerbaby helst :-D Han har faktisk tenkt litt over dette liksom, og derfor vil han starte prøving i juli, hehe, blir glad av alle ting han sier som er positive angående dette! :-D M-81 jeg så Dagfinn for en god stund siden, var veldig gøy ja! hehe. Var jo en mann på denne siden også for en stund siden som hadde prøvd det. Men som gav seg, men jeg tror at hadde en kvinne også kunnet velge å gi seg så hadde hun også gjort det Men gøy at de kan simulere det, selv om jeg ikke helt kan tro at det blir helt likt liksom. Fikk forresten ikke vite om den jobben i går, får kanskje høre noe mandag i stedet. Men jeg har ikke så veldig store forhåpninger akkurat. I kveld skal vi på fest, jeg har kjøpt champis og skal hoppe i dusjen nå. Håper dere får en fin kveld også! :-D
M-81 gravid med førstemann:-D Skrevet 25. april 2010 #86 Skrevet 25. april 2010 Hei hei:) Kjekt på fest? Jeg har hatt en deilig helg med min kjære og et vennepar...Hadde sånn skikkelig kosedag med shopping, mat og kino i går. Men i dag er jeg sant og si litt deppa:( Litt lei av å være så alene om å glede meg, samtidig som jeg er litt redd at han faktisk skal trekke seg i juli... han har ikke sagt noe for at jeg skal være redd for det, men det er bare det at han fortsatt ikke har det så bra og at det er litt tøft i et parforhold når den ene sliter.... Uff, ble litt hjertesukk dette her....men alle dager skal vel ikke være like fantastiske. Er uansett kjempe glad for at kjæresten din er positiv og fortsatt innstilt på Juli:) Men noe kjekt jeg har funnet ut at jeg skal gjøre framover er å strikke et ullteppe til min kommende lille baby:) jeg har nettopp lært å strikke, så det går sent fremover.. Så hvis jeg begynner nå så kan det jo hende at det er klart til babyen kommer:-D hihi..
zassy☆ Skrevet 27. april 2010 #87 Skrevet 27. april 2010 Hei ja va gøy på fest, men ble brukt altfor mye penger som vanlig :S Så nå er det stramt budsjett i et par uker fremover!! Så deilig med kosedag da! Gleder meg til jeg får råd til å shoppe igjen Faktisk skal jeg hente en pakke på posten i dag fra h&m, shopper litt sånn kjøpe-nå-og-betale-når-jeg-får-jobb jeg..ehe.."skrekkelig lurt" Skjønner at du tenker en del på dette med kjæresten din, og jeg skjønner også VELDIG godt at det er tøft i et parforhold når den ene sliter. Man skal være bra sterk da, men det er viktig å huske på at det som regel bare er for en periode at det er veldig ille da, og at gode dager kommer de også. Vi får bare håpe og tro at han ikke trekker seg, særlig når han vet hvor mye du gleder deg til det. Og tenk på at når dere skal starte prøvingen så er det sol og sommer og dere reiser på ferie, og det hjelper alltids på humøret, kan godt hende han ser lysere på det da. Ja kjæresten min er forsåvidt positiv, men han snakker lite om det da egentlig..så jeg føler meg ikke helt trygg jeg heller. Senest i går snakket han om det at man får så lite søvn med en baby, og hvordan han skal greie det liksom.. prøver jo å svare at jeg skjønner ham og at slik er det, men at jeg tror ikke man noen gang blir "klar for lite søvn" hehe, og at det er jo faktisk når man er ung at man takler slike ting best, hehe, jeg må være litt slu Dessuten minner jeg ham på at når vi først blir gravide så er det jo faktisk hele 9 måneder til babyen kommer, eller "nesten et år!!" som jeg pleier å si, for å gjøre det hele enda litt mer ufarlig ÅÅ så morsomt at du har begynt å strikke, hvilken farge tar du da? Hvitt? Kanskje jeg også skal gjøre noe slikt! Det hørtes utrolig koselig ut :-D
M-81 gravid med førstemann:-D Skrevet 27. april 2010 #88 Skrevet 27. april 2010 Hei:) Takk for oppmuntrende ord;) og vet du hva-det har faktisk begynt å skje en liten endring i hvordan han har det. Har vært fint vær de siste dagene og han har bare kost seg og kjørt sykkel og sier at han har hatt den beste dagen på lenge, ler og har det generellt bedre:) I tillegg snakket vi litt på mandag. Fordi-jeg har babycomp og har brukt den som prevensjon i 9 mnd nå. den har registrert mye info om meg og det viser seg at jeg har 33% i snitt unormal progesteronproduksjon. Dvs at ca 1 av 3 eggløsninger kan det være vanskeligere å bli gravid. Men leste at stress kan virke inn på slikt og får bare satse på at jeg er KJEMPE fruktbar de 2 andre EL:) Hihi... Men dette tok jeg opp med han og sa at jeg følte meg litt alene for tiden med dette med baby. Da sa han at han forstår meg godt, men at jeg ikke trenger å stresse fordi at snart er han der som jeg er og da skal vi bare "kjøre på" som han sa... Så tror han er med i august, men tenker å ikke mase mer om det fremover. Ellers sier han sånne småting innimellom som kjæresten din også sier-eks: min sønn skal sånn og sånn... Så alt i alt er jeg ved godt mot igjen;) Kjenner meg ellers totalt igjen i det med pengeforbruk haha..Satt akkurat i sted og så på nettbanken og tenkte-herlighet, har jeg ikke klart å planlegge bedre denne mnd heller.... Nå går jeg i minus igjen...:-D Ellers synes jeg absolutt du også skal ha et strikkeprosjekt;) Så kan vi glede oss sammen. Er du flink til å strikke? Som jeg sa-jeg er helt elendig. Du skulle sett meg her i går. Hadde endelig greid å legge opp alle de 165 maskene og strikket en rettstrikk, så oppdaget jeg at jeg hadde snudd halvveis på pinnen og gått tilbake feil vei:-D Alt ble bare rot og jeg hormonell pga pms begynte å sippe og måtte ta alt opp igjen. Min mann holdt på å flire seg i hel..... jeg bare: "ååå, babyen vår kommer aldri til å få noe fint av meg".... Men i dag prøver jeg igjen vettu;) Det gjelder visst å aldri gi seg har jeg hørt;)....Fargen jeg tok var offwhite-så er man liksom "safe" i forhold til kjønn. Bruker SandnesGarn som heter Linett-et deilig mykt ull...... Klem
zassy☆ Skrevet 28. april 2010 #89 Skrevet 28. april 2010 Hei igjen. Så godt å høre M-81. Når kjæresten din sa det der så høres det ikke ut som du trenger å bekymre deg tror nå jeg! Men dere snakker mer om august enn juli nå? Ja får satse på at fruktbarheten er på topp Sånn babycomp har jeg aldri prøvd! Er det sånn som måler "sikre perioder" og slik du bruker den som prevasjon? Jeg tenker også at jeg ikke skal mase noe om det, det er jo bare 2 små måneder til juli nå, og jeg håper at når vi er på ferie så er det han som tar initiativet til dette, det hadde vært supert iallefall! Ja disse pengene! Blir gal i perioder, hehe, men slik er det å være arb.ledig også da..har jo veldig lite i måneden, så gleder meg villt til å få meg jobb ikke minst for de økonomiske grunnene. Heldigvis tjener kjæresten bra, så vi har det ikke så aller verst da. Men godt å kunne tjene penger selv og kunne unne meg litt nå og da Tja flink og flink, jeg har strikket litt da, men ikke noe store prosjekter nei. Et teppe høres i grunnen veldig kjedelig ut, da tror jeg at jeg må lage et med mønster eller noe så jeg ikke blir lei eller kanskje et lappeteppe, hehe, må uansett vente til jeg får råd til garn Bare det mykeste er best nok ja! :-D Men det er sikkert veldig kos å vite at man lager det til skatten sin! :-D I dag sto jeg opp nå kl 7 faktisk..og jeg har jo egentlig ingenting å gjøre i dag, så vet ikke hva jeg skal finne på med en så lang dag kunne jo alltids ryddet, vasket klær, begynt så smått å pakke til flytting osv osv..men er jo kjedelig å gjøre husarbeid hele tiden også. Sola skinner så jeg må vel komme meg ut en liten tur i det minste! Ha en fin dag!
zassy☆ Skrevet 30. april 2010 #90 Skrevet 30. april 2010 Hei hei, får holde denne tråden varm jeg Skal du begynne på folat i morgen M-81? Jeg hadde jo planlagt å starte 1. mai, men er usikker på om jeg skal vente litt til, er litt redd for å ta for mye, og leser på norske sider at de anbefaler at man tar det 1 mnd før, så er kanskje ikke såå stress å begynne enda. Hvis man må prøve lenge å bli gravid så blir man jo gående på folat ganske lenge også..hmm :S Har nettopp vært på trening jeg, deilig start på dagen! Men forresten! Jeg har meldt meg inn i kvinnetrening.no, har dere hørt om det? Det het mammatrening.no før, koster 299 i mnd og man får skreddersydde kostholds og treningsprogram og mye veiledning og oppfølging av både ernæringsfysiolog, personlig trener, lege, motivator og parterapeut Treningen har jeg ganske god kontroll på, men tenkte å prøve å få enda bedre kontroll på kostholdet, og det skader jo ikke å venne seg til å spise sunnere allerede før graviditeten. Dessuten tenker jeg at det er godt å ha eksperthjelp når man blir gravid og etterpå også i forhold til kosthold og aktivitet Håper iallefall det er verdt pengene, er jo ganske dyrt, er bare meldt inn for 6 mnd foreløpig da Håper dere får en fin dag og fortsatt er der ute selv om det har vært stille her et par dager, hehe, Klemklem
M-81 gravid med førstemann:-D Skrevet 3. mai 2010 #91 Skrevet 3. mai 2010 Hei på deg:) En stund siden jeg har vært innpå nå, så kjekt å være tilbake og lese nå Har vært syk igjen og begynt på 2 forskjellige antibiotikaer. Derfor tenkte jeg å ikke begynne på folaten før 1 juni fordi jeg føler jeg tygger altfor mye tabletter nå:-D Har du begynt? Ellers ser jeg at jeg skrev feil ja-det er fortsatt Juli vi skal;) På ferien.... I dag sa min mann til meg at han gleder seg. Og jeg som egentlig burde blitt hoppende glad ble også litt nervøs... Er nok litt nervøs for at jeg skal få angst igjen som jeg skrev tidligere, men jeg får bare tenke at jeg må ta ting som de kommer. Ellers-hørte du noe om jobben? Jeg heier på deg;) Jeg skal faktisk søke på en ledig stilling som miljøterapeut på et annet Nav kontor nå fordi at 50% av stillingen er fast. De resterende 50 er vikariat. Men det vil jo forhåpentligvis vare så lenge at jeg går ut i permisjon med full dekning. Har faktisk også tenkt at jeg bare vil ha 50% jobb når permisjonen er over så det passer glimrende. Men er ikke så glad for å måtte skifte jobb igjen...trives veldig godt der jeg er og synes det blir litt stress også siden jeg tross alt nesten nettopp har skiftet jobb. Men, men-søker i alle fall så får vi se hva som skjer. Nå er jeg godt i gang med teppet-har litt mønster jeg også, men bare med vrangstrikk og rettstrikk...Så utfordrende nok for meg. Men du som kan litt kan jo evt lage et fint sett f eks med bukse, genser og lue... det finnes så mye fint man kan lage synes jeg, selv om jeg tror at det vil være en stund for min del å legge ut på det, haha. Ellers må du ha masse lykke til med kostholdet;) Jeg for min del har gått kostholdskurs tidligere så tenker at jeg bare vil spise fornuftig, bevege meg tilstrekkelig og prøve å ikke stresse. Min størtse utfordring er alltid-å ikke stresse /bekymre meg:-D Må nesten le litt av meg selv.... Klem:)
zassy☆ Skrevet 3. mai 2010 #92 Skrevet 3. mai 2010 Hei, godt at du fortsatt er her M-81 Leah da? tatt en pause? Kjedelig at du har blitt så syk at du må gå på så mye antibiotika Jeg har enda ikke begynt på folat nei, hadde egentlig glemt det litt, hehe, men tenker rundt 1. juni jeg og Det får vel holde. Men jeg er litt deppa for tiden pga arbeidsledigheten..begynner å tære på å gå hjemme.. og når vi var på fest i helga så sa kjæresten til meg at han vil at jeg skal ha jobb før vi begynner å prøve..og jeg sa jo at jeg var helt enig i det - for det er jeg jo! Men jeg begynner å bli redd for at jeg ikke skal greie å få meg jobb før vi skal på ferie.. uff. Så bekymrer meg mye for dette! Ble ikke noe av den jobben nei. Men på den positive siden så pratet jeg med ei dame på festen jeg var på i helga og hun tipset meg om en annen mulig ledig jobb..hun fikk nr mitt, så håper å høre fra henne! Får se litt an med strikkingen, jeg er nok ikke GOD altså, hehe, får kanskje starte med et par sokker Hehe ja du får starte med yoga så kanskje du greier å stresse ned! :-D Nå skal vi spise middag her Ha en fin dag!
M-81 gravid med førstemann:-D Skrevet 4. mai 2010 #93 Skrevet 4. mai 2010 Uffa-skjønner deg veldig godt. Det er liksom sånne ting som er med på å dempe glden litt liksom. Men-det er fortsatt 2 måneder til-ikke mist motet!! Sikker på at det ordner seg:) Men jeg forstår deg veldig. var jo ganske deppa her selv i forrige uke. Men i Juli-da skal du ha jobb, jeg ikke ha nekymringer og begge bli gravid;)hehe... I dag har jeg skikkelig pms-trykket i meg en hel pose med kjeks:-D Kjenner at mensen kommer i morgen ja.... Ellers foreslo min eldre søster at vi skulle dra på en helgetur bare oss søstre en gang i Juli. Jeg har nemlig røpet at vi begynner å prøve i juli så hun syntes at vi måtte ta oss en tur før jeg evt var gravid og kvalm:-D Så nå skal jeg inn å sjekke billige turer til Riga..... Klem:)
zassy☆ Skrevet 4. mai 2010 #94 Skrevet 4. mai 2010 Så lurt og koselig med en jentetur ja, det håper jeg dere får til! Da tror jeg vi har mens omtrent likt, hehe, fikk min i går ca (sønd/mand), litt morsomt hvis vi blir prøvere veldig likt i juli også da :-D Ja jeg må bare prøve å tenke positivt, SKAL ha meg jobb..tenker i blant på å bare ta hva som helst, men vil så gjerne trives også. Sukksukk! Får bare stå på videre og søke Jeg har forresten vært i Riga, fint og billig - særlig alkohol :-D hehe. Jeg og kjæresten tok sånn IQ-test på nettet nettopp, hihi, sånn mensa-test på 25 minutter. Jeg fikk 2 mer poeng enn ham! pjuh..kjente jeg ble redd for å være dummest gitt tihi! Men godt vi ikke var så langt unna hverandre da, og at vi var i det høyere sjiktet! Føler meg smart nå! Så da må jeg vel få meg jobb snart :-D Klemklem
M-81 gravid med førstemann:-D Skrevet 6. mai 2010 #95 Skrevet 6. mai 2010 Stili med IQ test-fikk litt lyst å prøve jeg også hihi....men redd for resultatet:-D...Bedre å gå rundt i min lykkelige uvitenhet og føle meg intelligent nok...enn å plutselig få det avkreftet;) Haha... Så kjekt at du har vært i Riga da:) Hvilket flyselskap reiste du med? Pekkeløsning med overnatting? Må prøve å få gjort det så billig som overhodet mulig.... Åååå-nå kribler det litt i magen Zassy-om 2 mnd begynner vi;)-og kanskje samtidig ja siden mensen vår klaffet så bra nå... Fikk akkurat vite at M-79 og mannen skal utsette prøvinga i et par mnd pga jobb og sånt, så da er det ekstra kjekt å ha deg med:) Ellers var jeg på trening nettopp og tror kanskje jeg greide å forstrekke en muskel i nakken...kipe greier, men satser på bedring fort. Klemmer fra en forventningsfull meg
zassy☆ Skrevet 7. mai 2010 #96 Skrevet 7. mai 2010 Heihei Allerede fått unna dagens treningsøkt Jeg føler meg så flink for tiden! Trener masse og spiser sunt, det hjelper på energi og humør! :-D Kjedelig at du forstrakk en muskel da, men det bedrer seg nok raskt om du greier å holde den litt rolig. Vet du, jeg var der på klassetur og vi reiste faktisk med BUSS!! og båt. Det var en uhyggelig lang reise hehe! Hadde jeg skulle reist nå så hadde det nok blitt fly ja! Halve turen gikk jo bort i reise sist. Søstra mi var i Riga for ikke lenge siden og da bodde de på det kjempehøye hotellet..hehe husker ikke hva det heter! Men vi var øverst der når jeg var der også for øverst er det bar! Det er sånn glassheis utenpå bygningen og det er sykt høyt! Litt høydeskrekk, men fantastisk utsikt! Der må dere bo evt bare dra på baren! Vi var også på spa der borte for det er kjempemye billigere enn her hjemme, verdt å få med seg hvis dere har mulighet! Ellers kjøpte jeg to par sko (var så billig) og drakk mye alkohol! Det og mat var billigst av alt! hehe. Åh! gleder meg til sydentur jeg nå..reise og kose seg Ettersom prøvinga ikke kan starte før mer mot slutten av reisen så tenker jeg å likevel drikke litt alkohol på tur..Er kanskje ikke optimalt, men blir en siste kos liksom.. I dag skal vi på grilling og pilsing med venner, gleder meg! Det er strålende sol ute og jeg er i supert humør!! :-D Vips så er det 17. mai og da er det snart juni, og da skal vi flytte og da skal vi begynne på folat og jeg SKAL ha fått meg jobb og vips er det juli og så ligger vi der! :pppp :-D hihi!! Ha en fin helg
M-81 gravid med førstemann:-D Skrevet 8. mai 2010 #97 Skrevet 8. mai 2010 Hehe:) godt å høre at du har så godt humør -det skal ordne seg vettu... og som du skrev-vips så er det Juli og vi setter i gang for fullt;) Så kjekt at dere skal flytte. Du har sikkert skrevet det før, i så fall sorry at jeg spør- har dere kjøpt? Leilighet? Guri så kjekt!! Hørtes kult ut med Riga til skoletur altså, men buss hørtes laaaaaaangsomt ut... Hørtes ut som et flott hotell det der da. Jeg har jo ekstrem høydeskrekk så jeg svimer vel av jeg da:-D Tror nok at du kan drikke litt alkohol på ferien ja. Jeg drikker veldig lite alkohol, kun litt vin til et godt måltid, så for meg blir det ikke noe savn i svangerskapet. Men det blir garantert et savn å ikke få spise oster, spesielt fetaost... Zassy, var det sånn at du har vært gravid en gang før? Skjedde det fort eller hadde du prøvd en stund? Du trenger ikke svare hvis det blir for personlig... Ha en fortsatt fin helg:) Klemklem
zassy☆ Skrevet 9. mai 2010 #98 Skrevet 9. mai 2010 Hei igjen Søndag og jeg er full av energi og godt i humør i dag! Det er nesten rart å være slik, men veldig godt! Tror det er sola og våren som gjør at jeg våkner til liv Ja vi har kjøpt leilighet for første gang, har bare leid til nå, så vi har kjøpt treroms og nå er det bare rundt 3 uker til vi flytter så jeg gleder meg vilt!! Skal bli så godt å ha noe eget og ikke minst få litt større plass, selv om leiligheta ikke er kjempestor så er det større enn vi har nå. Gleder meg sånn til å innrede og ordne det fint! Jeg drikker en del alkohol..så tror jeg blir å merke det godt når jeg må slutte! Men herlighet det blir jo selvfølgelig verdt det, men det blir veldig uvant..vi fester en del nå ja. Men kommer ikke til å savne bakrusen da, hehe, men kanskje det blir en "evig bakrus" med svangerskapskvalme i stedet :S ;p Ja jeg har vært en gang før, og det var ikke planlagt, jeg gikk på p-piller, vil ikke si så mye rundt det her, kan godt fortelle litt på pm eller noe mer privat hvis du lurte på noe mer rundt det, men har nevnt før i tråden at jeg fikk ekstremkvalme, så det skremmer meg litt om det skal skje igjen, men får bare ta det som det kommer Håper du også har hatt en fin helg så langt, nå skal jeg på trening og så kanskje begynne å pakke litt i dag. Selv om det er noen uker til vi flytter så er det kanskje lurt å begynne sånn smått. Håper jeg kommer meg ut en tur også i det fine været! :-D Klem!
Leah<3Mamma Skrevet 16. mai 2010 #99 Skrevet 16. mai 2010 Heihei:) Lenge siden sist jeg var inne her nå Har jobbet meg i hel den siste tiden, så overskuddet til andre ting har rett og slett vert borte:) Men det positive er at tiden har gått kjemperaskt, og nå er det jo bare 2 og en halv måned til vi blir prøvere:) Eller en og en halv da i deres tilfelle:) Jeg blir bare mer og mer babysyk og gleder meg kjempemye, men samtidig kjenner jeg at det er litt deilig å bare nyte tiden før vi begynner sammen med Leah og sambo:) Så i sommer skal vi reise, feste, kose oss som en liten familie på tre og bare glede oss:) Hvordan står det til med dere da? Begynt å bli klare til å begynne eller?
zassy☆ Skrevet 18. mai 2010 #100 Skrevet 18. mai 2010 Hei Leah, godt du ikke har glemt oss da Du har rett, det er ikke lenge igjen nå! Er her inne og titter nå og da, men er mest opptatt av jobb (eller mangelen på) for tiden..begynner å bli stressa nå! Sukk..blir så kjipt hvis vi må utsette prøvingen pga at jeg ikke har jobb. Bortsett fra dette skal vi også flytte nå! Det er overhodet ikke lenge til, så må pakkepakke !! Stress stress Vil bare at alt skal være i orden, er så lei av å bekymre meg, og det begynner å tære på å gå arbeidsledig må jeg si.. lett å bli deprimert av det :S Håper det er MASSE ledige stillinger i morgen, heldigvis er helligdagene over nå slik at det blir vanlige dager igjen, hehe, jeg er vel den eneste som er glad for det! Jeg varierer mellom å "glemme det" og å være sykt babysyk! hehe, i blant når jeg tenker på det så greier jeg nesten ikke vente! Men så tenker jeg på kvalme og er takknemlig for å være i god form nå Har dere ferieplaner for sommeren da Leah? Gleder meg kjempemye til ferie jeg! Tiden går utrolig fort !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå