Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe, vi prater faktisk ikke om det i det hele tatt vi :-o Jeg er redd for å ta det opp og "mase"..lar det ligge nå og satser på at han tar det opp når det nærmer seg. Derfor er det ekstra godt å være her inne og prate om forventningene!! Hørtes jo ut som du har greid det veldig fint før med eksamen da ja, alt går når man bare vil tror jeg, man ser jo etter løsninger :) En liten nyfødt har nok alle lyst å passe og bli forelska i :-D Neste helg skal jeg og kjæresten passe ungene til søstra mi, en på 7 måneder og ei på 2, så da får vi prøvd oss litt, hehe.

Ha en fin lørdagskveld! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha:) Må passe på at du ikke skremmer mannen da;)

Jeg klarer ikke å ikke prate om det jeg. Prøver så godt jeg kan, men jeg syns jeg ser babyer over alt, og ikke minst gravide. Aner ikke hvor mange gravideblogger jeg "plutselig" har kommet over i det siste:)

Men sambo virker som han er veldig klar da, vi snakker sammen om diverse ting vi må pakke vekk som ikke skal selges likevell siden de blir så tette. Som bagvogn og bilstol og lignende:) Og snuppa er i gang med full tilvenning på å ligge på eget rom i stor seng:)

Ha en strålende lørdag du også:)

Skrevet

Hehe, ja men jeg mener det også :P For han har vært så til og fra så lenge, så jeg er redd han skal trekke seg, da blir jeg råsur!! ;)

Men jeg tror det er litt anderledes for deg som har ei fra før, han vet jo litt mer hva han går til da tenker jeg ? Selv om det sikkert er stor overgang fra en til to, så har man likevel allerede opplevd det en gang, grunnen til at kjæresten min er så usikker er fordi han er redd, han vet ikke hva han kan forvente seg og er redd for å ikke greie det liksom. Men heldigvis har han pratet en del med en på jobben sin som har oppmuntret ham og sagt at man egentlig aldri føler seg "helt klar" eller at alt kan være "helt perfekt" før man prøver, godt han har noen andre enn meg også som pusher litt på :P hehe.

Høres koselig ut at dere prater om det og gleder dere da :) Jenta di blir sikkert veldig "stor" når lillebabyen kommer :-D Husker dattera til søstra mi viste meg vugga i stua og sa "lillebror" når vi var på besøk, men hun ante jo ikke hva det betydde i det hele tatt, hehe, men de prøvde jo å forberede henne litt, men var sikkert litt rart når han kom, var bare 2 år hun også da :) Er jo det med sjalusi og tenke på også når man får to. Går jenta di i barnehage nå? :)

Skrevet

Hehe:) Ja jeg tror aldri jeg hadde fått med meg sambo nå om vi ikke har en fra før. Men vi vet hva vi går til, og gleder oss veldig mye til å kunne ha et planlagt svangerskap og å glede oss. Forrige gang gikk det liksom aldri opp for oss at det var noe baby der. Så det føltes ut som om alle rundt oss ordnet alt og at ting bare kom på plass før vi rakk og tenke. Denne gangen vil jeg at det skal være mer mitt svangerskap, og at jeg kan planlegge helt selv og gjøre alle forbredelser:)

Man blir aldri klar. Vi var nesten heldige som ble kastet ut i det. For det passer egentlig aldri å få barn. Og jo lenger man utsetter det jo større blir frykten.

Ja jeg må si at jeg frykter sjalusien litt. Men vi må bare jobbe med det. Sjalusi kommer uansett alder tror jeg. Jeg ble storesøster for første gang når jeg var 6 år, og hadde jo hatt mamma å de alene så lenge. Så det tror jeg også er litt dumt. Men vi må bare forbrede både oss og henne på at det skal komme en liten en til:)

Leah begynte med dagmamma 2 ganger i uka når hun var 8 måneder, for jeg ble nødt til å komme meg i jobb igjen. Når hun hadde bikket året begynte hun i barnehagen men har fortsatt bare 60 prosent siden jeg jobber en del kvelder. Men rekner med at jeg kanskje vil øke plassen til våren neste år:)

Om det klaffer for oss begge slipper vi i alle fall å gå høygravid på sommeren:P Det tror jeg er noe herk:P

Skrevet

ja skjønner det kan bli morsomt å ha en mer plan rundt det, blir litt roligere og tryggere kanskje også :) Ja det er sikkert varmt og tungt å gå høygravid på sommeren tenker jeg..tenk at neste sommer har vi kanskje en liten baby! :-D Synes det er veldig rart å tenke på jeg at dette kanskje er den siste sommeren der det bare er oss to, for resten av livet! hehe, må nyte den maks alene ;) Sitter å leser på sånne mammablogger og slikt jeg, og blir bare mer og mer babysyk!! :-D

Skrevet

Hehe:) Jaa, det er bare å nyte det:)

Det er jo helt fantastisk med barn, men man blir liksom aldri bare kjærester igjen:) Vi bruker av og til å få besteforeldre til å passe bare noen timer sånn vi kan være bare oss 2 en liten stund:)

Kanskje får vi termin samme måned? Hvem vet:)

Skrevet

Ja er nok viktig å huske på å være kjærester midt i det hele også, er ganske opptatt av det vi at vi må prøve å få til litt egentid innimellom, men er nok ikke så lett heller, har ingen besteforeldre her vi bor vi dessverre og det er jo veldig dumt synes jeg. Er nok mye avlastning og hjelp å få fra dem hvis man hadde bodd nærmere! Men men, har ei søster her iallefall så håper det kan hjelpe litt på! :) Ja blir spennende når vi starter prøvinga, kanskje går det fort, kanskje går det laaang tid, blir kjedelig hvis det går fort for den ene av oss og ikke den andre! ;) Håper vi greier det ca på likt, hehe. I dag har jeg kjøpt folat, liksom litt mer virkelig da at vi snart skal sette i gang :)

Skrevet

Så spennende:) Jeg tror ikke jeg kommer til å begynne på folat før sommeren:) Vi bor i generasjonsbolig med mamma og de:) Har bygget på hele huset og laget oss en stor leilighet i kjelleren:)

Så vi har veldig mye hjelp i det. Var litt usikker på ordningen i begynnelsen, men det har jo vist seg å være helt supert. Har de liksom nært om det skulle være noe. Og om vi skal ut om kvelden, legger vi henne nede også setter vi opp babycallen:) Helt supert.

Ja blir trist om det går treigt for en av oss, men jeg tror ikke vi kommer til å sette igang med eggløsningstest eller noe. I alle fall ikke i begynnelsen:)

Vi prøver, og så ser vi om det skjer noe etterhvert. Hadde jo vert supert på første forsøk, men det gjør ikke noe om det tar noen forsøk. Vi har jo allerede en liten tulle, og det er ikke noe stress å få til neste mann med en gang:)

Skrevet

oi ja det høres jo kjekt ut sånn sett :) Ville gjerne hatt foreldrene mine i samme by, men i samme hus tror jeg ville blitt litt for nært, hehe. Men det kommer jo sikkert an på hvor flinke man er til å respektere hverandres privatliv og slikt også da :)

Skal ikke bruke eggløsningstest vi heller, bare kose oss med prøvingen :) Men jeg merker ganske godt når jeg har eggløsning, så jeg kommer nok til å være litt ekstra obs de dagene om jeg vil eller ei :P

Er det ikke sånn at man skal være forsiktig med sushi når man er gravid? Er så glad i det jeg, må spise masse i sommer før vi starter, hehe!

Skrevet

Det funker overreaskende godt for vår del:) Vi koser oss med ordningen:)

Jeg merker det godt jeg også, men den kommer ofte til litt forskjellig tid desverre:) Sambo er bare glad for at han kan få så mye sengekos han vi han da:P

Må nok spise deg frempå ja. Skal helst unngå rå fisk og spekeprodukter. Er masse ubearbeidede bakterier i det:( Men det er sååå verdt det da:)

Jeg sleit skikkelig med å holde meg unna jordbær når jeg ammet Leah:)

Skrevet

Hvorfor måtte du holde deg unna det? Er så mye jeg ikke vet, får lese meg opp og lære underveis :)

Ja det er jo verdt det selvfølgelig, er klar for å gi opp litt av hvert akkurat nå, iallefall når det bare er for en periode i livet :-D Men det blir rart å kutte alkohol også, er ganske vant til å feste og ta meg litt vin i helger og sånt, så blir litt rart :)

Uff nesten dumt at jeg fikk vite det så tidlig at kjæresten ville begynne å prøve i ferien, hehe, for jeg synes det er så lenge til, og jo mer jeg er her inne og leser og skriver, jo mer gleder jeg meg!! Og jo saktere går tiden.. burde egentlig prøve å bare glemme det en stund, men det er ikke lett! ;)

Skrevet

Jeg har ikke peiling egentlig:) Alle sier bare at en ikke må spise jordbær:P

Ja, jeg skjønner hvordan du har det:) Men tenk på at nå er det jo kanskje bare et år du og din kjære har igjen sammen, bare dere to:) Og det er verdt å nyte det:)

Med Leah slet jeg veldi med at jeg ikke kunne være med å drikke, jeg kunne jo selvfølgelig være med ut, men det ble ikke det samme...

Men denne gangen gleder jeg meg. Jeg har sett hvor verdt det det er, og hvor lite man ønsker å drikke etter barnet er kommet:)

Skrevet

Heisann alle dere som snart skal begynne prøvinga:)Jeg tror jeg henger meg på her for vår plan er å begynne i ferien i Juli, akkurat som Zassy her;)...vi er jo ganske mange som skal begynne snart-skikkelig kjekt:)

Ellers må jeg bare le enda mer når jeg leser det du skriver Zassy: det er akkurat det samme med min mann-tør liksom ikke helt å mase på det, redd for han skal trekke seg liksom. Du skulle hørt reaksjonen når jeg fortale jeg surfet her inne-haha. Han bare "øhh-det er liksom ikke helt min greie".. Da sa jeg bare:"jammen, det er jo for at jeg gleder meg sånn også slipper kanskje du at jeg maser non-stop om det også..

Samme grunn han har slitt med som kjæresten din-litt redd han ikke skal fikse det, være god pappa/kone osv. Stakkars disse redde karene våre- og du-du er ikke den enste som blir sur hvis han trekker seg;) Haha-vi satser på at ingen bakker ut...

Skrevet

Bare å hive seg med:) Blir spennende dette her:)

Jeg fikk beskjed i forrige svangerskap om at jeg har en mage som babyer ikke trivest så veldi bra i. Mamma fikk meg og mine 2 brødre litt tidlig og veldi fort. Og med snuppa holdt jeg på å føde i uke 33. Med mye flaks klarte hun å holde seg til 38. Så jeg merker jeg er litt bekymret for å få for tidlig denne gangen. Er ikke noe stas med lange sykehusopphold:)

Men det som hjalp meg mest de ukene jeg var innlagt var å sitte her inne på dele historier. Så satser på vi kan følge hverandre opp her inne:)

Skrevet

Ja sleng deg med her du M-81, gøy å være flere samlet på et sted :) Ja jeg har ikke tort å si til kjæresten at jeg er på siden her en gang..eller at jeg har kjøpt folat.. :P Herregud.. er bare så redd han skal trekke seg igjen, har som oftest bare tatt det opp i fylla, så jeg må heller bare snakke om det når han er full igjen, hehe!

Har kjøpt folat jeg, men tror jeg venter med å begynne til rundt 1. mai, da tar jeg det 2 måneder før vi begynner, men har det innkjøpt nå iallefall :)

Leah08 ja jeg tror det blir uvant for meg å ikke drikke, er jo så kjedelig å være med på fest å være edru :P Men må vel gjøre det i begynnelsen likevel så ikke alle skjønner det med en gang..får late som jeg drikker :-D Håper vi greier å være en god del sosial likevel, får bare bli flinkere å finne på flere ting som ikke innebærer alkohol, har en del partyglade venner for å si det sånn :P

Men du får vel ekstra oppfølging da hvis du fødte tidlig forrige gang og har den bakgrunnshistorien? Er slike ting familiært? Søstra mi fødte 3 måneder for tidlig med sin første, og litt over 1 måned med den andre, gikk bra med begge da, men hun fikk ekstra oppfølging andre gangen ja når de visste det fra før.

Jeg og er bekymret over det med kvalmen og slikt, men tenker at jeg bare må prøve å ikke tenke på noe og ta det som det kommer, kanskje er vi heldige og alt går superbra! Får satse på det :)

Gleder meg så!! Så glad jeg har funnet dere å dele det med!! :-D

Skrevet

Hehe:) Ja det finnes jo faktisk ting å gjøre uten alkohol;)

Jeg regner med de følger meg opp, og kommer nok til å kreve det. De sier jo faktisk at fødselshistorier ikke går i arv. Men med mange viser det seg å være veldig sant. Leger har bare ofte problemer med å godta ting når det ikke er medisinsk bevist:) Her har vi vertfall hatt like fødsler hele gjengen:)

Jeg hadde et nesten litt for supert svangerskap forrige gang, så jeg tørr ikke håpe på for mye:p Skal litt til å være like heldig to ganger:)

Jaa, det er herlig å kunne prate om det med noen. Så slipper stakkars sambo å høre på maset mitt:) Håper det klaffer for alle tre ganske fort:)

Skrevet

Hei hei:)

Det er så gøy-vi er 3 stykker som skal prøve så å si samtidig! Knall spennende. Leah-uff, jeg føler med deg i din situasjon, men det er som du sier at du bør få tett oppfølging. Også er det bare å satse på at du skal bli like heldig med svangerskap 2;)

Merker at jeg begynner å bli litt utålmodig jeg...derfor er det så bra at dere ikke blir lei av å snakke om dette, for det kan fort bli for mye for omgivelsene rundt. Men jo mer vi snakker om det jo mer utålmodig blir jeg på en måte:-D

Kommer dere til å si til de nærmeste at dere prøver? Vi har jo vært gift i 2 år og jeg er 28 og han 32, så hos oss er det kanskje litt "forventet" at det skjer noe snart.....

Stå på kommende mødre:);)

Skrevet

Vi kommer nok ikke til å fortelle noe til noen med det første. Om det ikke skulle gå, så orker jeg ikke maset fra familien om. Og forrige gang så fortalte jeg det så tidlig at jeg var gravid, så det ble på en måte så lenge å vente for de andre også:) De var skikkeli lei når jeg endelig fikk henne:P

Så tenker at jeg holder tett og forteller det når jeg har bikket 12 uker:) Selv om det blir utrolig vanskelig å ikke si noe:P

Skrevet

Hei hei :)

Planen er at vi ikke skal si noe, vil helst vente til 12 uker jeg også..men iallefall 8-12 for de nærmeste tenker jeg :) Men blir nok vanskelig også! Blir jeg like dårlig som sist så blir jeg jo bare liggende hele tiden også, litt vanskelig å bortforklare :P

Grunnen til at jeg ikke vil si det så tidlig er også fordi det er så mye som kan skje.. søstra mi fortalte det veldig tidlig, og så mistet hun, hun angret litt på at så mange visste det da, greit med de nærmeste da men.. Og så vil jeg at bare jeg og kjæresten skal ha hemmeligheten en stund for oss selv og liksom bli vant til det! hehe. Men folk blir nok ikke kjempeoverrasket når vi er såpass gamle nei M-81 :P

Jeg er også glad for at tråden her holder liv selv om det er såpass lenge til, gleder meg til å komme inn å titte her å se hva dere har sagt :) Var litt barnevakt i går også, og da ble jeg litt sånn: "herregud, er jeg virkelig klar for dette?" hehe, men det blir nok litt anderledes når det blir ens eget barn..iallefall det jeg sier til meg selv :P Skal iallefall nyte det at jeg ikke har noen forpliktelser fremover nå, dra ut på kveldene uten å måtte tenke på det og slikt, er jo deilig også.. :)

Skrevet

Jeg hadde det problemet sist at det viste med en gang på magen. Jeg har ganske lite fett på kroppen, så en liten babybyll viser med en gang:)

Men jeg får nok ty til hettegensere en stund:P

Det er garantert noe helt annet med sine egne, jeg får litt noya når jeg skal passe andres barn. Man bekymrer seg mer og er mindre tolerant med andres barn:P Så ikke tenk på det:)

Skrevet

Godt å høre. Man bruker veldig mye energi når man passer barn også! Ikke misforstå, jeg skjønner det er krevende med egne barn også, men når man passer så vil man liksom gi av seg selv konstant og leker og styrer på, hehe! Men har tenkt på det mange ganger at jeg er helt utslitt etter noen timers barnepass, hvordan skal jeg da greie å ha et eget barn, men får håpe det blir som du sier ;)

Morsomt også da at det vises fort til deg, noen får jo ikke mage før leeenge, hehe, må være litt gøy å se at man er gravid også.. hører selv når jeg skriver at jeg overhodet ikke vet hva jeg snakker om, Hihi!

Nå i dag skal jeg på et møte med noen som kanskje kan hjelpe meg videre når det gjelder jobb! Kryss fingrene for meg! ;)

Skrevet

Man blir mer utslitt av andres barn:) Du slapper liksom ikke skikkelig av med dem:)

Er jo gøy at det viser fort, men magen blir enorm til slutt da:p Har liksom så liten plass, så det blir veldig struttende:P

Masse masse lykke til:) Jeg krysser fingrer og tær:)

Skrevet

Takk for det, skjedde ikke så mye nytt enda da, men prosessen er i gang iallefall!

Synes du det var vanskelig å komme tilbake til vanlig vekt igjen etterpå da? Er veldig glad i å trene jeg, så liker å holde meg i form, håper jeg greier å vedlikeholde litt trening under svangerskapet også.

Så dere Tv2hjelperdeg i går? De snakket om barneforsikring, og at det er stor forskjell på dem osv. Gjensidige forsikring vant som den beste i kåringen deres, og da hører jeg kjæresten si: Det må vi huske på, at gjensidige var den beste! :-D :-D hihi, blir så glad jeg av bare sånne små ting som han nevner ang barn uten at jeg sier noe først :P

Og i går hadde vi en kompis på besøk, så ble det plutselig snakk om hva gravide kan spise og ikke osv.. så virker som han tenker litt på dette selv om han ikke sier så mye om det :-D

Håper dere får en fin helg Leah 08 og M-81 ! :)

Skrevet

Så bra at prosessen er i gang vertfall da:) Er litt lettere å begynne å prøve når du vet at alt er i orden jobbmessig:)

Jeg er kjempeliten da, jeg er 1.50 på sokkelesten og 40 kilo. Det var jeg også når jeg begynte svangerskapet forrige gang:) Gikk opp 15 kilo, men mye av det var vann. Hadde gått ned 5 kilo når jeg kom hjem fra sykehuset. De siste 10 pluss 3 til forsvant på to måneder. Men det resulterte i ekstrem jern og vitaminmangel som gjorde at jeg svimte av flere ganger og havnet på legevakta...Så denne gangen håper jeg på å ikke legge på meg like mye og å ta det av like fort:)

Sambo kommer også med noen sånne kommentarer av og til:) Og det varmer hjertet mitt. Føler meg liksom hele tiden alene om å snakke om det vi har forran oss. Men jeg tror ikke menn er typen til å prate så mye om det:) Men de tenker jo sikkert sitt da:)

Supergod helg til deg og:)

Skrevet

Åå du er lita ja! Må jo være kjempetynn? hehe, er 1.60 jeg så er ikke så høy jeg heller og vanlig slank, men rager over deg da! hehe. Noen legger på seg mye og andre lite har jeg skjønt, får prøve å være så sunn som mulig i svangerskapet så det ikke blir helt ekstremt :P Hørtes ikke noe gøy ut å svime av å sånn, så håper det går bedre med deg denne gangen ja!

Ja det varmer hjerte, kjenner jeg blir så glad inni meg, til og med i dag og nå nettopp så var vi på butikken, så sa jeg at jeg hadde lyst på fetaost til den middagen vi skal ha, så han bare: Ja du får spise for livet mens du kan! :-D

Men da skal vi spise middag her og kose oss! Klemklem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...