Gå til innhold

Ønsker tips fra dere som har lykkes med prøverør

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

mitt beste råd er å prøve å ikke tenke så mye på at du har satt tilbake egg ! de to første IVF forsøkene mine lå jeg på sofan med bena i været - spiste veldig sunt og kjørte nesten ikke over en humpel i veien for at egget skulle feste seg..

3 ivf var jeg så sliten å lei av hele greia, at jeg dro på shopping, spiste hva jeg ville, satt i sofan istedet for å ligge å slappe av - og tenkte dette går rett vest! og da klaffet det :o) merkelige greier:o)

men mest av alt tror jeg at det ikke er stort du kan påvirke - enten er det liv laga eller ikke! jeg tok forresten akupunktur 2 ganger i uka, i 3 uker før uttak den gangen det klaffet - så må nesten rose akupunktur også :o)

Hei, vårt icsi5 forsøk lykkes vi, med hjelp fra hausken(1 forsøk der) fikk jeg p piller og metformin i 3 mnd før forsøket, bi dronninggele var mitt eget valg, og klexane . venter tvillinger i juni:)

stinemin gravid:) må bare spørre deg..mulig jeg har spurt deg før..

men bidronninggelen er jo blitt litt "poppis"her inne siste tiden hehehe;) hvor lenge tok du de?fram til uttak eller?

hvorfor gikk du på p piller og metformin før forsøket?*grave grave*hihihi:))

man vil jo lykkes vettu;)3 forsøk hos hausken er i gang nå...

Hei tøysekoppen, jeg tok bidronning gele i 4 uker før uttak, så slutta jeg etter innsett.

Men hvorfor jeg fikk metformin var vel fordi jeg hadde littantydning til insulinresitens(PCOS) og p piller for å friske opp eggene mine?? jeg husker ikke helt hvorfor, spør Hausken om det . Men han så jo på journalen min fra riksen. faren min har diabetes 2 og farfaren min osv så det er rimelig arvelig også en grunn til metformin.. lykke til

Annonse

Det er aldri godt å vite hva som gjør at det lykkes noen ganger og ikke andre, men det jeg gjorde annerledes ved mitt siste forsøk hvor jeg ble gravid var:

*skiftet klinikk (fra nordica til hausken) og dette gjorde at jeg gikk fra kort til langt regime

*startet med akkupunktur samtidig med at jeg begynte med spray og skal fortsette med akkupunktur til jeg er 12 uker

*tok bidronninggele i forkant samt wild wam etter uttak (men det tror jeg at jeg gjorde på forrige forsøk også og da festet ingen av de tre eggene jeg satte inn seg).

*ellers tok jeg en ukes ferie og dro til irland siste uken før uttak, var 100 % sykemeldt den uken jeg hadde uttak og 40 % sykemeldt i de to ukene frem til test

Takk for svar alle sammen! Jeg skal prøve akupunktur denne gangen og blir sykemeldt noen dager før uttak og frem til testdato. Hva skal bidronninggele være godt for? Ser det er mange som nevner det for tiden. Kutter dere helt ut kaffe? Synes det er vanskelig å klare seg uten en kopp om morgenen....Vanskelig å vite hva man skal gjøre når det florerer massevis av tips ute på nettet :) Noen skriver at man skal holde seg mest mulig i ro etter innsetting og noen sier at man skal trene og leve som normalt. Man vil jo så gjerne lykkes, men som du sier så er det nok mye tilfeldigheter ute og går.

Jeg tror egentlig ikke det er så mye man kan gjøre etter at egget er befruktet. Celledelingen går sin gang etter innsetting, og den er det ikke så mye som kan påvirke.

Jeg har også gjort "mye rart" etter mine 5 første innsettinger, men nå i høst, på det 6. forsøket, gav jeg litt "faen" og koste meg med trening, kaffe og til og med et glass vin eller en øl. Og testen ble pos. den ;-)

Jeg lyktes på mitt siste offentlige forsøk.

De andre gangene forsøkte jeg både akupunktur og refleksologi. Den ene gangen det gikk, gjorde jeg ikke en dritt. Tror det hjalp litt, for da slapp jeg å tenke på det HELE tiden. Av medisiner gikk jeg på albyl-e utenom det vanlige. Jeg var sykemeldt, så fikk slappet godt av. Det hadde jeg godt av.. en annen ting som kan ha spilt en rolle er at jeg ble overstimulert.. de sier vel at 50% av de overstimulerte blir gravid.

Så mitt råd er like vanskelig som lett, forsøk å slappe av, gi litt fan, enten fester det seg eller ikke, lite å gjøre noe med det. vær snill med deg selv og unn deg det du vil.

hadde også en del varmeflaske på mage og ben slik at ikke kroppen må bruke energi på andre steder enn i livmoren :)

Lykke til alle sammen! Krysser fingrene for at dere kommer etter snart!

Gjest Bjørnen Collargol*gravid

JEg har ikke gjort noe forskjellig fra de gangene jeg ikke lyktes til de gangene jeg lyktes.

Eneste jeg kan si at jeg gjorde annerledes var at jeg hadde orgasme stort sett hver dag i rugeperioden de 2 gangene jeg lyktes. Da får man i alle fall igang blodgjennomstrømmingen ;)

Som det nevnes så mange ganger før her, så er det lite du får gjort fra eller til desverre. Enten så fester det seg, eller så fester det seg ikke. Enklere sagt enn gjort, men prøv å tenk positivt og ikke stress.. Men det rådet er mer for din egen skyld, og har ingenting med om egget fester seg eller ikke. Mer det at du ikke blir så sliten da.

En annen ting: Lev normalt, men som om du er gravid (dvs gjør som du pleier, med unntak av alkohol og røyk).

Egget kan IKKE bare dette ut. Legene fortalte meg dette da de hadde hatt folk inne tidligere som var redd for å gå på do og tisse etc pga at de trodde egget kunne falle ut. Det er ikke åpent der nede med unntak av når de setter inn egget, og dette skyldes jo at de putter inn den "pennen" som de fører inn egget med. Så du kan trygt gå på do, hoppe etc. Dette høres kanskje ut som en rar ting å påpeke, men det er faktisk ganske normalt å få tanker om slike ting. Du klarer heller ikke "presse" ut egget når du er på do, bare så det er sagt.

Ellers ville jeg råde deg til bare å stresse minst mulig med det. Du får ikke svar før testdag uansett.

Men har du mulighet så ville jeg kanskje tatt det litt med ro med løfting i rugeperioden, og eventuelt etterpå hvis dere lykkes i forsøket.

Masse masse lykke til!

Hei Bjørnen Collargol

Den var ny! Du har nok rett med det med blodgjennomstrømmingen. Har tenkt på det samme, men i meg selv så kom jeg ikke frem til om orgasme ville ha bra eller dårlig innvirkning.

Har du luftet temaet for noen leger? Isåfall hva sier de om det?

Spent på svar

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...