Anonym bruker Skrevet 19. januar 2010 #1 Skrevet 19. januar 2010 Etter at vi begynte med grøt frokost og kvelds har interessen for pupp minsket drastisk. Jeg prøvde lenge å amme før maten, men det resulterte i at han kun ville spise 2-3 skjeer grøt. Så jeg gir han nå grøt på "tom" mage, og da spiser han 3/4 porsjon. Jeg skal snart inføre middag også, men er redd for at han ikke vil ha pupp på dagtid heller da. Hvor mange brystmåltider skal en baby ha i løpet av døgnet?
Tonen Skrevet 20. januar 2010 #2 Skrevet 20. januar 2010 Hei! Det finnes ikke noe fasitsvar på hvor mange brystmåltid en baby skal ha, men en på 6 mnd har fortsatt stor nytte av brystmelken. Melken gir fortsatt det barnet trenger av næring, bortsett fra jern, og det får han via grøten. Et barn på 6 mnd skal ha fast føde, men det trenger ikke nødvendigvis være store mengder! Du behøver ikke stresse med at han skal/må spise mye grøt og middag. Jeg vil råde deg til å fortsette å tilby pupp før måltidene og ikke bry deg med at han da spiser mindre. Etterhvert som han vokser vil energinivået øke, og han vil automatisk spise mer fast føde. Etterhvert kan du feks gi pupp før frokost og lunsj, droppe pupp før middag og gi pupp som mellommåltid og før kveldsmat. Så kan du gradvis kutte enda et brystmåltid slik at barnet i stadig større grad ernæres av fast føde. Det er veldig greit å fortsette ammingen en stund til. Mange opplever feks at puppen er det eneste som frister dersom barnet blir sykt, og da blir man glad man ikke sluttet for tidlig:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå