snuppene 09 og 11 Skrevet 19. januar 2010 #1 Skrevet 19. januar 2010 Hei. jenta vår er 81\2 mnd. da hun var 61\2 mnd sluttet vi med mat om natta. dette gikk ganske greit, og vi hadde noen greie netter der hun bare våknet ett par ganger, og det holdt å gi henne smokken, så sovnet hun med en gang. men etter ca en uke ble det ikke nok med smokken, hun roet seg ikke av denne.. våknet hver natt og ville ikke sovne igjen. det vi har prøvd er: - lege henne over i vogna så vi kan rugge henne i søvn. det fungerte noen netter.. så noen netter der hun sov bedre, men så var det stopp, og hun klarer ikke å sovne igjen selv om vi rugger... - la henne sove hele natta i baggen til vogna (oppi senga) fungerte også noen netter før det er stopp. - la henne skrike, se inn til henne hvert 15. min. resultat kun at hun skriker høyere for vær gang vi kikker inn... prøvd flere netter og hun sovner ikke! -ligge på rommet hennes, holde hånd på magen hennes, - bare være på rommet hennes.. - haler ungen opp av senga mellom kl 07 og 08, for at hun ikke skal sove for mye (hun legger seg kl 19) og lar henne maks sove 1 1\2 time på dagen... hun er trøtt... virker nå ikke så våken om natta, men skriker alikevell. - flyttet måltidet fra 06 til 05, med det resultat at hun våknet en time tidligere... så nå er jeg tom for forslag til hva vi skal gjøre... alt vi har gjort virker bare noen få dager, så er det brukt opp.... hun roer seg da ikke fra hun våkner (noen ganger så tidlig som kl 01.. men ofte 01.30 og skriker da til mat kl 05. noen som har noen forslag vi kan prøve? hun spiser grøt kl 18, og mm kl 19.. -
snuppene 09 og 11 Skrevet 19. januar 2010 Forfatter #2 Skrevet 19. januar 2010 det fungerer ikke å la henne sove ved siden av oss.. med meg vil hun bare ha pupp... og mannen min må ha litt søvn for å kunne gå på jobb, og det får han ikke med en unge i senga..
Månestråle75 Skrevet 19. januar 2010 #3 Skrevet 19. januar 2010 Hei! Jeg har også hatt min tørn med strie netter med min lille jente på snart 10 måneder. Det jeg har kommet frem til, er at jo mindre og dårligere hun sover om dagen, jo mer urolig blir natten. Jeg er langt fra noen ekspert på barn og søvn, men jeg ville ikke begrense sovingen på dagen. Snarere tvert i mot, jeg ville la henne sove det hun vil på dagen, og gjøre mitt beste for å legge henne når hun ser ut til å være trøtt. De siste nettene har vært gode for oss. Da har lillejenta sovet ca 3 timer fordelt på 2 dupper om dagen, og hun har sovet hele natta gjennom uten et pip Det jeg gjør når min jente våkner og gråter om natta, er å gå inn til henne og se hvordan hun ligger i sengen. Noen ganger kryper hun opp i et hjørne på senga og blir liggende ubehagelig. Da tar jeg henne opp og roer henne på armen. Når hun er rolig og avslappet, legger jeg henne ned i sengen igjen. Da begynner hun som regel å gråte. Da setter jeg meg ned ved siden av sengen og snakker rolig til henne og hysjer. Til slutt roer hun seg og sovner. Men det kan ta tid! Noen netter har jeg sitter slik i opptil 2 timer. Hun blir selvsagt rasende fordi jeg ikke tar henne opp. Det er fryktelig tungt når en har kommet seg inn i en slik vond sirkel Håper dere finner ut av det, og at det glir lettere for dere snart!
Soljentene:) Skrevet 19. januar 2010 #4 Skrevet 19. januar 2010 Signerer på Månestråles innlegg, slik har vi gjort det også. Og jeg har hørt at søvn avler søvn, det stemmer hos oss i alle fall. Så å kutte søvn om dagen ville jeg vurdert en gang til. Lykke til:)
snuppene 09 og 11 Skrevet 19. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 19. januar 2010 takk for innspill :-) hun har det meste av tiden fått sove slik hun har lyst på dagen, men da hun var lys våken på natta, og ikke noe annet har hjulpet har vi noen få ganger vekket henne. som oftest sover hun ikke mer en en time på dagen. i dag har hun kun sovet en halv time, våknet av seg selv og er lys våken. om hun over så lenge hun vil, eller om hun blir våknet, søvnen om natta er fremdeles dårlig.
kirsty*2barnsmamma Skrevet 19. januar 2010 #6 Skrevet 19. januar 2010 Høres ut som hun rett og slett er sulten, men kanskje litt dumt å begynne på igjen med mat nå som hun har sluttet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå