Gå til innhold

FINESTE stedet å bo i OSLO OMEGN?

Anbefalte innlegg

Skrevet

fra oslo til ca 40 min utenfor?

Fortsetter under...

Skrevet

Grefsen, kjelsås, tåsen, maridalen, jar...

Skrevet

"fineste" er fryktelig subjektivt. hva vil du ha?

Annonse

Skrevet

vil ha et sted som et trygt og godt for barn og har enkle kollektiv muligheter for å komme seg til oslo/sentrum. God skole og barnehage også vil jeg ha alt jeg trenger av butikker i nærheten hvis mulig....

Hvordan er kolsås?

Skrevet

Det er ikke noe vanskelig å finne steder som du beskriver, men prisklassen er jo litt avgjørende her.

Skrevet

Dette finnes mange steder. De billigste stedene utenfor oslo er mot Kolbotnen, oppegård og Ski eller mot Lørenskog.

Skrevet

er det det sjiraff?

syns det er dyrt her jeg.

Skrevet

Så dyrt er det vel ikke sammenlignet med asker, bærum, sandvika og den veien?

Synes ikke det er så ille dyrt her jeg bor... (altså, alt er relativt- det er jo sviiindyrt sammenlignet med der jeg kommer i fra, men sammenlignet med vestsiden av byen er det jo grisebillig ;o))

Skrevet

ja kanskje. hm... virker like uoppnålig for en person alene uansett :P

siggerud, enebakk og tomter er billigere, men det er jo lenger ut også.

Annonse

Skrevet

Jeg synes Tonsenhagen oppfyller alle dine krav:) Bor der selv og er superfornøyd:) Stedet har en stor tilflytning av barnefamilier pga at det er stille, grønt, skjermet og helt opp til marka:) Bra skole og mange barnehager (selv om kapasiteten er ganske trykket her som andre steder i byen). Nærbutikk og kort vei til kjøpesentre. Kort vei til byen, hyppige bussavganger (hvert 6. min), forbindelse øst- og vestover. I tillegg er det hverken veldig øst- eller vestkant her (mht befolkningen). Men det er mye pensjonister og barnefam, som sagt, mye høyere utdanna, yngre par. I tillegg har vi badedam, slalombakke og skøytebane, samt løypenett helt opp til Nittedal i marka. Det beste er at det er et bra sted å vokse opp!! :) Valgte å flytte hit pga demografien og beliggenheten, og angrer virkelig ikke. Selv om vi ville fått en mye større leil lenger ut av byen til samme pris.

Skrevet

Ved nærmere ettersyn blingset jeg kanskje på det du søkte etter- mener du at du VIL ha noe ca 40 min ut av byen, eller i en radius opp til 40 min fra sentrum? Tonsenhagen er ihvertfall ganske nærme byen, kvarter med buss

Skrevet

Bærum har jo alt, samt kort vei til sentrum. Vi bruker 10 min med bil til Aker Brygge hvis det ikke er kø. Hosle, Bekkestua, Stabek og Jar er de fineste stedene i mine øyne. Bærum øst er desidert penest!

Skrevet

øyene i Oslofjorden- dyrt da, og ikke mange butikker.. men kjempefint om sommeren.. ulvøya og malmøya er de jeg liker best..

og har alltid hatt en forkjærlighet for son.. den dagen jeg får masser med penger, SKAL jeg kjøpe ett lite småbruk der :)

Skrevet

det hørtes jo supert ut da!! Hadde liksom alt. Max 40 min fra byen mente jeg:-)

Skrevet

Aske er veldig bra. vi er innflyttere.. og stortrives her. ;)) vi bor på borgen i asker og det er veldig koselig her med mange hyggelige naboer..og veldig barnevennlig.

Skrevet

puss at alle tog som kjører "forbi" asker stopper der.. eller nesten. De fleste togene stopper i Asker,.. så der går det alltids ett tog fra..

Skrevet

Ja det er sant, men da er man også ehelt avhengig av bil noe man ikke er litt nærmere jernbanen :o)

Skrevet

Nordberg i Oslo ville jeg bodd hvis jeg hadde råd

Skrevet

Nordberg er også fint:)

Skrevet

Nordberg er flott, men du skal ha bra mange mill for å kjøpe deg ¨noe der:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...