Gå til innhold

Tok ut spiral midt i eggløsning - gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal nå prøve å få barn nr 3 :) Var til gynekolog og fikk tatt ut kobberspiralen, vi hadde sex dagen før. Hun forteller jeg nettopp har hatt EL (venstre eggstokk...) og kan i teorien bli gravid de neste 2-3 dagene.. Men vi burde vente med sex og svømming ++ de neste dagene pga infeksjonsfare. Vi hadde sex to dager etter at jeg var til gynekologen, så har da hatt sex før og etter spiralen ble tatt ut.

Det jeg lurer på er; ettersom sædcellene kan leve i et par dager, kan egget ha blitt befruktet når spralen ble tatt ut, siden vi hadde sex dagen før??? Eller er det komplett umulig...?

Har også begynt med Pearly; måler tempen hver morgen. Men den har såpass lite data foreløpig, så er kanskje ikke helt til å stole på. Venter mens ca 28 januar.... Så må jo bare vente å se, men setter stor pris på innspill og svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Så spennende:)

Jeg tok ut min hormonspiral i høst og venter i spenning hver mnd..

Jeg tror nok i teorien at du kan blir gravid, men da helst med den spermen som var der fra før, hehe. Etter eggløsning har jeg hørt at en er fruktbar i bare et døgn.. Så jeg tror sjansen er litt liten , men en skal aldri si aldri :)

Spennende tid, jeg prøver også på nr tre. Masse lykke til fremover:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...