Gå til innhold

Positiv test - negativ test - og dermed positiv igjen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har klart og holde meg nesten heeeeelt BIM-fri siden - jeg husker ikke helt - begynnelsen, midten av desember??? Men nå er jeg tilbake.

Jeg har nemlig et merkelig spørsmål.

Jeg har testet for EL denne mnd. Og fått negative tester hele tiden. Trodde jeg hadde EL rundt 4-5. jan, men ingen positiv test. Nå på lørdag, den 16. testet jeg for moro skyld. På kvelden, og det var egentlig ikke så lenge siden jeg hadde tisset, så urinen var IKKE akkurat konsentrert. Men testen ble positiv. Vi kosa oss litt i sengehalmen, og jeg testet igjen med morgenurin på søndag. Da ble testen negativ. I går, mandag, testet litt for moro skyld på kvelden. Det var da ca 1 time siden forrige dobesøk, men igjen ble testen positiv!!!!!! Hva?? Hvordan i all verden går det til? Noen som vet?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, jeg vet at el-tester bør tas om kvelden for det er da hormonet som den type tester reagerer på er høyest. Så det kan være at det er noe sånt, Meeen, jeg har jo også lest at el-tester kan slå positivt ut når man er gravid. Har ingen erfaring med det selv....

Skrevet

joa, men det står også at det bør være minst 4 timer siden forrige dobesøk. Og de to gangene jeg har fått positiv så har det vært maks 2 timer siden... Og hehe, jeg måtte jo da svi av en graviditetstest i dag tidlig, men den ble heeeelt blendahvit ;)

Skrevet

Hehe, så du hadde tenkt på det ja ;-)

Vet også om det med 4 timer. Hadde positiv el-test igår kveld etter å ha holdt meg i 4 laaange timer... Så tenkte jeg, nå skal jeg jammen teste om et par timer for å se om den da er negativ - for å se hvor viktige disse 4 timene er. Jeg ventet i noe over 2 timer, og testen var minst like positiv som den forrige...vet jo ikke hvordan det ville vært etter bare 1 time som jeg egentlig hadde tenkt å vente.

Men, dette er jo bare tanker, vet jo ikke hva som egentlig har skjedd i ditt tilfelle.

Skrevet

takk for tanker :) jeg liker tanker :) hihi.

Ja, men da kan det jo faktisk tenkes at jeg har klart å treffe på EL da. Det er jo ikke dårlig bare det ;-) Det passet seg slik at mannen min var hjemme i helgen også, han jobber nemlig mye borte om dagen så han bor borte også. Men så kjedelig å ha en 40 dagers syklus da :( kroppen min er så absolutt IKKE helt stabil!!! 28 dager, også hopper vi opp til 40 dager, nei, neste måned er det plutselig BARE 35.

Skrevet

Ja, får jo håpe det, kan jo ikke skjønne noe annet med positive tester. 40 dager er lenge ja, men hvis du er uregelmessig så kan jo det skje. Du har ikke hatt feber en periode da? Jeg hadde en syklus hvor jeg hadde høy feber akkurat da jeg skulle hatt el. Fikk ingen positiv el-test, så jeg tenkte at vel, da blir det vel en syklus uten el. Men, der tok jeg feil, jeg hadde også noen dager jeg ikke testet, for så å teste igjen, og så fikk jeg allikevel positiv el-test - og 14 dager senere kom tante, så det ble en lang syklus - tror det var omtrent en uke lenger enn normalt. Så, da var det nok feberen som klusset med syklusen min den måneden.

Skrevet

Hei vårbarnet !

Hvis syklusene dine er litt på tur, så kan du ha mange ELstigninger iløpet av en månede, dvs kroppen forsøker å slippe egg, men får det ikke til.

Mine hormoner er tydeligvis ute og sykler, og denne syklusen har jeg testet for EL HVER kveld (dag 47 idag) og har hittil fått 18 positive tester....

Grav-testene blir negative dessverre da :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...