Gå til innhold

hvor mange av dere gikk det bra med 3dje gang dere ble gravid ? etter 2 sa på rad....

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei;

eg vil gjerne svare deg men har ingen erfaringar. Har mista 1 gang og håpar på å begynne å prøve snart igjen.

Prøvde du 2 gangar rett etter kvarandre. Kanskje kroppen bør få ro nokr månader før du prøvar igjen?

Men som sagt: eg håpar at du får positive svar og at det går bra med deg neste gang

Hei, jeg er i samme situasjon som deg, mistet to ganger i løpet av 2009. De sa til meg på sykehuset at det er så vanlig å miste to ganger at man derfor ikke får utredning før man har mistet 3 ganger. Så det er bare å hive seg rundt og prøve igjen. Vet det er vondt og vansskelig til tider når babysuget er stort og man ser voksende mager på alle kanter rundt seg, men sjansen er større for at det går bra neste gang enn ikke. For min del kjenner jeg at blir jeg gravid nå (det blir mitt andre barn) og får en til, så har jeg de to barna jeg ønsker, og kommer ikke til å bruke mer tid på herlige BIM. Så mange har nok opplevd å miste to, for så å få baby, men de er ikke her for å dele sine historier, kanskje. Forumet habituell abort er ellers gode til å peppe... om du orker kikke innom.

Lykke til og klem til deg!

JAAA vi finnes:) Det er bare at vi ikke er så ofte inne på denne siden lenger:) Jeg hadde 1 MA i uke 11 og så en SA i uke 6 6 mnd senere. Ble gravid på første forsøk etter den siste, og den satt helt til flere dager på overtid:) Så det er håp. Det er flere som det går bra med 3. gang enn som mister 3 ganger på rad. Husk det!!

Lykke til alle sammen her inne. Denne siden var en stor trøst når vi hadde det vondt i fjor!!

Annonse

Tenkte bare jeg mått svare, selv om jeg ikke lenger er gravid eller prøver (i hvert fall ikke enda...:) ). Vi hadde tre barn og var egentlig fornøyd med det, men plutselig kom lysten på en til. Jeg hadde aldri opplevd å miste før. Tok ut p-staven og ble gravid etter noen dager. Ble forferdelig dårlig. Lå rett ut i flere uker. Ble så bekymret for om noe var galt at jeg bestilte privat ul. Der viste det seg (tilsynelatende) et friskt, 11+3 uker gammelt foster. Ble lettet. 2-3 uker senere ble jeg plutselig frisk. 18+3 uker var det tid for ul. Jeg var fortsatt mye bekymret, men mente jeg hadde kjent liv. Kom på ul, og der så vi en død baby. Den hadde vært død siden ca da jeg ble frisk (ca 13-14 uker). Hadde ingen blødninger eller smerter - bare masse bekymringer. Fikk utskrapning (helt på grensen). Begynte å prøve med en gang, men det gikk 9 mnd før vi ble gravide igjen. Kroppen brukte mye tid på å komme i rytme igjen. Ble veldig dårlig en gang til. Fikk tidlig ul da vi nesten var 8 uker. Da vi kom dit, så vi bare rester av et sv.skap igjen. FIkk ny utskrapning. Ble nå usikker på om vi orket en ny runde, men etter bare en mens var vi gravide igjen!! Selv om jeg var mye bekymretl, gikk alt bra den tredje gangen. Ville bare ønske dere lykke til videre, så har dere alle sikkert snart en nydelig baby hos dere!!

Her er lykketallet 4! Ble gravid men fikk SA i uke 10, deretter gravid etter første mens som endte med exu uke 6. Fikk cellegift og begynte på pillen igjen (i 8 mnd), ble deretter gravid men SA uke 5. 2-3 mnd etterpå satt spiren, etter tre fotterapibehandlinger (anbefales). Er idag kommet halvveis :) Lykke til videre, det går nok bra tilslutt! :)

Utrolig deilig å høre om alle dere som det har gått bra ut til tross for flere aborter. Håper virkelig alt går bra neste gang med oss som ikke er gravide ennå!!! Fotterapi altså? Hadde det noen sammenheng med at du ble gravid tror du??? Jeg har tatt akupunktur noen ganger nå og håper det kan hjelpe. Men fotterapi har jeg ikke tenkt på.

Utrolig deilig å høre om alle dere som det har gått bra ut til tross for flere aborter. Håper virkelig alt går bra neste gang med oss som ikke er gravide ennå!!! Fotterapi altså? Hadde det noen sammenheng med at du ble gravid tror du??? Jeg har tatt akupunktur noen ganger nå og håper det kan hjelpe. Men fotterapi har jeg ikke tenkt på.

• 3 uker senere...

Heisann!

Jeg mistet også to ganger på rad.. første gang var jeg rundt 10 uker, da vi på tidlig ul og oppdaget ma. Det var i juli 2008.

Alle sa at det var sjeldent det skjedde to ganger på rad, og i oktober 2008 ble jeg gravid igjen. Begynte å blø i uke 7 denne gang. var på ul etter en uke og fikk se hjertet som banket, men etter blødninger av og på i enda en uke hadde jeg en spontanabort.

Jeg var helt knust, og ble blandt annet utredet for noe som heter antifosfolipid syndrom( går ut på at blodet er for tykt og lager blodpropper i morkaken) Men hadde heldigvis ikke det.

Etter dette gadd vi ikke vente med å prøve igjen, og jeg ble gravid første pp etter sa! også denne gangen blødde jeg i uke 9,og trodde jeg skulle miste igjen. men det gikk bra, og resultatet er nå straks 5 mndr:)

Tenkte jeg skulle skrive det her, for jeg var mye her inne rundt den tiden jeg mistet. Husker at jeg fikk litt håp igjen av å lese om de som det gikk bra for! så ikke gi opp håpet:)

• 2 uker senere...

Hei! Jeg hadde 2 spontanaborter, begge i uke 9. Ventet 3mnd etter den 1.spontanaborten før jeg ble gravid igjen etter råd fra gynekologen men mistet desverre for andre gang. Ble gravid for 3 gang 3 mnd etterpå og fikk en nydelig lita frisk jente;) og 23 mnd etterpå kom lillebroren;)

Hei :) Tenkte jeg skulle dele litt av min historie. Jeg har en MA uke 11+5 og en SA uke 8, bel gravid igjen 2 mnd etter og fikk Albyl E. Nå er jeg i uke 18+2, det ser ut som det skal gå bra :) Har ingen barn fra før. Stå på, og ikke mist troen :))) Lykke til!!

Annonse

Jeg har mistet tre ganger på rad (MA uke 13, SA uke 8 og 9), og ser nå ut til å få det til denne gangen, er snart i tredje trimester! :)

Så lenge man har evnen til å bli gravid får man (med veldig få unntak) barn til slutt, man må bare prøve ulidelig mange ganger i enkelte tilfeller. Men det er så verdt det, at man forsøker igjen, for plutselig går det bra, og da er man lykkelig for alltid! :)

Oddsen er bedre for at det skal gå bra i neste svangerskap, enn at det skal gå dårlig, selv etter mange aborter (på rad). Det er først etter 6 aborter at sjansen for å lykkes er dårligere enn for ikke å få det til.

Vi skal bli mamma hele gjengen, vi må bare stå på! :)

• 1 måned senere...

I 2008 mistet jeg to gull.. først i april da jeg var 8 uker på veg og så i november da jeg var 13 uker på vei... 1.april 2009 fant jeg ut at jeg var gravid på ny, jeg var livredd! jeg orket ikke gå gjennom en ny sa og grudde meg i hjel til blødningene skulle komme, for jeg var helt bombesikker på at det kom til å gå galt denne gangen også! da jeg var 6 uker på veg begynte jeg å blø, og da svartnet alt for meg, ble sendt på ul... jeg orket ikke se på skjermen når legen tok dopleren inn for jeg var skråsikker på at barnet var dødt, men så sa legen: Her ser jeg ett sterkt og flott bankende hjerte :D

Resten av svangerskapet gikk fint :) og i dag har jeg en frisk og flott liten gutt på 4 måneder :) så det er mulig :) ikke gi opp :D

Jeg mistet uke 6 og deretter uke 5, fikk så en datter. Etter en del år mistet igjen uke 10 og fikk så en sønn. Tungt mens det sto på men bra igjen? når jeg hadde fått de to barna jeg ønsket meg. Ønsker deg alt godt!

Jeg mistet også to ganger før det endelig gikk bra tredje gangen! Nå har jeg en skjønn datter på fem måneder! Ingen grunn til at det ikke skal kunne gå bra tredje gangen!

Alle gode ting er tre :) Lykke til, jenter! Jeg vet hvor utrolig tungt det kan være, men forhåpentligvis lykkes dere alle med å bli gravide snart!

Ser at mange har svart det samme som jeg skal til å gjøre nå, men vil bare si at jeg hadde to aborter i 2009. Mistet i februar i uke 7 og i mai, i uke 8-9. La prøvinga litt på is da vi skulle gifte oss i september, men vi prøvde pån igjen rett etter bryllupet. I oktober var jeg gravid igjen, og nå er jeg 6 måneder på vei med i frisk og fin lita jente!

Så det er ABSOLUTT mulig, dere! Sannsynligheten for at det går bra 3dje gangen er veldig stor. Men jeg husker den vonde følelsen av at dette var noe vi ikke ville få til, og at det måtte være noe galt med meg, siden jeg mista "hele tida". Men i dag ser jeg at de to jeg mista sannsynligvis ikke var friske, og at det nok kanskje er like greit at det ble som det ble, selv om det var fryktelig vondt da det skjedde.

Ikke gi opp, jenter, dette GÅR bra til slutt! Og det å miste er dessverre veldig vanlig, det sies jo at de fleste kvinner vil oppleve det én eller flere ganger i løpet av livet. Jeg håper både jeg og dere har hatt vår andel aborter nå, og jeg gleder meg stort over den lille tulla mi som sparker i magen:)

Lykke til og stor klem til dere!

så flott at denne tråden fremdeles er oppe :-) tusen takk til dere alle som skriver :-)

håper at jeg selv er den heldige ved 3gangs forsøk... og tusen takk for prosent infoen, er jo godt å vite, og høyner håpet når man leser om andres erfaringer er 2 uheldige graviditeter selv :-) lykke til jenter :-)

jeg mistet også to ganger etter hverandre. første gang i uke 12. blei så gravid igjen etter en mens. mistet denne gangen i uke 6. blei gravid igjen etter en mens og den spiren blei boende i hele 38 uker;) spiren er nå min skjønne deilig sønn på 2,8år;) nå venter vi nr.2 når som helst og hadde heldigvis ingen aborter mellom barna.

lykke til hi!! det går nok din vei også;)

• 1 måned senere...

Ja !!!! :o)

eller i hvert fall ser det veldig bra ut her denne gangen :o) Jeg var på UL i dag og fikk se lille nurket mitt (er 11+1) bevege armer, ben og hode og så det lille hjertet slå :o)

Jeg har mistet to ganger på rad siste halve året! Det var svært vanskelig, og denne gangen har svangerskapet vært en berg- og dalbane for å si det sånn! Har opplevd glede og blitt lei... enkelte ganger har jeg tenkt om jeg har blitt manio-depressive hehe :)

Men poenget er at jeg har sett på denne tråden veldig lenge og håpet at jeg kunne skrive en positv historie her, så her var mitt positive svar :)

Lykke til videre jenter, jeg vet hvor vondt det er å miste men ikke gi opp! Ta bara en dag om gangen...

• 4 måneder senere...

Hei på deg :)

Jeg er også en av de "heldige uheldige" somd et gikk bra med tredje gangen etter å ha mistet ufrivillig 2 ganger. Mistet først en gang mellom de to barna jeg har vært så heldig å få...MA i uke 10 :( Helt vanvittig forferdelig opplevelse!!! Fikk utskrapning.

Når vi nå skulle prøve på tredjemann for et år siden, ble jeg gravid på første forsøk, og jeg var overlykkelig. Etter litt brun utflod i uke 6, bestilte jeg en UL i uke 7 - ny MA eller BO - jaffal ingen fosteranlegg :( Utskrapning igjen :(

Deretter tok det oss 6 mnd med iherdig prøving før jeg ble gravid igjen - det føltes som en evighet, og jeg ble så glad da gravitesten endelig var positiv igjen. Etter 1 uke, begynte jeg å blø - så var det over :( Men litt godt å slippe utskrapning - kroppen ordnet opp selv.

Etter en mens var jeg gravid på nytt - full av engstelse og negativitet pga lite symptomer og tidligere erfaringer. MEN denne gangen har vi ialle fall kommet til uke 19 og den lille lever i beste velgående inni magen min ♥

SÅ håpet er ikke ute, min venn - gi deg selv og kroppen din tid - resultatet til slutt blir veeeeldig veeeeldig verdt alt!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...