Gå til innhold

jeg er så trøtt og sliten, er dette forde jeg for 3 uker siden la om kosten og

Anbefalte innlegg

Skrevet

begynte og trene mer?

får ikke nok søvn, for har ei tuppe på 7 måneder som er lys våken halv 5 uansett når hun legger seg.

Jeg har i 3 måneder tatt det som kan taes av vitaminer, men er så trøtt og daff..

kan dette være en overgnags periode? siden jeg har lagt om kosten osv?

Skrevet

Spørs om det er kombinasjonen av kostholdsomlegging kombinert med økt aktivitet.

Hva spiser du? Når man er fysisk aktiv og trener så stiller det også krav til energirik kost, selv om man vil ned i vekt. er det mye du skal ned?

Søvn er også viktig, når legger hun seg for kvelden, og når legger du deg selv? Hender man som foreldre blir nødt til å legge seg tidlig på kveldene en overgangsperiode. Jeg er vanligvis ei nattugle og b-menneske, så hvis jeg feks ble vekket i 5 tida, eller må opp i 5 tida for å komme meg ut på praksis/jobb så er jeg nødt til å legge meg senest kl 22, helst før. Hvis ikke blir jeg fort sliten og trøtt.

Vitaminer er bra, men det erstatter ikke energibehov og vil ikke hjelpe på hvis feks blodsukkeret er lavt.

Skrevet

Jeg prøver og holde meg på 1200-1300 kalorier om dagen. Spiser 1 skive hver 3 time. 3 frukter og tre melkeprodukter av lett type hver dag. Spiser vanlig middag bare veier det og velger lette produkter, spiser masse grønnsaker. jeg skal ned 15 kilo.

Hun legger seg kl 7 og jeg mellom to og halv elve. Jeg har store problemer med og sove og når jeg sover har jeg bare mareritt.. har problemer med at kroppen visner når jeg skal sove.. armene sovner eller visner og da må jeg snu meg. så sliter med og få god søvn.

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor stor du er, men det kan hende at 1200-1300 kcal pr dag er litt lite, hvis du i tillegg er mye fysisk aktiv. Hva med å øke kcal inntaket bittelitt? Jeg skal også ned ca like mye som deg; jeg trener ikke så mye og har fått beskjed om at mitt kcal inntak skal ligge rundt 1550. Trener en dag i uka, og da skal jeg også spise litt mer. Og det funker. Jeg "raser" ned i vekt.

Skrevet

1200-1300 kalorier er for lite dersom du trener!

jeg har også endel kilo å ta av, men spiser 2 skiver rugbrød hver 3. time.en porsjon middag,relativt sunn, men tillater meg saus;-)

spiser grønnsaker og litt frukt dersom jeg er fysen, og drikker MASSE vann!

trener 3 dager i uka, og prøver å gå tur hver dag.

første uka spiste jeg altfor lite, og ble slapp og orket nesten ikke å trene.derfor spiser jeg mer;-)

har gått ned 3 kg på 2 uker!

Skrevet

Hvorfor i alle dager så lite? Det er veldig lite. Ca normalbehovet for en gjennomsnittkvinne er omtrent 2000 kalorier i døgnet ved moderat/ lav aktivitet. Du ammer vel ikke i tillegg? Jeg tror du bør øke inntaket og heller bruke mer tid, man skal ikke bare ned i vekt, man skal sørge for å holde muskelmasse og resten vedlike samtidig og da må man spise. Trening krever mye energi.

JOda, ned 15 kilo kan du gå hvis du har 15 kg med overskuddsvekt, men du er nødt til å ta det over lengre tid. IKke vei maten å gå til det ekstreme.

Grønnsaker er bra, men du er nødt til å få i deg sunt fett ( ferumettet fra fisk og sunne planteoljer), rikelig med proteiner ( fugl, kjøtt fisk,egg eventuelt bønner, tofu ol) Langsomme karbohydrater fra helkornsprodukter, gjerne spelt.

Skrevet

jeg er med på vg vektklubb og der står det at jeg skal holde meg på ca 1300 om dagen, desuten har jeg hatt bullemi som ung og det sniker seg inn på meg når jeg skal ned i vekt, og om jeg eter mer til middag som foreksempel grethe roede sier jeg skal så blir det for mye, og er redd jeg skall falle tilbake til gamle vaner.

men kan jo øke og ta en brødskive til ved noen av måltidene. har gådd ned 1,1 kilo de ukene jeg har holdt på.

Skrevet

Jeg går i oppoverbakke en 3 kvarter hver dag pluss styrke 2-3 ganger i uka. noen ganger svømmer jeg litt.

ammer ikke.

Skrevet

Du spiser helt klart alt for lite. Hvis du har problemer med å spise, hva med å kanskje drikke en proteinshake et par ganger om dagen? kroppen din niholder på det den kan fordi den ikke får nok energi.

Skrevet

Personlig liten sans for disse vedktklubbene. Alt for mye hengt opp i vekt og ikke i den generelle fysiske formen til mennesker.

Man bør gå ned sakte over lengre tid hvis man vil holde vekten nede på sikt og opprettholde god helse.

Jeg har selv gått ned alt for fort pga sykdom og problemer med spisevegring selv i tidligere år. Derfor bør du være særlig forsiktig i ditt tilfelle nå med forhistorie med bullemi.

Husk at økt muskelmasse kan holde vekten litt mer oppe enn den er reelt i forhold til fettprosent. Noen blir forferdet over økt vekt i perioder når de trener og slanker seg, og andre tror ikke de går ned.

Anbefaler kontroll måling med målebånd rundt hofter og midje, der merkes fettreduksjonen best på målinger.

Lykke til, gleder meg selv til å ta fatt på treningen og komme meg opp i vakt igjen. Jeg har blit undervektig og har mistet muskelmasse i beina siste 2ukene pga immobilitet.

Skrevet

jeg har gådd ned 4 cm rundt midjen og 1 rundt bruste 1 rundt hofts en rundt rompa og 5 rundt låret.

men kan en skive ekstra til noen av måltidene hjelpe?

Skrevet

Har ikke lest alle svara her,men har også hatt et kcal inntak på ca 1200. Etter en stund følte jeg som deg, men jeg var svimmel også...det syntes seg at jeg hadde lite jern og magnesium i kroppen..det er ganske vanleg ved slanking. Så du skulle gjerne tatt en blodprøve?

Må også si at blodprøven av jern var helt fin 2 mnd etter fødsel, men startet slanking 5 mnd etter fødsel, og etter 1-2 mnd var jernet gått mye ned...

Skrevet

Som alle de andre over sier så må du øke inntaket av kcal...jo mer du trener jo mer kcal må du spise. Et ekstra måltid er nok tingen for deg.

Sender deg en PM.

Skrevet

Hvis du ammer er det altfor få kalorier!

trener du så må du ha enda mer!

ellers som noen sier her - spis variert og dropp vitaminene.

Jeg hadde vel også tatt meg en tur til legen for å sjekke (blodprøver) hvis det er over tid du er slapp. Kan være stoffskifteproblemer f.eks.

Også en ting til - det tar faktisk 2 år fra fødsel til kroppen her helt tilbake i gjenge igjen!

Skrevet

og en annen viktig ting er at kroppen setter på sparebluss dersom du spiser for lite, og da reduseres forbrenningen og du går ikke ned like mye.

Skrevet

Hvis du trener så spiser du altfor lite, siden du allerede har en SF, så synes jeg du skal kontakte lege.

Du trenger et variert kosthold. Sjekk jern og sånne ting.

Kanskje du skal droppe grethe roede? Prøve heller en ketolysediet?

Husk at en det er en livsstilsendring.

Sove, mat og trening er sunt. Men ikke så lite ssom du gjør, det er farlig.

Jeg har vært der selv og der sånn delvis enda. En SF er ikke til å spøke med. Jeg hadde riktig nok ikke bulimi, men alikevel.

Skrevet

har ikke falt tilbake enda, men er obs. har pcos og går på metformin, fikk tilbake mensen for 3 uker siden, blødd litt i 3 uker nå, bruker hormonspiral. kanskje dette kan være årsaken.

Skrevet

Når du spiser så lite som du gjør og spiser kun lett-produkter, så er du rett og slett dømt til å ha lite energi.

Klart du kan få lite energi av det du nevner. Men vil tro hovedgrunnen er at du spiser altfor lite.

Det er egentlig enkelt å forstå. Hvis bilen ikke får bensin så vil den heller ikke gå fremover.

Skrevet

Glem brødskivene! Spis pålegget!

Du må få i deg proteiner! Kjøtt og fisk.Og grønnsaker.

Hvis du vil ha brød, tar du det groveste og hauger oppå med kjøttpålegg eller makrell i tomat.

Ei brødskive er nok!

Skrevet

Har du pcos anbefales det lavkarbo for å gå ned i vekt, spesielt om du er insulinresistent. Spiser du slik som du gjør nå vil nok blodsukkeret svinge veldig mye, og da gå rman ikke ned i vekt om man har økt insulinproduskjon. Eneste gevinsten er å føle seg trøtt og slapp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...