Gå til innhold

kan barn ta Spersadex med kloramfenikol? (øyekatarr)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta mi på 4 år har ått øyekatarr.kan hun bruke de samme dråpene jeg fikk?

Fortsetter under...

Gjest 5 andre
Skrevet

NEI !

Den inneholder kortison i tillegg til antibiotika, slik at den behandler både bakteriell og ikke bakteriell betennelse på øyet.

De fleste øyekatarrer skyldes forresten virus, så det vil ikke gå fortere over selv om man drypper med antibakterielle midler. Derfor er det alltid lege som skal gi klarsignal for om barnet bør behandles i det hele tatt. '

Dumt å bidra med å skape resistente bakterier hvis behandling ikke er påkrevd. Dummere å utsette barnet for behandling som det ikke egentlig trenger, sånn med tanke på eventuelle bivirkninger.

Skrevet

Nei, man skal aldri bruke medisiner på noen som er utskrevet til andre hvis det ikke er meget spesielle situasjoner der det står om liv.

Når det gjelder medisiner for voksne barn så er det nesten uten unntak forskjeller på doser, hos voksne kan disse være mangedobbelte i forhold til dosene barn skal ha., og det kan være tilsetningstoffer, eller medikamentstyper som barn ikke skal ha overhode av forskjellige grunner også.

Skrevet

takk for svar;-)

sjekket innholdet og ble skeptisk da jeg så de inneholdt steroider, ja.

holder henne uansett hjemme fra bhg, så ser jeg an om et par dager om det trengs behandling:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...