Gjest Skrevet 18. januar 2010 #1 Skrevet 18. januar 2010 Skal kjøpe noe til meg selv, skal kjøpe noe skikkelig billig som funker, siden jeg egentelig står på brett.. Skal bare ha slalom ski for å lære opp minsten til å kunne stå alene... Lettere det med ski på beina enn brett.. :-))) Men jeg er helt grønn.. Om jeg kjøper noen ski med binninger og kjøper sko ett annet sted, kan man tilpasse bindingen da slik at skoene passer el kan jeg risikere å måtte kjøpe ny binding...? evt justere på bindingen.. Går det...?? Takker for svar!! Og ja vet, nå er jeg skikkelig grønn... *flau*
Kamomille Skrevet 18. januar 2010 #2 Skrevet 18. januar 2010 Alle bindinger nå kan justeres. jef har kjøpt sksi og buindinger ett sted og supplert med nye sko et par år senere! Hvis du skal ha noe skikkelig billig, så gå for de totalpakkene på sportbutikkene, evt på Obs! (Obs kjører samme merker som sportbutikkene). Dette er helt greie ski og sko.
Gjest Skrevet 19. januar 2010 #3 Skrevet 19. januar 2010 takk for svar, men jeg mente egentelig om jeg går på finn og kjøper noe brukt... Vet om noen ski som er billige, har noen sko hjemme.. Hvordan blir det om skoene ikke passer i bindingen...? Må jeg kjøpe ny binding osv da??
lille sprelle Skrevet 19. januar 2010 #4 Skrevet 19. januar 2010 så vidt jeg vet passer alle sko og bindinger til hverandre på slalom. Det er justeringsmuligheter på bindingene. Om det ikke er nok, så kan man flytte bindingen. Krever en bormaskin og en liten anelse fingernemhet. Greit å putte aralditt eller lignende i hullene. Husk å passe på at bindingene ikke er for stramt stilt inn, slik at de løser ut. Det tester man ved å la barnet stå oppi skoa med skiene på inne. En voksen står på skiene og barnet kaster seg fremover og deretter sideveis. Da skal bindingen løse seg ut begge veier. Alternativt, kan man jo la en sportsforretning ordne saken. De tar seg sikkert litt betalt for det, men er du usikker så risikerer du jo ikke at ungen får et alvorlig beinbrudd på kjøpet. (Selv er jeg helt mot veldig små barn med slalåmutstyr, men du sier ikke noe om alder. - ungen bør være god på langrenn først og det er et mye mer komfortabelt utstyr for dem - vi har tenkt til å sørge for telemarkutstyr med lærstøvel for bakkebruk når den tid kommer. - men alle må få velge hva de selv vil)
AneB Skrevet 19. januar 2010 #5 Skrevet 19. januar 2010 Er ganske sikker på at de bindingene er universale! Men kan jo leie ski og ha sko sjøl, eller omvendt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå