ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 30. april 2010 Forfatter #26 Del Skrevet 30. april 2010 Heisann! Her går alt bare bra. Sjarmtrollet har akkurat fylt 1 år, så tida flyr. Men må innrømme at bursdagen hans var litt tveeget for min del.. Klarte ikke å unngå å tenke på at jeg for ett år siden hadde det vanvittig vondt... Har jobbet i 4 uker nå, og det går greit. Men jeg sliter med låsninger i nedre del av ryggen, og det går utover bekkenet... Så det er hovedproblemet mitt nå for tiden... Og når man jobber i bhg er det ikke akkurat gunstig med sånne problemer.. Har vært hos fysio 2 ganger nå, og skal få et biofeedback- instrument. Det skal gi strøm til nervene sånn at de får et "spark bak" til å bli friske. Skulle få apparatet i går, men da vi skulle prøve det var anal-proben for stor for meg... Har visst blitt ganske trang i analkanalen, så hun måtte bestille en annen type probe. Så regner med at hun har det til uka. Fra det apparatet kan hun også lese av hvor mye muskelkontroll det er der nede. Blir spennende å se hvor mye effekt jeg egentlig har. Men merker at det er blitt bedre, selv om jeg sliter veldig med å få tak på bekkenmusklene. Fikk litt instrukser i går, så skal ikke konsentrere meg på noe annet enn å klare å lokalisere de forskjellige musklene der nede enn så lenge. Men må nok regne med 3-6 mnd opptrening nå i første omgang. Så bra du har det bedre! Skjønner godt at du ikke vil operere da ja. Det hadde nok ikke jeg gjort heller. Håper det vil fortsette å bli bedre. Håper det er bra med dere også Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141297604-da-var-jeg-operert-med-sphinkter-plastikk/page/2/#findComment-141795283 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #27 Del Skrevet 4. mai 2010 Fint at det går så bra med deg! Gratulerer med en 1-åring Selv om du fikk tilbake noen dårlige minner også. Fint at det går bra på jobb. Anbefaler en tur til kiropraktor hvis du har låsninger i ryggen og bekkenet. Jeg fikk også en sånn biofeedback apparat, men nå kniper jeg uten. Men den er veldig bra å ha da. Lykke til med å lokalisere musklene! Det tar lang tid å trene de musklene ja. Ja, håper også at jeg vil bli bedre over tid med masse kniping! Lykke til og håper du vil bli bedre og bedre du også! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141297604-da-var-jeg-operert-med-sphinkter-plastikk/page/2/#findComment-141809797 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 5. mai 2010 Forfatter #28 Del Skrevet 5. mai 2010 Heisann! Går jevnlig til kiropraktor ja, gjort det i... tja.... 5-6 år... Har et gammelt brudd i ryggen (fra barneskolen som ingen har visst om) som de oppdaget når de tok røntgen hos kiropraktoren. Så ryggen min vil aldri bli bra igjen. Problemet nå er at det ikke hjelper... Men har nå begynt å trene pilates igjen, og merker faktisk bedring etter bare 2 treninger! Så krysser fingrene for at det hjelper. Men synes faktisk at jeg har slitt nok med kroppen nå altså.... Begynner å bli litt lei alt dette.. Så fint å høre at du har brukt det apparatet. Følte du at den hjalp deg noe i starten? Jeg får vel forhåpentligvis apparatet på fredag. Lykke lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141297604-da-var-jeg-operert-med-sphinkter-plastikk/page/2/#findComment-141816997 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #29 Del Skrevet 7. mai 2010 Da er du godt kjent med kiropraktor ja! Bra at pilates hjelper så godt. Er helt enig, du har slitt nok med kroppen, skjønner at du er lei... Jeg fikk apparatet faktisk et år etter fødselen, før det fikk jeg bare instrukser og oppfølging fra fysio. Brukte det for å måle styrke og i tillegg var det greit å få litt "hjelp" fra apparatet. Men nå trener jeg uten, synes det er lettere, særlig siden jeg har en liten baby. Jeg vil tro at det vil hjelpe deg å få tak i muskulaturen i hvertfall, og se fremgangen. Lykke til hvis du fikk den i dag! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141297604-da-var-jeg-operert-med-sphinkter-plastikk/page/2/#findComment-141824801 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #30 Del Skrevet 7. mai 2010 Ville bare spesifisere, det er lettere for meg å ta knipøvelser uten apparatet kun pga "logistikk", en travel hverdag med 2 barn. Apparatet krever jo at man setter av litt tid og kan gjøre det uforstyrret. Men ellers er den bra. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141297604-da-var-jeg-operert-med-sphinkter-plastikk/page/2/#findComment-141825309 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #31 Del Skrevet 10. mai 2010 Hei! Ja, fikk apparatet på fredag. Og har brukt det en gang alene også. Tror det kommer til å hjelpe ja. Men var egentlig litt "leit" å se hvor god/dårlig knipefunksjon jeg egentlig har. Selv om den er MYE bedre nå enn før operasjonen! Har en funksjon på 10 (aner ikke hva, men du skjønner vel hva jeg mener...). Det normale ligger på mellom 20 og 40. Så jeg ligger et godt hakk under.. Men fysio håper på at jeg iallefall klarer å komme meg opp i en funksjon på 20. Og det håper jeg også! Så nå må jeg bare sette av en halvtime annenhver kveld. Og i morgen er det pilates-trening igjen! HURRA! Hoftene har vært så bra den siste uka, men kjenner nå at det begynner å stivne litt igjen.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141297604-da-var-jeg-operert-med-sphinkter-plastikk/page/2/#findComment-141839210 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #32 Del Skrevet 27. mai 2010 Hei! Hvordan går det med deg og opptreningen? Du kommer nok til å få god knipefunksjon, bare vær veldig tålmodig og ikke gi opp, det tar lang tid for at disse musklene blir sterke Nyheter fra min side: Jeg har vært hos gastrokirurg og han skal operere meg! Gru-gleder meg. Er så redd for at det skal bli verre men vil gjerne være 100% normal og da er operasjon min eneste mulighet. Jeg var først hos gynekolog som ikke anbefalte å operere på nytt, og kom med mange grunner til å ikke gjøre det. Gastrokirurgen derimot sa at jeg var et tvilstilfelle men at han ønsket å operere meg for å gi meg en sjans. Så, da blir det operasjon på meg om ca. 4-5 mnd. Er veldig lettet men samtidig er jeg redd for komplikasjoner etter inngrepet, infeksjoner osv....Tenk om det blir verre.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141297604-da-var-jeg-operert-med-sphinkter-plastikk/page/2/#findComment-141903859 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #33 Del Skrevet 23. juni 2010 Dytter Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141297604-da-var-jeg-operert-med-sphinkter-plastikk/page/2/#findComment-142014321 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 28. juni 2010 Forfatter #34 Del Skrevet 28. juni 2010 Heisann! Er litt treig til å svare her altså..... Men altså: Opptreningen går greit. Sliter litt med apparatet for tiden, for vi har flytta, jeg er sykmeldt pga vondt i rygg/bekken og har i det hele tatt en litt dårlig periode for tida.... Pga vondtene sliter jeg med å ligge på siden, og da synes jeg det er håpløst med det apparatet... Prøver å knipe litt uten da, men vet ikke hvor bra det blir.. Og så er det faktisk ganske tidkrevende... Men jeg MÅ jo bare gjennomføre treningen for at det skal bli bedre. Så må skjerpe meg litt nå altså. Men på forrige kontroll var fysio fornøyd med fremgangen til tross for litt varierende trening. Og merker jo at jeg spretter høyere opp på skalaen nå enn før, så bedre er det vel blitt! Og den virkelige testen hadde jeg nå på lørdag: Hadde ikke fått vært på do tidligere på dagen, og jeg og mannen skulle på konsert sammen for første gang på kvelden. Vi spiste litt, og etterhvert kjente jeg at jeg måtte på do... Ble litt nervøs, men stilte meg i do-kø. Da det var min tur så sa de som kom ut at doen var tett! Så da tenkte jeg :"ikke snakk om at jeg setter meg for å bæsje på en tett do!" (dette var en utekonsert med sånne ute-doer) Så jeg fløy da byen rundt etter en normal do.... Klarte det akkurat før det rett og slett kom. De siste minuttene der var tøffe altså, men jeg holdt meg da i ca 15 min tenker jeg. Dette hadde ikke vært mulig for en stund tilbake, så jeg må jo ha blitt mye sterkere! Så bra du får operasjon da! Må jo bare tenke positivt og regne med at det går greit i etterkant! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141297604-da-var-jeg-operert-med-sphinkter-plastikk/page/2/#findComment-142034592 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #35 Del Skrevet 1. juli 2010 Det er jo veldig positivt at du har blitt sterkere hos fysio til tross for litt dårlig med trening. Så bra at du klarte å holde deg lenger enn før. Jeg må si at jeg gruer meg til å gå gjennom "hele greia" på nytt. Nå er jeg ganske sterk men ikke 100%, og vil aldri bli det uten operasjon. Derfor er det verdt en operasjon, men må da tilbake til begynnelsen igjen. Gruer meg. Blir operasjon på meg i løpet av høsten og jeg håper at det ikke blir så ille som jeg frykter. Er veldig redd... Er glad for at se at du har fremgang. Husk at jeg har gjort mesteparten av treningen min uten apparat. Jeg fikk apparatet kun etter ett år, før det trente jeg uten. Jeg har blitt veldig mye sterkere uten apparat, så hvis du ikke får det til med apparat, så går det utmerket å trene uten Er du noe du mener jeg trenger å vite ift operasjon eller har du egentlig sagt det meste? Jeg er så redd for å være bundet til doen i lang tid etter operasjon og at det er veldig smertefult.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141297604-da-var-jeg-operert-med-sphinkter-plastikk/page/2/#findComment-142047390 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 4. juli 2010 Forfatter #36 Del Skrevet 4. juli 2010 Joda, kan trene uten også, begynner å få taket på det nå. Men jeg har så god effekt av den strømmen, får så mye bedre resultater av treningen etter en runde strøm. Nei, tror ikke du trenger å vite noe mer enn det jeg har skrevet ang tiden etter operasjonen. Og med så lite smerter som jeg hadde i etterkant så tror jeg ikke du trenger å grue deg. Det eneste du MÅ være forsiktig med er å IKKE løfte noe på 3 uker! Da kan det gå opp igjen. Dessuten er det litt ubehagelig. Jeg klarte ikke ha lillegutt på fanget på de 3 ukene, det syntes jeg var ubehagelig husker jeg. Ble et slags press på underlivet som ikke var godt. Og pass på å ha avføringstabletter i huset. Eller Frukt & Fiber tabletter. JEg ble hard i magen, og når man ikke skal presse ut avføring så er det ikke moro å være hard i magen.... Lykke til, det går nok bra skal du se! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141297604-da-var-jeg-operert-med-sphinkter-plastikk/page/2/#findComment-142055239 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #37 Del Skrevet 6. juli 2010 Takk for betryggende ord! Jeg klarer ikke å vente til det er overstått, men har ennå en del måneder igjen å vente. Skal holde deg oppdatert når den tiden kommer. Lykke til til deg og opptreningen din, og god sommer! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141297604-da-var-jeg-operert-med-sphinkter-plastikk/page/2/#findComment-142060548 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #38 Del Skrevet 14. september 2010 Hei, lurer på hvordan det går med deg? Hvordan går det med opptreningen og funksjonen din?? Har ennå ikke fått operasjonsdato og venter utålmodig og i spenning.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141297604-da-var-jeg-operert-med-sphinkter-plastikk/page/2/#findComment-142321837 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 16. september 2010 Forfatter #39 Del Skrevet 16. september 2010 Hei! Joda, her går det bra. Jeg trener nå uten apparatet, det ligger hos fysio sånn at vi kan kontrollere der. Jeg ble rett og slett så drittlei hele underlivet og knipetrening i sommer at jeg ikke orka tanken på propp i rompa... Orka ikke knipe på ca to uker tenker jeg, men så ble jeg nødt til å skjerpe meg igjen. Men orka fortsatt ikke tanken på apparatet. Så når jeg da var hos fysio igjen så bestemte vi at hun beholder apparatet og jeg trener uten. Og det positive oppi alt dette er at jeg hadde ikke gått tilbake i funksjon selv om jeg ikke hadde brukt apparatet! Om det ikke hadde blitt så mye sterkere heller, så har det holdt seg stabilt iallefall. Men jeg har nok fortsatt en lang vei å gå for å få enda bedre funksjon, selv om jeg ikke plages spesielt i hverdagen. Er fortsatt sykmeldt pga rygg/bekken, og jeg var på mr i sommer. Da fant de en betennelse i et ledd i overgang rygg/bekken.. Så har tatt masse blodprøver og har vært hos revmatolog. De er usikre på hva det er, og det er egentlig ganske slitsomt... Er ganske lei av vondter i kroppen nå altså.. Det tærer på psykisk egentlig.. Var rimelig grei i ryggen nå i halvannen mnd, så jeg begynte på aktiv sykmelding forrige uke... Det skulle jeg ikke gjort, for nå er det vondt igjen... Så må nok tilbake på full sykmelding tror jeg.. Kroppen min er ikke klar for å jobbe virker det som. Men jeg trener, og håper det kan hjelpe å bli sterkere i støttemuskulaturen i ryggen. Og vi som hadde håpet på å kunne prøve på nr 2 nå i høst da.. Den planen går nok i vasken.. :-( Håper du snart får operasjonsdato, er ikke moro å gå sånn å vente.. Og så håper jeg det vil hjelpe deg veldig å få denne operasjonen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141297604-da-var-jeg-operert-med-sphinkter-plastikk/page/2/#findComment-142330534 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #40 Del Skrevet 16. september 2010 Tusen takk for svar! Så synd at du sliter så mye med ryggen og bekkenet. Ikke noe greit å være sykemeldt og ha masse smerter, og utsette planer om et barn til. Skjønner godt at du har lagt bort apparatet. Som jeg har sagt tidligere så har jeg trent for det meste uten apparat og det funker fint det også. Hvordan er det med hastefølelse når du må på do? Har det blitt bedre eller er det ikke så ille? Jeg håper virkelig at jeg blir bedre og ikke værre av operasjon... Hvordan opplever du dette med trangere endetarm? Jeg har lest flere ganger om dette på nettet, at det kan komme etter operasjon, og at dette kan by på problemer for å få ut alt. Opplever du probelmer ifm trangere endetarm? Min er ikke trangere men vil nok bli det etter operasjon. Beklager så mange spørsmål! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141297604-da-var-jeg-operert-med-sphinkter-plastikk/page/2/#findComment-142330769 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 23. september 2010 Forfatter #41 Del Skrevet 23. september 2010 Hei Synes egentlig at ting går veldig greit jeg. Er ikke sånn at jeg MÅ gå på do med en gang nå. Men nå går jeg jo hjemme, så da blir det til at jeg går likevel. Har litt lett for å bli hard i magen hvis jeg ikke går når jeg må, for da kan det gå til neste dag før jeg må på do igjen... Tro det eller ei.. Ang trangere endetarm så har jeg nok fått det ja, men er ikke noe problem egentlig. Men ser det på avføringen at den er blitt myye tynnere! Kanskje litt tykkere en tommelen min, så er mye som er fjernet av endetarmen min. Men plager meg ikke. Med mindre jeg blir litt hard i magen, da kjenner jeg at jeg må jobbe litt hardere med å få det ut, og at jeg kanskje ikke får ut alt på en gang. Men som sagt, så merker jeg egentlig ikke så mye til det. Lykke til med operasjonen! Har du fått dato enda? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141297604-da-var-jeg-operert-med-sphinkter-plastikk/page/2/#findComment-142357511 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #42 Del Skrevet 23. september 2010 Hei! Så bra at du synes ting går greit. Og er imponert over at kroppen din venter til neste dag, hvis du ikke får gått på do når trangen kommer! Fint at du ikke føler at det er et problem med trangere endetarm. Jeg er en sånn "fort ferdig" jente, så håper det ikke blir et problem for meg. Ja, har endelig fått dato for operasjon. Blir om ca. 6 uker. Gruer meg VELDIG!! Er så redd for at det blir værre istedenfor bedre. Eller at jeg får tilleggsproblemer i form av infeksjon eller lignende. Er så redd og vil så gjerne få det unnagjort slik at jeg kan jeg kan bli frisk og ikke tenke på dette mer. Men det er kanskje for mye å håpe på? Håper jeg en dag kan glemme at alt dette har skjedd. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141297604-da-var-jeg-operert-med-sphinkter-plastikk/page/2/#findComment-142358369 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #43 Del Skrevet 4. oktober 2010 Hei! Jeg ser at du har svart siden tråden har blitt dyttet opp og din nick og dato står der, men innlegget har ikke kommet opp... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141297604-da-var-jeg-operert-med-sphinkter-plastikk/page/2/#findComment-142399406 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter #44 Del Skrevet 6. oktober 2010 Hmmmm, det var rart. Men skrev fra mobilen, så mulig det bble noe krøll. Husker ikke helt hva jeg skrev da men... Så bra du har fått dato for operasjon! Selv om du gruer deg er det helt sikkert det beste å få det overstått. Men skjønner at du gruer deg altså, man vet jo aldri hva en operasjon fører med seg. Jeg er litt i en berg og dalbane for tiden. Da jeg var hos fysio sist så hadde jeg iallefall ikke blitt noe dårligere. Men synes heller ikke at jeg er så mye mer utholdende i styrken min enn disse 6 sek. MEN, det positive er at jeg har fått mye høyere topper. Altså, jeg har nok blitt sterkere, for jeg kan ha ett sekund eller noe der jeg kan være oppe i en knipeeffekt på rundt 20, selv om jeg detter fort ned igjen. Har aldri opplevd så mange topper i seriene mine som nå. Så fysio var egentlig fornøyd hun, selv om jeg ikke har blitt mer utholdende. Men det slitsomme er å tenke på at jeg må holde på med dette resten av livet, selv om det ikke vil bli like intens trening hele veien. Men det er nå noe med disse tankene likevel. Jeg lurer på om jeg noen gang kommer til å glemme hva jeg har vært igjennom jeg. Du sier jo det samme. Hvordan skal jeg klare å glemme noe når det blir en så stor del av hverdagen min? Både det med svakere kapasitet og denne treningen i tillegg? Nei, jeg vet ikke. Men jeg håper iallefall at det vil blekne litt når jeg får det enda mer på avstand. Og typisk nok - i går tråkka jeg over også, så nå er liksom alt komplett... Arrggg. Er det ikke det ene så er det det andre. Tror jeg skal gå i hi, så slipper jeg å tenke på noe ;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141297604-da-var-jeg-operert-med-sphinkter-plastikk/page/2/#findComment-142405347 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #45 Del Skrevet 7. oktober 2010 Huff da, tråkket over i tillegg...Håper foten snart blir bedre! Jeg kommer sikkert ikke til å glemme dette nei, men jeg ønsker å ikke være så opptatt av det slik som nå. Jeg vil med glede trene resten av mitt liv hvis det betyr at funksjonen er helt normal. Min fysioterapeut som jeg gikk til for noen år siden sa noe jeg synes var fint å huske på: Alle kvinner som har født må egentlig gjøre knipeøvelser resten av sitt liv, ellers så ender de opp med urininkontinens. Vi kvinner med ruptur skjønner viktigheten av å trene knipeøvelser, det gjør ikke de fleste andre. Kanskje vi slipper urininkontinens på gamlehjemmet hvis vi er flinke til å trene?? Jeg prøver å tenke slikt når jeg er lei av knipingen Ellers er det veldig fint at du ser litt fremgang hos fysio, selv om uholdenheten ikke er så bra som du håpet. Merker du dette i det daglige, når du skal på do? Eller merker du bare at styrken er lav når du er hos fysio med hjelp av aparatet? Dette tar uansett laaaaang tid. Det tok meg flere år å bli like bra som jeg er nå, som fortsatt ikke er 100% siden jeg ikke er sydd sammen ordentlig. Jeg håper bare det ikke tar like lang tid igjen etter operasjon siden jeg forhåpentligvis blir sydd sammen litt bedre denne gangen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141297604-da-var-jeg-operert-med-sphinkter-plastikk/page/2/#findComment-142413316 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. november 2010 #46 Del Skrevet 1. november 2010 Nå har jeg vært gjennom operasjonen. Det går egentlig ganske greit, en del smerter fortsatt, det tar nok litt tid å bli bra. Men jeg tror jeg merker forskjell allerede, er veldig spent på hvordan funksjonen blir om noen uker. Det eneste som jeg allerede merker og som jeg ikke liker er trangere endetarm. Men det visste jeg jo på forhånd. Håper dette løser seg etter hvert og blir litt bedre. Hvordan har dette blitt for deg. Hvordan går det ellers med deg? Håper du har det bra! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141297604-da-var-jeg-operert-med-sphinkter-plastikk/page/2/#findComment-142506669 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #47 Del Skrevet 3. november 2010 Hei igjen. Ville bare oppdatere litt ang. trangere endetarm, det har gått seg til og jeg synes det ikke er nevneverdig annerledes å gå på do, merker ikke at den er trangere, så jeg er storfornøyd! Merker at muskelen er litt svak fremdeles, så det er bare å knipe i vei når sårene har grodd. Håper alt står bra til meg deg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141297604-da-var-jeg-operert-med-sphinkter-plastikk/page/2/#findComment-142513739 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 15. november 2010 Forfatter #48 Del Skrevet 15. november 2010 Hei! Har tenkt på deg, men vært lite her inne i det siste. Så bra operasjonen er over, og at du synes det går greit. Du får starte forsiktig med kniping når du får lov til det. Ang trang endetarm, så plager det ikke meg så mye heller. Evt bare når jeg er hard i magen. Ellers går det greit på do. Håper du vil merke rask bedring når du kan trene igjen. Vil kanskje gå raskere med deg enn med meg fordi du i utgangspunktet var sterkere? Jeg har vært litt bekymret i det siste, for jeg har noen ganger syntes at det kommer luft ut gjennom skjeden igjen... Men synes det skulle være rart om det skulle ha gått opp igjen nå, snart ett år etter operasjonen. Ringte sykehuset i dag, og snakket med overlegen på gastro. Hun som opererte meg er borte denne uka. Han mente at sannsynlligheten for at det hadde gått opp var liten, men ville jeg skulle ringe neste uke, og evt få fremskyndet kontrollen som jeg uansett skulle hatt i mars ca. Men har også tenkt på at underlivet generelt føles annerledes for tiden. Har blitt litt prikking i mellomkjøttet og liksom rundt skjedeåpningen. Så kan jo være derfor jeg synes det føles litt rart ut der nede. Er det sånn at det kan være nerver som er på vei til å heles mer der nede tro? Fysio sa jo at det kunne ta laang tid før nervene var friske igjen. Ellers er jeg egentlig aaaltfor dårlig på denne treninga... Og det får jeg jo i grunnen igjen for selv med tiden.... Men kniper noe hver dag, selv om det på langt nær blir så mye som det skulle vært.. Jaja, går seg vel til også for meg med tiden Lykke til med treningen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141297604-da-var-jeg-operert-med-sphinkter-plastikk/page/2/#findComment-142563101 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #49 Del Skrevet 22. november 2010 Hei! Har du snakket noe mer med gastro? Håper virkelig ikke at noe har gått opp. Kan det hende at du har noe luft i skjeden som ikke kommer fra tarmen? Noen ganger synes jeg det kjennes ut som om det kommer en luftboble fra urinrøret og lenge trodde jeg at det kom fra skjeden, så fant jeg ut at det kom fra urinrøret, særlig etter jeg har tisset. Jeg har også (hatt) dette med stikking, både nå og før operasjonen, jeg tror som du sier at det er nervene som gror i arrvevet. Ellers går det greit hos meg. Sårene gror og jeg har generellt mer kontroll enn før. Men akkurat denne uka er det ekstrem tarmaktivitet, må på do mange ganger om dagen. Jeg skjønner ikke helt hvorfor og det er veldig irriterende. Jeg vet ikke om det er fordi jeg ikke får tømt meg helt og må derfor flere ganger, eller om magen min er litt løsere enn vanlig. Har du hatt det slikt en periode? Håper det går over i hvertfall, det er ganske irriterende. Når følte du at du oppnådde best kontroll, hvor mange uker/måneder, om du husker det i hvertfall. Hvordan er det med løs avføring? Min kirurg sa at jeg kan trene etter 6 uker så da begynner jeg med det da. Det at du ikke er så flink til å trene betyr kanskje at det fungerer ganske greit for deg? Eller tar jeg feil? Håper at alt er i orden hos deg og ingenting har gått opp! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141297604-da-var-jeg-operert-med-sphinkter-plastikk/page/2/#findComment-142592118 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 22. november 2010 Forfatter #50 Del Skrevet 22. november 2010 Hei! Har ikke fått snakket med gastro enda. lillegutt er dårlig, så han har vært hjemme i dag. Har derfor glemt hele greia. Men etter at jeg snakket med de forrige uke har jeg nok blitt roligere, og merker da ikke noe til det... Så bare inbildning kanskje? Ellers så har jeg nå hatt mensen, og da er det faktisk noe av den samme følelsen av at noe kommer ut av skjeden. Så jeg tenker kanskje at jeg kjenner følelsen av utflod kanskje? Er jo ikke hele tiden, så kan jo være det. Eller luft fra andre steder som du sier. Kan jo være jeg merker dette nå hvis nervene er på vei tilbake, og at det er derfor jeg synes jeg kjenner det så godt. Jaja. Ang det at jeg ikke trener så mye, så er det nok fordi jeg synes jeg fungerer greit i hverdagen. Men vet jo at jeg sliter mer når jeg står eller går. Så burde absolutt trene det jeg skal. Så bra du føler det går bra! Husker ikke dette med kontroll, men jeg syntes det var stor forskjell etter operasjonen. Hadde jo ikke så mye å gå på før operasjonen. Jeg skriver fra mobilen nå, og får ikke sett innlegget ditt, så husker ikke om det var noe annet du spurte om. Forresten, nå har jeg fått fysiotime for bekkenet mitt, så gleder meg til neste uke! Skal bli godt etter snart 6 mnd sykemelding! Fortsatt god bedring! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141297604-da-var-jeg-operert-med-sphinkter-plastikk/page/2/#findComment-142593132 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå