Ponyo Skrevet 18. januar 2010 #1 Skrevet 18. januar 2010 Heisann. Jeg er nå i uke 11, og har i de to siste ukene vært 50% sykmeldt fra jobb grunnet veldig kvalme. Kaster ikke opp, men har store problemer med å få i meg mat. Har gått ned 4 kg så langt, og jeg er tynn i utgangspunket (163cm og 53 kg, nå 49 kg). Noe av det enste jeg får ned er iskald melkesjokolade, og jeg lurer da på det her med sukkerinntak og svangerskap. Er det bedre at jeg spiser noe som helst, selv om det er sjokolade, eller bør jeg kutte den ut? Kan legge til at jeg selvsagt tar folat og tranpiller, slik at lillefrø skal få noe næring i allefall.
Corneliuss Skrevet 18. januar 2010 #2 Skrevet 18. januar 2010 Tror sikkert at det ikke gjør noe om du går på overdose med sjokolade i en kortere periode. Viktige er at du får i deg noe. Men vær litt obs ettersom du kan få ketoner i urinene som gjør at du kan bli uttørket (utvikler en form for diabetes tror jeg), barnet kan få for mye sukker som gjør at det blir veldig stort + får feil næringsstoffer på sikt. Vet imidlertid hvordan det er å ikke få i seg noe så jeg stemmer for å fortsette med sjokoladen =O). Men kanskje du finner noe å bytte ut deler av den med etterhvert? Forhåpentligvis er du snart ferdig med kvalmen eller har du hyperemesis? Da kan det henge i litt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå