Gjest Skrevet 18. januar 2010 #1 Skrevet 18. januar 2010 tok han med dit i dag .... Og han er bare 2 år og 5 mnd...... Tenker at det kanskje er ok for engangs skyld og at de koser seg. Så tenkte å se gjennom fingrene på det.... Hva gjør dere?
Gjest Skrevet 18. januar 2010 #2 Skrevet 18. januar 2010 Jeg maa aerlig innroemme at eldstemann bare var 11 mnd foerste gangen vi var paa en mc donalds. Han fikk juice og frukt, men dog, det var i en mc donalds og jeg som ammende mor spiste drittmat.
yasmina Skrevet 18. januar 2010 #3 Skrevet 18. januar 2010 De hadde iallefall vaert paa McDonalds naar de vaar saa pass gamle. Er ikke ofte da, men innimellom skader da ikke. Selv mini paa 17 mnd har vaert der.
melkekua™ Skrevet 18. januar 2010 #4 Skrevet 18. januar 2010 Vår snart 2åring har faktisk spist pommes frites 2 ganger....tror det går bra )
Gjest ->>- Skrevet 18. januar 2010 #5 Skrevet 18. januar 2010 Enten synes man det er greit av og til, eller så synes man ikke det er greit. Jeg ser ikke helt at barnas alder skal ha så veldig mye med saken å gjøre. Mackemat er akkurat like usunt enten ungen er to eller ti.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 18. januar 2010 #6 Skrevet 18. januar 2010 Hun på 3,5 år har enda ikke vært der. Ser ikke poenget med å gi henne mat jeg aldri ville spist selv:)
2smågull Skrevet 18. januar 2010 #7 Skrevet 18. januar 2010 oi oi. pommez frites 2 ganger. kommer nok til å dø tidlig da... VÆÆÆÆ! hehe. syns det er rart at ingen her inne syns det er greit å gå på mc donalds når en ser hvor mange som går dit... jeg har hatt med barna dit flere ganger. dvs kanskje en gang i kvartalet eller no. de tar nok ikke skade av det. er vel verre for de som spiser der hver uke...
meg & to små vampyrer Skrevet 18. januar 2010 #8 Skrevet 18. januar 2010 Jeg blir kvalm av frityrlukten derfra. Sikkert fordi jeg som 15åring tilbrakte en sommer på jobb der.. urk... Jeg kommer aldri til å gå dit fordi jeg rett og slett syns det er grusomt vond mat.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 18. januar 2010 #9 Skrevet 18. januar 2010 Tror det må være en lov som vi ikke kjenner til, som sier at absolutt alle liker Mækkern mat;) Gjør vi det ikke, så er vi sære vøtt:)
erteposen + 4 Skrevet 18. januar 2010 #10 Skrevet 18. januar 2010 Det kommer vel an på om foreldrene går dit. Vi har en i nabolaget og jeg er ikke glad i mc food. Har aldri tatt med barna dit, men de har vært der med andre. Det er jo ikke noe særlig egnet mat, med unntak av frukt og gulerøtter, til de minste barna. Det skader jo ikke, men jeg er glad for at jeg har barn som ikke vil dit om de har valg. Lekene trekker, men heldigvis har de lagt sin elske på ferkse fiskekaker og fiskesuppe (Bergen), og italiensk.
Mamma`en til godgutten Skrevet 18. januar 2010 #11 Skrevet 18. januar 2010 Jeg har vært på mc donalds med min noen ganger når han var fra ca 1 år men er ikke der hver uke eller veldig ofte, men stikker gjerne innom om vi er i byen f.eks.
OsloMor Skrevet 18. januar 2010 #12 Skrevet 18. januar 2010 Har aldri vært på Mc Donalds med mine, og ikke er jeg der selv heller. Maten er vond usunn, atmosfæren er crap. Har mange andre steder å velge mellom der maten er både god, sunn og stedet er trivelig. Burger lager vi hjemme selv, og det er faktisk den beste burgeren jeg får (skryt, skryt;).
gulda Skrevet 18. januar 2010 #13 Skrevet 18. januar 2010 Minsten har vært der mange ganger, vært med fra han var bare uker gammel.. Nå er han snart to. Blir hysterisk når de aldri kan spise Mc'D-mat! Husker ikke når han selv fikk noe av maten første gang. Var der noen ganger en periode fordi mannen min jobbet laaaange dager rett ved en Mc'D eller Burger King (samme greia..), og ettersom han er glad i maten, så traff vi ham der til middag noen ganger før han måtte tilbake på jobb, og vi gjørde ærender. Hadde med niste til minsten, men han ville gjerne ha litt pommes frites også. Vi er der ikke ofte, men kan hende hvis vi skal ha et raskt og billig måltid mellom jobb og handletur e.l. Minsten er ikke mer glad i fet mat enn annen mat, peller litt i maten som med alt annet. Har mange venner som heller ikke nøler med å ta ungene med. Spiser man greit til vanlig, så er det ingen problem med Mc'D-mat innimellom! Skjønner at mange ikke liker maten selv, og at det da ikke er noe vits i å ta med ungen. Men jeg har ingen tro på at noen tar skade av en burger en gang innimellom! Det er hverdagen som teller.
Kamomille Skrevet 18. januar 2010 #14 Skrevet 18. januar 2010 Det ser jeg ikke noe problem med:) størstemann var der vel første gang når han var rundt året, søsknene startet naturlig noe mye tidligere:) Vi er der kanskje 2-3 ganger pr år. Greit stoppested når man er på lange bilturer etc. Har MCD her i byen også, men er går vi så og si aldri. For meg er det ikke kos å dra på MDC, men det er som sagt et greit sted å ha en rast når man må stoppe og ungene skal ha mat. Ikke nør værre det enn en pølse på en bensinstasjon synes jeg:)
Libido- Skrevet 18. januar 2010 #15 Skrevet 18. januar 2010 Aldri? =) Koser oss like mye på kinarestaurant eller cafè vi =)
Gjest Skrevet 18. januar 2010 #16 Skrevet 18. januar 2010 Vi legger som regel "middagen" til macern når vi er på handel. Vi har et stykke å reise så det skjer ikke akkurat ofte. Har prøvd å ta barna med på cafe et par ganger. Men da ender det alltid opp med ei middagsregning på over 500kr, ikke engang halvspiste barnetallerkner (enda det er kjøttkaker eller annen mat de vanligvis spiser godt av) og stressa foreldre som må spise opp fort før de skremmer bort alle andre gjestene. Hvertfall alle andre enn de få som kanskje er der med barn. Går vi på macern handler vi for under 200kr til alle 4 og barna spiser det meste av maten i fred og ro. Det er vell bedre enn å ikke spise noe. Hvertfall når det ikke skjer så ofte. Men til spm ditt. Minste lå i bagvogn første gangene vi var der. Hun var vell kanskje rundt året når hun fikk smake med oss første gangene. Eldste var eldre første gangene vi var der. Men da hun var lita var det flere bedre alternativer, så vi valgte heller dem. Nå er de borte, muligens fordi folk flest valgte macern?
Tante Blås Squaw Skrevet 19. januar 2010 #17 Skrevet 19. januar 2010 Svigers får ta med ungene nesten hvor de vil - men ikke på McDonalds. Bostedet vårt har heldigvis plenty andre steder å spise rimelig og godt )
Drømmer om nummer 3 <3 Skrevet 19. januar 2010 #18 Skrevet 19. januar 2010 Jeg kan ikke forstå hvorfor de ikke får ta med barna på Mc Donalds? Hva galt kan skje liksom? De lærer å spise mat som ikke er så veldig sunn, men det vil de jo gjøre uansett en gang? Når de er med besteforeldre skjønner de jo at det ikke er sånnt som skal skje hver dag...
Pirkeanonym Skrevet 19. januar 2010 #19 Skrevet 19. januar 2010 Haha. Jeg må le litt her. Jeg synes at det er ganske så hysterisk å ikke la en unge gå på McDonalds en gang i blandt. Selv liker jeg ikke McDonald mat, men når vi har vært ute å reist så har vi vært innom innimellom, det er ofte det som ligger langs veien i Statene, og det er ikke alltid like lett og praktisk å ha med seg mat i bilen. I Spania og andre sydligere strøk så har jeg inntrykk av at all mat er like fet, samme om en spise på en Italiensk resturant eller McDonald. Jeg tror ikke at ungene tar noe skade av å spise McDonalds og resturantmat en gang i blandt, selv så gjør vi det aldri her hjemme, mens når vi er ute å reiser så spiser vi hva vi vil:-)
2søtesmåh Skrevet 19. januar 2010 #20 Skrevet 19. januar 2010 Jeg har i løpet av det siste året funnet ut at jeg blir fysisk uvel av burgerer og frityrstekte chips (de vi lager i stekeovnen selv går bra)..Jeg blir ikke helt mett, magen føles som den er fylt med noe tungt noe, magenknip og blir frytkelig tratt med en enorm trang til å sove..Etter liten time (sover ikke ) så er jeg kjempesulten, samtdig som man kjenner magen er full, så MÅ man ha mat..Blir grinete, sur, irritert...Jeg har måtte ta meg ei treningsøkt for å glemme sulten, drukket masse vann og latt neste måltid den dagen være bare frukt eller litt salat..For å ha sjans til å fungere normalt dagen etter.... Skummelt..Skjøner hvorfor folk osm ofte spiser der blir fete, ikke bare av måltidene i seg selv, men det at man så raskt må ha mat igjen, og man bare er fysen på mer fastfood, eller sjokolade, potetgull, brus...Kjemeskremmende....Men det er vel blodsukkeret som går bananas og gjør at man føler seg slik... Kommer heller til å kjøpe en pose m 6 boller boller til 30 kroner og spise..Ikke sundt det heller, ikke det,- men DET tåler jeg faktisk..Er jo tross alt bare det "farlige" hvetemelet og sukkeret i de (jeg kjøper en type økologiske boller uten tilsatt e-stoffer. Og irriterer meg grønn over alle osm skal være så fornuftige og ikke spise sukker, hvitt mel osv osv...Men bommer på så mye annet når det kommer til sunn livsstil)...for maccern og burgerking tror jeg rett og slett serverer gift....Sterke ord, men føler meg faktisk forgiftet...Kan godt spise ei stor sjokoladeplate når jeg skal kose meg en kveld, så er ikke normalt supersunn og redd for kcal, men mat som gjør at jeg føler meg syk,- det holder jeg meg unna....
Lille tripsi Skrevet 19. januar 2010 #21 Skrevet 19. januar 2010 Herregud, sier bare jeg... min datter har slikka på en pommes frites og skylt ner med en munn brus når hun va 6 mnd.... hun kommer til å DØ...
Piken på landet Skrevet 19. januar 2010 #22 Skrevet 19. januar 2010 Vel, vi bor veldig langt borte fra en mc Donald, så at de blir glad i maten der kommer aldri til å bli et stort problem. Så om bestemoren hade tatt med seg mine barn der hadde jeg bare syns var gøy. 4 åringen er ganske kresen, men en happy meal går glatt ned. Mini på 20 mnd har ike vært der ennå. Men når det blir totalt 2-3 ganger i året så vær så god :-) Hadde ikke gjort noe om det var en gang i mnd heller for min del.
Bunnies by night Skrevet 19. januar 2010 #23 Skrevet 19. januar 2010 Hadde ikke hevet et øyenbryn hvis svigers eller noen andre hadde tatt med gutten vår på snart 2år på McDonalds. Vi har fremdeles ikke vært der med han, rett og slett fordi jeg synes at det heller er en nitrist atmosfære der, plenty av andre steder å gå. Men når det er sagt, så har gutten vår spist french fries flerfoldige ganger, bare ikke på McDonalds;)
meg & to små vampyrer Skrevet 19. januar 2010 #24 Skrevet 19. januar 2010 Jeg skjønner ikke hvorfor det er så om å gjøre å ta med ungene dit jeg. Maten er jo ekkel, smaker vondt og direkte avskyelig. Man kan fint være usunn med noe annet om det er målet. Men mat som ikke smaker godt og er ekkel, nei det skjønner jeg ikke. Og burgere f.eks. finnes det masse bra av andre steder! Og pommes frites også.
lille sprelle Skrevet 19. januar 2010 #25 Skrevet 19. januar 2010 Er vel ikke daglig vel? greit å være veldig streng helt i starten, men så får det heller være! snuppa her får av og til mat som ikke er såkalt "sunn", men det er jo ikke noe daglig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå