Gå til innhold

Og der var brystbetennelsen et faktum - igjen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søren altså, nå må jeg rett og slett grine litt! Har 40 i feber og er slett ikke i form. Jeg har vært SÅ forsiktig, men det gikk ikke denne gangen heller. Ammingen er dritvond, men jeg holder på så godt jeg kan, inkludert snørr og tårer. Er så lei av at dette ikke fungerer!! ALLE måltidene er et mareritt, og med en nyfødt baby er det maaaange måltider i løpet av en dag..

Heldigvis begynner jeg på penicillin idag og regner med å være bedre i løpet av noen dager.. Men akkurat nå er det kjipt.

Råd, noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er vi to. Jeg har også fått brystbetennesle og det er en pine å amme. Babyen er bare en uke gammel og trenger ofte mat så jeg biter tennene sammen og ammer. Jeg har også grått endel over dette, men kom meg til legen idag og fikk antibiotika, så håper det går over fort.

Heldigvis er mannen hjemme, så han tar seg av babyen mens jeg ligger under dyna og fryser/svetter.

Har dessverre ikke noen gode råd som du ikke har hørt før, men føler med deg.

Skrevet

Brystskjold fra medela! Fåes i flere størrelser. Beskytter brystvorten under amming. Trenger ikke bruke på alle amminger men bare de som virkelig er ille, eller for en periode for å få sårene til å gro. Det er bedre enn å pumpe og gi flaske f.eks. Med brystskjold må de jobbe litt for melken i hvert fall, men det er selvsagt en fare for at de får litt feil teknikk. Men når premature barn klarer å avvennes skjold etter tre mnd burde man klare det etter noen dagers bruk. Bedre det enn all smertre, angst og frustrasjon såre brystvorter medfører. Dessuten kan skjold også hindre sår og på den måten også forebygge nye betennelser. Har reddet meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...