Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 18. januar 2010 #1 Del Skrevet 18. januar 2010 Gyn målte lille spiren til 7mm og mente jeg var 6+2- Selv mener jeg at jeg er 7+0, men men. I dag var det i alle fall et bankende hjerte i lille bønna vår og alt så veldig bra ut. Tok hcg-prøver i forrige uke da jeg ifølge meg selv var 6+0 (19000) og 6+3 (35412) så de var jo veldig fine da. Har siden vi begynte på siste pp tatt en halv aspirin i uka som tilsvarer en ukesdose med Albyl E. Var gyn som sa jeg kunne ta det. I dag ville han i tillegg ha meg på crinone 1 gang pr dag. Noen som har erfarnger med dette? (eg vet hvorfor jeg skal ha crinone altså, men lurer på om det er mye griseri, vanskelig å sette, blilr det mye klumper og lettere å blø, bivirkninger ellers osv? Håper noen vil dele sine erfaringer med meg. Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141296371-bankende-hjerte-p%C3%A5-ul-i-dag-og-n%C3%A5-lurer-jeg-litt-ang-crinone/
tromsøjenta Skrevet 18. januar 2010 #2 Del Skrevet 18. januar 2010 Så bra at spiren din har det bra. Jeg har forstått det slik at de kan vokse litt i rykk og napp i begynnelse, så det ikke alltid er lett å beregne akkurat hvor langt man har kommet ut fra UL. Angående crinone, så er det leeeenge siden jeg har brukt det selv (brukte da tre ganger om dagen). Har brukt Progestan ved de siste forsøkene. Men jeg husker at det ble en del gris. Mye klumpete greier som skulle ut igjen... Ikke spesielt lekkert, men hva gjør vi ikke;-) Jeg blødde ikke noe av Crinonen før spottingen begynte før mensen kom. Det kan jo hende du vil blø litt lettere siden du i tillegg tar blodfortynnende. De symptomene jeg hadde mens jeg tok Crinone tror jeg egentlig skyldtes EL-sprøyta og ikke var bivirkninger av Crinone (ømme pupper). Lykke til! Enten du tror det eller ikke, tiden går fort:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141296371-bankende-hjerte-p%C3%A5-ul-i-dag-og-n%C3%A5-lurer-jeg-litt-ang-crinone/#findComment-141297494
MK73 Skrevet 19. januar 2010 #3 Del Skrevet 19. januar 2010 Hei, Maddemor, dette var gode nyheter :-) Crinone har jeg brukt mange ganger, og jeg har hatt helt OK erfaring med den. Jeg tok den morgen og kveld. Litt griseri blir det, kan anbefale bruk av truseinnlegg mens du bruker Crinone. Ikke bli engstelig hvis det som kommer ut har litt farge, det er helt normalt. Man kan også få lettblødende slimhinner av Crinone (jeg fikk aldri det), og det kan føre til små blødninger - så ikke få helt hetta om det skulle skje. Eller er det en del lettere bivirkninger, jeg husker dem ikke alle (sjekk Felleskatalogen på nettet), eneste jeg hadde var litt ømme bryster. Crinone kommer med en applikator, så det er litt mindre "klinete" å få tatt den enn med andre former for progesteronstøtte som skal settes direkte opp i skjeden med fingrene. Den er også lett å ta med i veska hvis du har behov for å ta den andre steder enn hjemme, og trenger ikke lagres i kjøleskap. Det er ingen grunn til ikke å prøve Crinone, fordelene veier opp for ulempene i massevis. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141296371-bankende-hjerte-p%C3%A5-ul-i-dag-og-n%C3%A5-lurer-jeg-litt-ang-crinone/#findComment-141298844
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 19. januar 2010 Forfatter #4 Del Skrevet 19. januar 2010 Tusen takk jenter:) Godt å høre at jeg ikek skal frike om jeg får småblødninger, men er likevel redd for dette. Leste på felleskatalogen at tretthet, hodepine og småblødninger er ganske vanlig. Nå er ejg jo så sinnsykt trett i utgangspunktet. Kunne sovet hvor som helst og jobber 50% for å prøve å ha litt energi tilgode, men helst burde jeg vært 100% sykemeldt for jeg er helt gåen. Men jeg er jo ikke syk...... Bare veldig veldig sliten.... Får holde ut til energien kommer tilbake igjen:) Er nok den høye hcg som gjør at jeg er ekstra trøtt denne gangen. Da jeg hadde MA i sommer fikk jeg blodig utflod, bare litt. Og 2,5 uke senere ble det konstantert at den lille døde den dagen den blodige utfloden kom. Så jeg kommer nok til å ringe gyn tvert hvis jeg får småblødninger og går heller inn en gang for mye enn en for lite til kontroll nå. Var temmelig nervøs før UL i går og tårene spratt rett før jeg skulle opp i stolen..... Men det gikk jo bra og gyn var en fantastisk støtte og motivator for meg akkurat der og da. Jeg tenker også at jeg må prøve det som prøves kan nå og tåler noen uker med litt klin der nede:) Tusen takk for gode svar! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141296371-bankende-hjerte-p%C3%A5-ul-i-dag-og-n%C3%A5-lurer-jeg-litt-ang-crinone/#findComment-141299121
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå