Gå til innhold

Har dere begynt forberedelsene?

Astra71 - tvillingmor

Anbefalte innlegg

Jeg har ingen barn fra før, og dermed ikke noe utstyr, som vogn, barneklær osv. Jeg har vært i heller dårlig form den siste tiden, og håper jeg etter hvert skal bli god nok til å kunne klare noen handlerunder. Jeg trodde for en måned siden at vi har uendelig med tid, men jeg merker jo nå at tiden egentlig går ganske fort.. Så langt har vi kjøpt to bilseter med isofix-baser, to senger og ei badebalje. That´s it. Men det er jo uendelig mye som må handles inn.. Føler at jeg ikke har helt oversikten. Har jo spurt noen venner av meg hva vi trenger, men kan jo ikke regne med at de husker på alt i farten. Så ei 'utstyrsliste' her inne et eller annet sted, får se om jeg kan finne tilbake til den og begynne å krysse av :-)

Hvordan går det med dere og forberedelsene? Har dere kommet godt i gang, eller?

Vi må jo rydde barnerommet, også. Akkurat nå er det lagringsrom....

Føler meg som en skikkelig fersking ;-)

Fortsetter under...

Hei Astra71:-)

Jeg har ikke stresset med å kjøpe noe, men har nå innsett at jeg er jo nesten halvveis i svangerskapet. Hjelp!

Vi overtar vogn etter nevøen og niesa vår. Mamma og pappa har tatt vare på seng og vugge etter de to yngste søsknene mine (har bl.a. ei søster på 14), så det låner/får vi derfra. Jeg tenker at utenom de tingene, er stellebort og bilstol det viktigste. Vi trenger trappegrinder, men ungen blir jo ikke å komme seg til trappa helt i begynnelsen. I tillegg er det jo alt av "småstæsj" som sengetøy, klær, stelleartikler etc. Vi arver mye klær etter nevøen og niesa vår. I tillegg har vi allerede fått en del nytt, så klær tror jeg ikke blir mangelvare...

Angående barnerom, så tar jeg det ganske med ro. Vi bor i et nytt hus. Et av de aktuelle rommene er malt blått og et i kaffe latte (beige), så vi kan jo bruke det som passer i forhold til hvilket kjønn det blir. De trenger bare litt supplering med passende gardiner og møbler. Jeg regner med vi blir å ha gullet inne hos oss den første tiden uansett.

Jeg lurer også på hva jeg ikke kommer på at vi trenger. Vi får hjelpe hverandre:-)

Hei!

Her går det òg tregt med førebuingane, men no har me det meste frå tvillingane på to år og det er deilig. Men treng ei ny vogn, og det å skulle velge singel-vogn er jammen mykje vanskelegare enn tvillingvogn... det er jo så mykje å velge i - hjelp! Ser ut til at eg endar på TFK - sidan eg var så nøgd med tvillingvogna. Denne gongen er det viktig å kunne klikke bilstolen på vognunderstellet - elles blir det litt pes å hente og levere tvillingane i barnehagen...;)

Sidan du skal ha tvillingar, Astra - hadde eg kanskje sjekka ut kor lang leveringstid det er på tvillingvogn - her i Stavanger var leveringstida på opptil 12 veker, så den bestilte me rundt veke 20 i tilfelle gutane skulle kome litt tidleg.

Ellers handla eg det meste etter veke 30 sist - hadde litt tøy i str 50 klart litt tidlegare, men dersom alt ser bra ut og ingen teikn til for tidlig fødsel hadde eg teke det med ro endå mange veker;)

Eg gler meg derimot til å byrje "snope" litt nye kle. Skal på ordinær UL i morgon og håper me får vite kjønnet. Alt frå gutane er jo brunt og blått, så er det ei lita frøken i magen skal eg kose meg med å kjøpe litt rosa;)

Det er jammen koselig å forberede den vesle!!!

Da vi fikk tlf. om lille even(tyret) hadde vi bare 10 dager på oss før vi dro på hentereise, så jeg er egentlig ganske avslappet og tenker at vi har gooood tid. Vi hadde bare seng da vi fikk ham, og alt måtte ordnes på ei ukes tild (t.o.m. male barnerommet!), men vi kom i mål.

Det mest masete var å bli enige om vogn. Vi trodde vi visste hvilken vi ville ha, men ombestemte oss, og da ble det litt stress. Annet utstyr som helsetepper, kluter, klær, badebalje, stelleprodukter osv. kjøpte jeg på en times tid på Barnas Hus.

Husk at mange vil gi deg gaver etter fødsel, og da kan det være lurt å ønske seg noe konkret ellers kan man få "mye rart" :-)

Takk for gode tips! Jeg er litt bedre nå enn jeg var for ei uke siden, så på lørdag tok vi turen til Barnas hus og Ikea. Og da vi kom hjem, hadde vi faktisk med oss tvillingvogn (TFK Twinner Twist Duo med hardbager), lekegrind og stellebord og to senger :-) Utrolig greit å ha de fleste store tingene i hus. Da jeg kom hjem var jeg helt pumpa, og gledet meg bare til å legge meg på sofaen for å se tv. Men min mann var liksom så godt i siget at han like godt monterte sengene med det samme, og ryddet ut av hele barnerommet (som til nå har vært kontor/roterom - det var helt smekkfullt av ting og tang, og jeg har gruet meg lenge til ryddejobben). Så nå er rommet nesten klart, må bare få på plass gardiner og en utvendig persienne, siden rommet blir veldig varmt om sommeren.

Så får vi ta småting som kluter osv. etter hvert :-)

PS! Dobbelguttemamma - hadde du den vogna vi nå har kjøpt? TFK Twinner Twist Duo? Og du var fornøyd med den, sier du? Jeg leste et eller annet sted her inne at den bøylen på hardbagene ikke er helt heldig, fordi den gir slark i kalesjen etter kort tid slik at det renner vann inn i vogna. Husker ikke helt om det var du som skrev dette..? Jeg tok det opp med Barnas hus da vi kjøpte vognen, de hadde ikke hørt om problemet, men vi fikk heldigvis lovnad om at dersom det skulle skje, så får vi bytte hardbagene til forrige modell, som ikke har denne bøylen. Ellers virker vogna kanongod, den snur jo på en femøring :-)

Annonse

Jeg skal begynne sent med forberedelser denne gangen! Etter 3 MA i løpet av 4 år er vi forsiktig optimist. Dessverre har jeg nære venninner som mistet like rundt termin, så jeg skal ta det som det kommer. Med de to første var barnerommene og alle andre ting fiks ferdig i god tid før termin, men nå tar jeg ingenting som en selvfølge. Redebyggertrangen setter nok inn som den har gjort før, men jeg skal ikke stresse for tidlig:-)!

Hei igjen! Ja, me har TFK twinner twist, men i gammal versjon, trur den nye versjonen kom i 2008, så me hadde ikkje de problemet med kalesjene. Har såvidt høyrt om problemet med dei nye baggane, men satsar på at det ikkje gjeld alle. Veldig kjekk og tøff vogn som går inn overalt og er lett å legge saman og å løfte. I mi tvilling-barsel-gruppe var eg den einaste som klarte få tvillingvogna mi inn i bilen aleine;) Håper du blir fornøgd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...