Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei:)

Plutselig var jeg her og er gravid:) ca. 4 uker på vei.

Lurer på om noen har forslag på gode bøker ang. graviditet? Var på bokhandelen idag, men fant ingen som virkelig viser hva som skjer og forteller det på en bra måte. De fleste handlet jo også om etter fødselen..

Ønsker en bok med masse bilder:)

Takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg vil anbefale deg "På vei" av Gro Nylander. Den har ikke så mange bilder, men av de bøkene jeg har kjøpt, er det den boken som gir mest og grundigst informasjon. Jeg har også boken "Et barn blir til " (opprinnelig svensk). Den har mange bilder men synes den gir litt lite informasjon om de siste månedene av svangerskapet. Har også en bok som opprinnelig er dansk, husker ikke hva den heter i farta (kom ut i fjor), men den var beskrivende, men nesten ikke bilder og ikke på langt nær så informativ som Gro Nylander sin.

Lykke til videre:)

Skrevet

jeg har brukt Miriam Stoppard sin "unnfangelse, svangerskap og fødsel." syns den er veldig bra.

Har ikke så sans for Gro Nylander sin stil. men det er jo smak og behag.

Skrevet

Enig med at gro nylander -på vei- er en god bok.

Skrevet

Jepp, Nylander kan fint brukes for å få mer kunnskap.Jeg fokuserte veldig på alt frem til fødsel i første svangerskap men det er jo egentlig etterpå alt starter... Anbefaler derfor også neste bok av Nylander (selv om jeg blir litt irritert av amma-propagandaen til tider. Ikke misforstå meg: jeg er veldig for å amme men det er så veldig press at jeg blir litt overveldet (ikke minst på vegne av de som ikke får det til)).

Hvis du vil ha en litt mer humoristisk bok om svangerskapet og det å få barn er HEIA MAMMA fin... Ikke så seriøs, men mye man kan kjenne seg igjen i ... =O)

Skrevet

Anbefaler virkelig boka "Et barn blir til" av Lennart Nilsson.

Fantastisk bok som jeg brukte masse under mitt første svangerskap og som jeg skal få tak igjen denne gangen også!:) Det står skrevet om utviklingen fra uke til uke, men boka består mest av bilder.

Masse flotte bilder av babyen inni magen, bildene er utrolig realistiske og ser ut som man har plassert et vanlig kamera inni magen :) og det har de vel på sett og vis også..hehe :)

Kjempeflott bok med fantastiske illustrasjoner :)

Lykke

Skrevet

Tusen takk for alle svar:)

Blir litt i tvil. Var på legekontoret idag og fikk 2 bøker som virker nokså bra, så kanskje det blir med de bøkene.

Men jeg skal se på forslagene jeg har fått, så blir det sikkert minst en bok til;) Er jo artig å følge med på dette som skjer.

Lykke til videre alle sammen:)

Skrevet

Hei:)

Jeg kan anbefale en veldig god dansk nettside: Netbaby.dk

Her kan man få litt info for hver dag i svangerskapet, den har også en del bra bilder. Veldig fin side:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...