Anonym bruker Skrevet 18. januar 2010 #1 Skrevet 18. januar 2010 I følge Dr Shettles metode kan man prøve å ha sex ca 3 dager før EL for å prøve å få jente. Men hvordan kan man egentlig vite at det er 3 dager til eggløsning? Jeg tenkte jeg kunne ta el-tester noen måneder før for å se om jeg har EL til fast tid hver måned men finnes det andre muligheter for å finne ut av dette egentlig?
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2010 #2 Skrevet 18. januar 2010 Aner ikke, men jeg tror at man får det man får. Og strever man etter et kjønnn kan du banne på at du får det andre... Tror nå jeg da, men går jo an å prøve....
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2010 #3 Skrevet 18. januar 2010 Hadde sex mange dager før EL sist med den hensikt å ikke bli gravid. Men det ble jeg av den ene runden 5 dager før EL og det ble gutt, det der tror jeg ikke no på.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2010 #4 Skrevet 18. januar 2010 Samme her.Enig med deg anonym over her.Hadde sex 6 dager før el,i håp om å få en jente,men det viser seg at det er en gutt denne gangen også.Så jeg tror ikke noe på den,jeg heller.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2010 #5 Skrevet 19. januar 2010 Jeg blir ikke skuffet om jeg får en gutt! Har en nydelig gutt fra før av så tenkte kanskje at det hadde vært morro å prøve dette neste gang. Men det var jo ingen av dere som svarte på det jeg SPURTE om!
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2010 #6 Skrevet 19. januar 2010 Jeg tror de testene bare viser at du sannsynligvis vil ha eggløsning innen 48 timer når de er positive. Så da vet du jo sånn ca hvis du får positiv test på for eksempel dag 14 to måneder på rad
lillebeth Skrevet 20. januar 2010 #7 Skrevet 20. januar 2010 Hei! Ved eggløsning kommer det slim fra skjeden som ligner eggehvite, seig og nesten slik at man kan trekke tråder, det går an å følge med på dette ifb med toalett besøk. Vi har 3 barn og har de to sisite gangene brukt EL tester, men kanskje vært litt raskt ute, kasta oss rundt så fort indikatoren har vist at "den" nærmer seg, fått jenter... men, samleie kan indusere eggløsning og da kan man jo bli tatt litt på senga... det er forsket endel på dette og bevist at "gutte sædceller" svømmer raskt, men lever ikke så lenge, "jente sædceller" svømmer saktere, men kan leve i opptil 4 døgn og kanskje lenger, så teknisk sett skal man ha større sjanse for jente om samleie finner sted et par dager før eggløsning,. Jeg hadde brukt EL tester og kasta meg i bingen så fort som rå var... og så får det stå sin prøve... Jeg synes også ofte at de som ikke planlegger å bli gravide ender opp med jente, mens de som "timer" får gutt. I vår venneflokk er det mange pappaer som snuser, og alle har jenter, men det er vel 48- 52 % fordelt uansett? lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #8 Skrevet 20. januar 2010 Til lillebeth.Jeg hadde sex 6 dager før el og er gravid med en gutt,så her stemmer ikke teorien.Ifølge teorien kan ikke guttesædceller leve lengre en jentesædceller,men hvis det er slik du sier,hvordan har han overlevd i de 6 dagene før el??Jeg synes det er veldig rart,for i følge teorien skulle han ha vært jente da??Eller er det ul som viser feil??Hva synes du??
Snuppa! Skrevet 21. januar 2010 #9 Skrevet 21. januar 2010 De sier vel at det er størst andel av de som får jenter hvis man har sjelden sex og langt fra eggløsning. Men dette gjelder ikke alle, er ikke garantert at man får jente fordi. Selv har jeg to uplanlagte barn og hadde sex kun en gang den mnd jeg blei gravid, første blei jente og ifølge ul blir nestemann gutt.
Lillemy2004 Skrevet 22. januar 2010 #10 Skrevet 22. januar 2010 Hei¨ Jeg bruker babycomp og har gjordt den en stund. har to jenter og lyst til og prøve på en gutt. på babycompen kan du sjekke når du har eggløsning og den viser også hvor mange dager det er til el. den viser også sannsynlig heten for og lage gutt eller jente. og jente på denne viser seg etter EL på EL er det like stor mulighet for begge men dagene etter er det større sjanse for jente. Dette stemte på meg hadde sex dagen etter EL og har to jenter. Skal prøve dette ut og sjekke om vi kan få gutt denne gangen ved og ha sex dagen før EL og på EL dagen. Er også noe med at jente celler er sterkere og tåler mer så vist man har sjelden sex er det større mulighet for jente. jeg har et innlegg lengre ned på siden om forsøk på gutt er jo bare og gjøre omvendt:) hihi her spiller det egentlig ikke noen rolle men har lyst på tre barn og da kan man jo prøve
lillebeth Skrevet 25. januar 2010 #11 Skrevet 25. januar 2010 Hei anonym Ingenting er 100% . Din lille gutt var den som var den sterkeste og raskeste av alle sædcellene. Synes du skal tenke at hvis det faktisk stemmer av EL var 6 dager etter samleie, så må han ha utrolig gode gener som klarte å overleve, evt har han hatt ekstremt gode forhold. Det er jo ikke til å stikke under en stol at det kjemiske livet i livmoren påvirkes av hva vi spiser, blodtilførsel etc. Lykke til med prinsen
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #12 Skrevet 29. januar 2010 til lillebeth.Tusen takk skal du ha.Det stemmer at el var 6dager etter samleie.Prøvde jo på en jente ,siden det var så lenge til el,men det ble en gutt.har 3gutter fra før.Ønsker oss en jente,og prøvde derfor å ha samleie langt fra el,men gikk visst ikke denne gangen heller.Er jo glad uansett:)Har du noen ergaringer eller råd ang.dette?tusen takk..Du kan sende meg pm:)
lillebeth Skrevet 30. januar 2010 #13 Skrevet 30. januar 2010 Hei igjen! Det viser seg jo at teorien ikke alltid stemmer, men du har nok gjort alt riktig, bare ikke hatt oddsen med deg. Jeg vet at man kan høyne sjansen for jente hvis man inntar "misjonær stillingen", unngår orgasme i forkant fordi dette favoriserer "guttene" og unngår at mannen drikker koffein rett før akten da dette vistnok kan sette litt ekstra fart på gutta. I mange familier er det en overvekt av gutter, og tidligere har man trodd at enkelte menn "bare" kan få gutter. Dette har i studier vist seg å være feil, oddsen er 48/52 hos de fleste. Hvis man ikke hadde begrensning på antall barn, ville nok de fleste hatt en søskenflokk med en jevn fordeling av gutter og jenter. Jeg skjønner veldig godt at mange ønsker seg jente, men det er mange praktiske fordeler ved å ha 3 av samme kjønn og de vil nok få mye glede av hverandre. min eldste er gutt og han ar bare en super, grei, god og omsorgsfull person. det er forskjell på gutter og jenter, men det gjelder bare å se verdien i det man har, og får. Har du planer om å få nr 4?
millamo Skrevet 30. januar 2010 #14 Skrevet 30. januar 2010 har hørt at en diett med mye kalsium også kan øke sjangsen for å få jente, noen som vet noe om det?
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2010 #15 Skrevet 31. januar 2010 hei igjen:)Ja,har planer om å få nr 4,men ikke akkurat nå.Hva vil du anbefale da?Hvordan skal jeg gå fram?Skal jeg ta el test og ha samleie 2 eller 3 dager før el?Vil prøve 4.gang,jeg.Er absolutt veldig glad i guttene mine og det har vært veldig moro og være mamma til 3 gutter.Guttene ønsker seg veldig en lillesøster.Har tenkt å prøve en gang til.Kanskje vi får det til denne gang.Om det blir en gutt til,så er jeg takknemlig for det også.Gutter er herlige,men det må være lov å ønske seg det man ikke har.har du noen gode råd,når jeg prøver til neste gang,lillebeth??takk:)
lillebeth Skrevet 2. februar 2010 #16 Skrevet 2. februar 2010 Hei igjen! Skjønner godt at du kunne tenke deg en til, det er utrolig koselig med barn! Hvis jeg skulle prøvd på jente ville jeg unngått orgasme, hatt samleie 3 dager før EL og så ventet til 2 dager minst, etter. Grunnestøt i misjonærstillingen skal favorisere jentene, pappa bør unngå koffein i forkant og kanskje ta et varm bad rett før, da dette også kan favorisere jentene. Det er skrevet mange bøker om hvordan man skal gå frem for å få det kjønnet man ønsker seg;"How to choose the sex of your baby", "Guarantee the sex of your baby" "How to make a baby girl or boy" er noen titler. Kan også nevne at den norske morbarn studien har vist at mye fett i kosten til mamma øker sjansen for gutt, så kanskje lite fett i kosten er tingen? Du kan jo også sjekke kinesisk fødselshoroskop øverst på siden og se om det har stemt på deg og de du kjenner. Har også hørt at fisk, grønnsaker, sjokolade og søtt skal høyne sjansen for jente.(mor må spise dette) I vår venneflokk har alle pappaene som snuser fått kun jenter, så personlig tror jeg det er årsaken til at vi har 2 jenter (nikotin reduserer guttenes svømmeferdigheter?) Uansett ikke noe jeg ville anbefalt at ektefellen begynte med kun for å få en datter. Jeg synes også forbausende ofte at de som blir uplanlagt gravide får jenter, og at de som planlegger samleie til EL ender med gutt. Har også sett mange eksempler gjennom mitt yrke at kvinner (lesbiske) som insemineres av sæd får gutt (oftest donor). De blir jo inseminert på EL dagen. Ønsker deg lykke til hvis du prøver på nr 4, kjenner personlig mange som har lyktes med jente etter 3 gutter, så det er absolutt ikke umulig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå