Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 18. januar 2010 #1 Skrevet 18. januar 2010 Gyn målte lille spire til 7mm og et bankende hjerte hamret inni bønna mi:)))))))))))))))))) Han satte meg til 6+2, men målingen ble kun gjort 1 gang og det var i full fart, så det kunne være litt unøyaktig sa han. Så han skulle ikke krangle så veldig på 7+0 mot 6+2, men et sted i mellom i alle fall:) Han fortsatt sykemeldingen min og jeg skal fortsette å ta en halv aspirin hver uke (tilsvarer en ukes dose med Albyl E) og i tillegg skal jeg ta crinone. For de som ikek vet hva disse medisinene er så aspirin kan forhindre små blodpropper i morkaka og crinone er ekstra progesteronstøtte i form av vaginal-gele av noe stikkpilleform tror jeg - har ikke åpnet esken ennå. Skal ta medisinene ut uke 11 i alle fall sa han. Så blir det ny kontroll med UL igjen om 3 uker. Begynte å grine av nerver før UL inne på gyn sitt kontor, men men. Han tar det greit han og trøstet så godt han kunne:) NÅ ER JEG LETTA!!!!!!!!!
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 18. januar 2010 #2 Skrevet 18. januar 2010 så godt å høre maddemor:) lykke lykke til:)
K ♥ tærten Skrevet 18. januar 2010 #3 Skrevet 18. januar 2010 Åhh... så herlig Maddemor! Jeg var på UL når jeg var 6+4 og da var den lille ca. 5 mm, og gyn nevnte ingenting om liten størrelse hos meg så var nesten litt rart at din gyn satte deg tilbake til 6+2 med 2 mm større foster enn meg. Men det står jo her inne at fosteret i uke 7 skal være 4 til 8 mm. Jeg satser på min størrelse også var normal selv om jeg egentlig er litt lenger på vei enn deg. Klarer ikke helt å slippe engstelsen for at det skal gå galt og jeg har jo ingen grunn til disse tankene i forhold til deg.. men men, sånn er det bare! Ønsker deg lykke til fremover og dette skal gå bra Maddemor! Endelig skal du få baby nr. 2 Klem fra
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 18. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 18. januar 2010 TUsen takk:))))) Håpefulle K; jeg tar 6+2 med en klype salt for hvis 4-8 mm er uke 7 så er jeg vel heller nærmere 7 fullgåtte enn 6 fullgåtte:) 5 mm og 6+4 kan jo stemme bra det, så ikke bekymre deg! Dette skal gå veien for oss begge nå)))) Når skal du på kontroll igjen da? Klem
Carina har to små gull Skrevet 18. januar 2010 #5 Skrevet 18. januar 2010 HURRA!!!! Nå ble jeg glad (Innom å sniker fra Bli gravid) Dette fortjener du virkelig... Endelig skal du få den etterlengta babyen din, dette må jo bare gå bra Du får ha masse lykke til videre i svangerskapet Stooor klem fra
kmne+ida+sara Skrevet 18. januar 2010 #6 Skrevet 18. januar 2010 Fantastiske nyheter! Gratulerer så masse! Nå er det bare å ruge ferdig bønna til en liten baby!
K ♥ tærten Skrevet 18. januar 2010 #7 Skrevet 18. januar 2010 Ja, gyn nevnte hvertfall ingenting om unormal størrelse hos meg så får satse på at alt er normalt. Kan jo høres ut som du er nærmere 7+ enn 6+, men har jo lest at de små kan vokse veldig i rykk og napp. Jeg skal på ny kontroll til mandag - veldig spent. Da skal jeg være 8+4. Nei, jeg håper også dette går bra - er allerede så utrolig glad i den lille tærten min Kos deg i dag og bare nyt at alt er i orden med din lille tært også =)
K ♥ tærten Skrevet 18. januar 2010 #8 Skrevet 18. januar 2010 Forresten skrev jeg feil størrelse som normal her på barnimagen, det står 5 til 7 mm, men da skal vi fortsatt begge være innenfor
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 18. januar 2010 Forfatter #9 Skrevet 18. januar 2010 Tusen tusen takk:) Håpefulle K; ja da er vi begge innafor og hvis det er 5-7 mm som er uke 7, så stemmer det jo ganske bra med at jeg selv mener er 7+0 i dag. For da høres det j også veldig riktig ut med 6+4 på 5 mm:) Dette sakl nok gå veien skal du se:) Stor klem
Lille_bie Skrevet 18. januar 2010 #10 Skrevet 18. januar 2010 Ååå så deilig. Ingenting er vel bedre enn det! Dette går bra! Rug i vei og kos deg med denne lille voksende huleboeren din!
C_line har gutt +jenteimagen Skrevet 18. januar 2010 #11 Skrevet 18. januar 2010 hei såååå kosli da madde.... Grattis... Var selv til UL i dag - min lille bønne målte 7.3mm men allikevel mente gyn at jeg var 7+0 uker - det kan jeg ikke selv skjønne - men men ..... så ble satt tilbake en uke...
Musemor med tre søte små Skrevet 18. januar 2010 #12 Skrevet 18. januar 2010 Så bra, Maddemor ;-) Gratulerer så mye med bankende hjerte
Zeke Skrevet 18. januar 2010 #13 Skrevet 18. januar 2010 Å så godt å høre maddemor, det var kjempe fine nyheter på en mandag. Skal se det går bra denne gangen, krysser alt for deg. Klem
Bella75 Skrevet 18. januar 2010 #14 Skrevet 18. januar 2010 Jeg har idag vært på ul og mål foster til 7mm. Min legen mente dette var 6 uker graviditet og ikke 8 som jeg sier. Jeg vet hvilken dag jeg ble gravid så dette skjønner jeg ikke. Hun var da redd for at det var noe galt med fosteret siden det kun er 7mm. MEN nå leser jeg her at det er flere som har fått endret antall uker de tror de er gravide etter å ha vært på ul. Kan ikke skjønne utifra det jeg leser her inne at 7mm er så grådig lite???
Eurecaღmed spireღ Skrevet 18. januar 2010 #15 Skrevet 18. januar 2010 Så fint maddemor!! Dette er jo en kjempenyhet, håper du klarer å nyte svangerskapet ditt også nå Selv har jeg hentet ut 9 egg i dag og skal tilbakeføre 1 el 2 på onsdag Jeg klarer ikke la være å snike innom her for å se hvordan det går med deg
K ♥ tærten Skrevet 18. januar 2010 #16 Skrevet 18. januar 2010 Er du 7+ uker eller 8+? Jeg fikk som sagt målt min til 5,4 mm når jeg var 6+4 og legen min nevnte ingenting til meg om at det var unormalt. Her på barnimagen står det jo også at 5 til 7 mm er normalt i uke 7 (altså 6+0 til 6+6). Er du 7+0 til 7+6 derimot er normal lengde 11 til 14 mm
Bella75 Skrevet 18. januar 2010 #17 Skrevet 18. januar 2010 Huff det hørtes ikke bra ut.... Jeg erakkurat rundet 8 uker. Skal på ullevål onsdag da heldigvis. Hun sa de hadde bedre utstyr og kunne kanskje se bedre. Men hjerte slo iallefall men dette ble ikke et så beroligende time som jeg hadde håpet. Så nå håper jeg på hyggeligere beskjed onsdag.
Tingenes Herre Skrevet 18. januar 2010 #18 Skrevet 18. januar 2010 Så flott å høre! Har fulgt litt med på deg, og synes det er så hyggelig å høre at det går din vei denne gangen. Kan jeg spørre deg hva slags dose aspirin du tar? En halv tablett i uka? Det hørtes så lite ut?? Er det gyn som har foreslått det? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg har mistet flere ganger selv og mistenker at det kan være blodpropper, men har ikke tatt opp dette med legen. Mistet bl.a dagen etter at jeg i uke 10 hadde vært på UL og sett hjertet banke. Nå har jeg akkurat funnet ut at jeg er gravid, og lurte på om jeg skulle høre med legen....
Indigo 08-10-13 Skrevet 18. januar 2010 #20 Skrevet 18. januar 2010 Så herlig nyhet:) Gratulerer! Fantastisk å se det lille hjertet til spira. Denne gangen går det bra!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå