Gå til innhold

Anbefalte innlegg

...men nå har jeg begynt å spotte på dag 10-11 etter EL, og brystene er mindre ømme...kjennes ut som en helt vanlig mens er på vei :(

Ser på det fantastiske innlegget til mamman&prinsessen, og håper på et lignende mirakel, men har mistet troen...blåmandag i dag. Nå skal jeg ta flere prøver hos gynekolog, og må ha et opphold i prøvingen for å spare mer penger.

Lykke til, alle dere andre som går og venter! Det er noen tøffe dager, men det er vel verdt det når det endelig klaffer ;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141295186-h%C3%A5per-jeg-ogs%C3%A5-tar-feil/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for oppmuntrende ord! Det er så fint å ha dette forumet, hvor man kan hente inspirasjon og finne kloke damer i samme situasjon :)

Her har visst ikke blødningen stoppet opp - tvert imot - så nå er nok løpet kjørt, og mensen kommer i dag eller i morgen. Hadde en trist dag i går, men nå er jeg heller klar til å se framover. Nå har vi hatt de to forsøkene vi hadde planlagt på jordmorklinikk i Danmark, så da får vi heller tenke videre, få litt mer legeundersøkelser og mer kunnskap om hvordan det egentlig forholder seg med både hormoner og eggløsning og det hele. Og så ser vi hvor framtiden fører oss!

Takk for oppmuntringen igjen, mamman&prinsessen, og lykke til videre med vesle mirakelet! :)

Tusen takk Trollvinter

Det var trist å høre, men godt å høre at du ser fremover. Selv hadde jeg 4 forsøk på Stork, det var heavy når mensen kom hver gang. Så tenkte jeg at jeg måtte gjøre alt annerledes og prøvde Maigaard, legeklinikk i Aarhus, og det er der jeg endelig fikk det til :-)

Lykke lykke til, det kommer til å gå bra snart. Kroppen er en merkelig sak igrunn :-)

Klem

Ja, det føles tungt å bruke så mye penger og ikke minst så mye energi på å inseminere "i blinde", som det føles litt som jeg har gjort nå. Det var utrolig godt å bli tatt imot på Stork, uten kliniske apparater og legefrakker (det var jo en grunn til at vi gjerne ville prøve der først), men jeg tenker i grunnen at det er på tide å bruke de hjelpemidlene som fins :)

Kroppen er mystiske, ja! Men jeg er også utrolig fascinert av at man for eksempel kan SE eggene! Ser i grunnen fram til å få litt mer innblikk i hva som egentlig skjer der inne i syklusen ;)

Og takk nok en gang for helt skjønn oppmuntring :)

Annonse

Når jeg kom til Maigaard skjønte jeg fort at det vi får på Stork rett og slett ikke er verdt det, på Maigaard er de superhyggelig og vi pratet og tok ting veldig rolig. Det var en gynekologstol der istedefor de uklinikske benkene på Stork, men rommet var pent og alt var veldig behagelig. Etter inseminasjon var det bare å reise meg opp å kle på meg, sette meg i bilen og kjøre til Hirtshals, og det viste seg jo at det ikke var nødvendig med de 20 minuttene som vi fikk for pengene på Stork. Jeg følte og på det ift å betale at når jeg på Maigaard kom ut i resepsjonjen klar til å betale ville de helst sende meg regning. På Stork var det med betaling et evig mas syns jeg, og hadde jeg glemt kontanter tok de et ekstra gebyr for at jeg dro kortet. En gang kortet mitt ikke ble akseptert var det og veldig mye om og men ift å sende regning, og jeg hadde faktisk et depot der som jeg hadde betalt masse penger for. Sånne ting blir jeg stresset av, likte ikke det i det hele tatt.

Jeg er helt enig med deg i den følelsen av å bli inseminert i blinde. På Maigaard scannet de meg og det føltes så utrolig godt når de kunne vise meg egget som lå der klart til å klekke.

Føler at du tar en riktig beslutning i å gå til legeklinikk.

Igjen lykke lykke til :-)

Det er her jeg vil slå et slag for riksen (for de som ikke er single), kanskje i tillegg til Danmark. Riktignok har de problemer med donortilgang, og man får ikke kontinuitet med prøvingen (noe vi uansett ikke ville fått i Danmark heller, pga. prisen). Og, ja, det er et sykehus, men legene der er utrolig hyggelige og kjempegreie, og det er tydelig at de synes det er veldig givende å jobbe med å sette barn til verden.

I tillegg er det for min del et poeng at alt foregår etter arbeidstid, det er en liten kjøre/sykkeltur fra hjemmet og best av alt: tre forsøk har kostet oss ca 8000 kroner. Og det inkluderer medisiner og scanning i forkant av hver inseminasjon. Nå som de har bestemt at jeg skal av sprøyter ved et seinere forsøk, vil jo det koste ca 2000 pr. forsøk. Når man først har fått plass en måned, går det på skinner. Man ringer inn, får vite når man skal ta tabletter, sprøyter og når man skal komme inn på scanning. På scanning får man et ark hvor det står når man skal sette Otrivelle og når man har fått time til inseminering. Insemineringen tar ca 10-15 minutter, og man får regning i posten et par dager etterpå. I tillegg får man med et sånt skjema for blodprøven man skal ta 16 dager etter Otrivelle. Den er også med i prisen om man tar den på Rikshospitalet. Veldig lite stress, veldig hyggelige mennesker og hyggelige priser.

En annen ting som er greit, er at de tester alt i forkant. Alle blodprøver, sjekker at en har åpne eggledere, så slipper en å gå i gang med forsøk hvis det er noe galt.

Nå skal det sies at jeg foretrekker effektivitet og no nonsens, og at en raskt tur inn og ut passer meg veldig bra. Jeg har aldri hatt noen illusjon om at jeg og min partner ville komme til å lage barn i en romantisk setting. For romantikken blomstrer ikke akkurat på Rikshospitalet. Men det er greit for meg, jeg føler meg godt ivaretatt der.

Trist å høre at det ikke gikk denne gangen, Trollvinter.

Jeg pleier også å ha en tung dag når jeg innser at det ikke gikk. Heldigvis varer det ikke så lenge, og dagen etterpå pleier jeg også å se lysere på livet. For min del har jeg funnet ut at det er ikke det verste i verden å få mer tid alene sammen med kona heller, vi har det jo så fint bare oss to også :-) (dette tenker jeg altså dagen etter jeg har fått mensen, ikke samme dagen).

Lykke til videre ihvertfall. To forsøk er jo mindre enn gjennomsnittet, så ingen grunn til panikk enda. Men jeg må si jeg synes det er greit å få sett eggene, og målt dem, sånn at man vet at sjansen er tilstede for å treffe på dem det døgnet de lever. (jeg snakker om egg i flertall, siden jeg tross alt har hatt hormonstimulerte forsøk, da klekker man jo gjerne litt ekstra).

Takk for det, Lillie Vanillie :)

Det er greit å bruke litt tid på å være lei sei, og veldig godt når det går over :) Merker jeg er fullstendig ukonsentrert i dag, men det må vel bli bedre etter hvert det også...huff...

Kjører de alltid på med "full pakke" med hormoner på sykehuset? Det var en viktig grunn til at vi ønsket å gi jordmorklinikk i Danmark et par forsøk først, da jeg er litt skeptisk til alle hormonene (moren min er sykepleier på gyn, så jeg er litt miljøskadd). Nå tenker jeg at det selvsagt vil være verdt det, men...

Og som du sier er det fint å kunne se eggene, vite at de løsner i riktig tidsrom osv. For oss som er så heldige å være i parforhold, er det jo som du sier en mulighet i det offentlige, så når jeg nå bare får mensen på "ordentlig", sender jeg inn henvisningen jeg har fått fra fastlegen til gyn.pol. på nærmeste sykehus her (tilfeldigvis det som mamma jobber på, hehe)... Fint at du forteller fra opplevelsen med Riksen, Lillie Vanillie, tusen takk! Det er jo en ganske sårbar situasjon, så vi ønsker jo å ta best mulig vare på oss selv i prosessen.

Hehe, man blir litt ukonsentrert, men jeg er mer ukonsentrert de to ukene med venting enn etterpå. Da får jeg liksom ristet det av meg og lagt det bak meg.

Så vidt jeg vet, kjører de standardopplegg med hormoner på alle. Det er godt mulig man kan be om å få prøve uten. Det er jo ikke sånn at jeg har blitt gravid de gangene jeg har vært der selv om jeg har gått på hormoner. Men, jeg har hatt 3-4 folikler med potensiale hver eneste gang, så jeg tror sjansen øker så lenge man treffer med insemineringen. Det er vel de laveste dosene de starter med uansett, og som sagt, de tilpasser underveis. Jeg responderer jo for bra.

Hehe, det er jo derfor jeg er så ukonsenterert i dag: Vil bare løpe på do for å sjekke om jeg ikke har fått mensen snart, så jeg får sendt henvisningen min ;) Vil liksom bare bli ferdig nå for å kunne gå videre, hehe. Og så kommer jo denne ørlille forstyrrende flammen av håp innimellom fortsatt, når jeg enda ikke har fått mensen på ordentlig...

Annonse

Åh, jeg blir helt rørt av at dere husker på meg, jeg... :)

Jeg er mer forvirret en noen gang, egentlig, har hatt kramper innimellom, og et par ganger har det kommet en del friskt blod, men så har det mindre igjen... Nå er det helt normalt for meg å spotte i opptil fem dager før mensen, da, men disse krampene er merkelige. Kan i alle fall ikke huske at det har vært slik før.

Tok en negativ g-test i går...men som Polyanna sier, så lenge ikke mensen har dukket opp, er det jo håp i hengdende snøre...så kanskje det fortsatt er håp om en positiv test i morgen, da..?

Jaja, da har jeg definitivt ikke tatt feil... Fikk mensen i natt, og testet (for sikkerhets skyld) negativt i morges. Nå ligger henvisning til gynekolog ferdig adressert i veska, og skal postes i dag, så får vi se hva framtida vil bringe :)

Det må vel ordne seg for snille/slemme piker til sist! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...