Gå til innhold

9 mnd og middag. Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla på 9 måneder er ikke spesielt glad i moset mat. Så nå får hun sitte og spise middag selv, og putter småbiter av kokte grønnsaker, pasta, fisk, kjøtt, osv i munnen selv. Dette er stas, og smaker tydeligvis også godt!

Men jeg sliter litt med oppfinnsomheten når det kommer til fisk og spesielt kjøttprodukter. Hun spiser f.eks. kokt laks og torsk med god apetitt, dette er jo forholdsvis myke ting som hun moser med tunge/gane og ikke setter i halsen. Kylling går også greit, det er ganske mørt. Men hva med annet kjøtt? Er så redd for at hun skal sette biter i halsen... Og hva med f.eks. fiskepudding, fiskeboller, karbonader, kyllingpølser, kort sagt diverse bearbeidede produkter? Er dette for salt for en 9 måneder gammel baby?

Lurer altså veldig på hva gir dere andre barna deres til middag. Glad for alle svar! :-)

Hilsen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville brukt minst mulig av fiskeboller, pølser og andre salte bearbeidede kjøtt/fiske-produkter. Jeg lager fiskeboller, kjøttkaker o.l. selv, og da gutten vår var såpass liten som din laget jeg egne til ham helt uten salt. Likevel tar de jo ikke skade av å spise litt nå og da, bare det ikke er slike produkter som utgjør det meste av hverdagsmaten.

Kjøtt kan være vanskelig å spise uten jeksler, men gutten vår spiser fint både biff, kylling, svinekjøtt osv bare det er skåret opp i små nok biter. Han har også alltid foretrukket å plukke maten selv, og har ennå ikke satt noe i halsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...