Gå til innhold

Feilsitering om heimefødsel i media

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg stusser over de som har gjort denne forskningen, om de har gjort en god nok resaerch og brukt test matrielle sitt riktig. Det er jo endel av problemene i forskiningsverden. Litt rart at denne forskningen strider i mot mye annen forskning som har blitt gjort, så jeg tror ikke på den.

• 5 uker senere...

Er det noen som har lest hele forskningsrapporten? Jeg finner nyheten/sammendraget, men ikke hele rapporten her: http://www.ama.com.au/node/5275

Det virker veldig rart at denne undersøkelsen går helt på tvers av alt vi ellers har lest, og da er det lett å bli litt religiøs og avvise den uten å ha lest den.

Jeg planlegger hjemmefødsel for tredje gang, men jeg vil høre om jordmor kjenner til denne undersøkelsen.

Det kan være mange feilkilder, Australia har enorme reiseavstander (hvis noe akutt skulle oppstå), jeg vet ikke om det er vanlig å bruke kvalifiserte jormødre, eller om det er andre som har den rollen, og det er helt sikkert også mange andre ting som er forskjellige. Men det kan jo også hende at den trekker frem reelle risikomomenter som vi ikke har tenkt på.

Fakta, ja takk. Men det skal nok litt mer til enn én enkelt undersøkelse før jeg biter på. Jeg har to nesten pinlig lette hjemmefødsler bak meg, og etter utallige dramatiske historier fra venners sykehudsfødsler (og garasje-/bilfødsler) er jeg ikke særlig lysten å reise ut den dagen uten at jeg strengt tatt må.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...