Gå til innhold

Gaver til gutt fra gudmor/gudfar. Hva gir dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har 2 gudbarn fra foer, de er jenter. De faar begge telesoelv i gaver (bursdag og jul).

Men naa har vi faatt et gudbran til og han er gutt. Blir det for feminint aa gi han soelvtoey?

Hva gir dere til gudbarn som er gutter?

Fortsetter under...

Skrevet

Nei, de er jo barn så sølvtøy faller jo nok ikke i smak uansett.

Til fadderbarn gir vi vanlige gaver til jul og bursdag, altså leker e.l.

Skrevet

Jeg gir sølvknapper til bunad til gutten jeg er gudmor til.

Skrevet

får selvsagt en leke i tillegg!

Skrevet

Altså jeg mente nei, det er ikke for feminint.

Skrevet

Jeg er gudmor til en gutt og valgte å gi et mummi sett med tallerken, kopp og bestikk. I tilegg fikk han en bok og en pengegave til Unicef.

Annonse

Skrevet

Vi gir vanlige leker, men prøver å finne ting som er litt mer holdbart enn bare en lekebil e.l.

Eks. Rørospledd, briotog, stor sangbok, barnebibel, duplo m.m.

Jeg fikk sølvtøy av min bestefar hvert eneste år, og det var den kjipeste gaven av dem alle.

Egentlig synes jeg fortsatt at de skjeene er litt kjipe, og jeg kommer aldri til å ønske å bruke 500 kr/stk på kniver eller gafler i samme serie.

Det passer sikkert for noen, men jeg synes ikke at sølv er så veldig pent...

Skrevet

Jeg ville kjøpt f.eks en sølje til barnebunad pluss en Bergans barnetursekk men noe oppi (f.eks pølsepinner, speiderkniv, termos e.l.).

Klart du kan kjøpe sølvbestikk til en gutt også, men jeg har tilgode å møte en gutt/mann som ville sette pris på noe sånt. Jeg har noe sølv jeg har fått i gave jeg også, og eneste jeg bruker er kakaspadene, alt annet ligger bare i skuffen. Jeg personlig ville satt mye mer pris på bestikk i tinn, men det er vel dyrere enn sølv tror jeg.

Har mye med hva slags type menneske dere er, og ikke minst hva slags familie denne gutten vokser opp i. Tror du de oppdrar han til en type mann som synes det er stas å dekke på med sølvtøy når han blir voksen ;)

Skrevet

Vi gir sølvbestikk til jentene fordi de kan ha et helt sett naar de blir eldre, som de sa kan bruke eller selge (det holder jo en god verdi). (og vi slenger med en leke i tillegg)

Jeg oensker altsaa aa gi noe som har verdi paa lang sikt til gutten. Leker faar man jo masse av og blir fort lei.

Bunadsoelv var en god ide, men gutten bor i London, og er britisk, saa han kommer aldri til aa faa seg bunad.

Trenger flere tips... Alternativet er aa gi penger til sparekontoen hans, slik at han kan ha en sum penger naar han blir voksent.

Skrevet

Sølvtøy fakker jo i smak/ikke i smak uansett kjønn:)

Vi har prøvd å gi en gave med litt mening, og boka Det store spørsmålet er alltid en del av gaven. I mars er vi faddere til en liten gutt, igjen, og da får han et trykk fra en kjent norsk up-and-comming kunstner som passer både for barn og voksne. Mannen min har skrevet noe på baksiden, en hilsen på dåpsdagen, og om gutten ikke liker bilde vil det med stor sannsynlighet øke i verdi.

Gutta våre har fått gitarer, fiskestenger, barnebibel m.m. fra sine faddere.

Skrevet

noen flere?

Skrevet

Guttene mine har fått sølvkniv til dåpen, en sånn "spikkekniv" fra gullsmeden..

De ligger bare i en skuff foreløbig, men de kan henges på bunad. Eller de kan selges, om det var den varige verdien du var opptatt av ;)

Skrevet

Jeg har gutt som faktisk blir glad for sølvtøy!!

Vi har jo selv som vi dekker med til finbruk, og vi snakker gjerne om det når vi bruker det hvor kjekt det er å ha sølvtøy og at det er en flott gave å få!!

Vet også flere andre som samler til sine gutter!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...