maroil Skrevet 17. januar 2010 #1 Skrevet 17. januar 2010 Jeg fant ut for en uke siden at jeg er gravid. Er nå 7 uker på vei og det verste sjokket har roet seg, men jeg klarer ikke å bestemme meg om jeg skal beholde barnet eller ikke. Også et spørsmål som holder meg våken om nettene.. Jeg hadde siste mens 26 november, har alltid hatt ustabil syklus og mensen har vært ca 5-7 dager for sen hele tiden. Jeg hadde sex med X den 5 desember, samleiet varte ikke lenge og han brukte kondom. (Ganske sikker på at han ikke hadde utløsning også) SÅ hadde jeg sex med en Y den 18 og ofte dagene etter det. Vi brukte ikke kondom. Magefølelsen min sier det er han siste, og jeg har fortalt det til han. MEN, kan det være mulig at det er han andre? Blir jo helt surrete i hodet av å tenke på dette.. Og stemmer det isåfall med eggeløsningen at det er han, med tanke på at jeg har en ustabil og "forsinket" syklus? ' Blir eggeløsningen forsinket også? Jeg og Y var på vei til å ha et forhold, men fant ut at det ikke kommer til å gå. Så fant jeg ut at jeg var gravid.. Han støtter meg uansett, men synes abort er det beste. Da vi ikke er sammen.. Hva er det som skal til at man klarer å ta en avgjørelse? Det svinger så veldig. Ene dagen tenker jeg at abort er det beste, andre dagen vil jeg beholde. Synes abort høres helt grusomt ut, og er så redd for at jeg angrer etterpå.. Føler også jeg har et "tidspress" på meg, kan jo ikke tenke altfor lenge heller. Og blir det ikke verre å ta abort dess lenger man har kommet i svangerskapet? Uke 12 er siste frist? Huff, dette ble et langt innlegg.. Men håper noen tar seg tid til å svare meg:)
Gjest Skrevet 18. januar 2010 #2 Skrevet 18. januar 2010 Heisann. Du lurer på om eggeløsningen også er forsinket i en syklus. Jeg kan opplyse om at det nettopp er eggløsning som forsinker en syklus. Menstruasjonen kommer som regel alltid ca.14 dager ETTER eggløsning, dersom en ikke er blitt gravid. Så, det er eggløsningen som utsetter mensen, om du forstår. Ellers vil jo UL kunne fortelle hvor langt du er på vei og således fortelle hvem av de potensielle partnerene som er pappaen. Hvis du tror du kommer til å angre bør du ikke ta abort....... De færreste angrer på avgjørelsen om å ha barnet når det er kommet, men mange angrer på avgjørelsen om å fjerne det..... Men uansett, dette er ditt valg! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #3 Skrevet 23. januar 2010 Du kommer aldri til å angre på at du beholder. Men å ta abort derrimot. Ei veninne av meg tok abort for mange år siden. Hun har ikke klart å blitt gravid etterpå ( etter mange fryseforsøk og prøverør ). Nå har hun å mannen adoptert. Hun sliter veldig med valget hun tok den gangen:/ Tenk deg NØYE om. Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå