Gå til innhold

Dere som sliter med migrene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lar dere være å ta f.eks. Imigran (virkestoff: Triptan) i mellom TR og eggløsning? Jeg har homonell migrene, dvs at jeg får anfall i forbindelse med mensen, og noen ganger også rundt eggløsning. Det er veldig slitsomt å pine seg gjennom anfall (Kan vare opptil 3 døgn) når en vet at en kan ta noe som hjelper... Denne måneden har jeg derfor tatt medisin i uken som var. Har EL sannsynligvis i dag eller i morgen. Vet jo at det ikke er noe barn der ennå som kan ta skade av medisinene, men liker ikke å "tukle" med kroppen/kjemikalier når vi prøver å bli gravide. Har prøvd på nr.3 siden oktober.

Setter pris på svar :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg har selv migrene og har tenkt på det samme. Jeg vet noen som har gått til akupunktur behandling mot migrene, (riktignok ikke i sammenheng med graviditet) og det hjalp! Jeg har tenkt meg til akupunktør for å få hjelp med el, og har tenkt til å spørre ut akupunktøren om migrene behandling også :)

Skrevet

Hei hei,

Jeg sliter også med migrene. Har ikke snakket med lege om dette, men tenker at det ikke kan være skadelig å ta migrenemedisin mellom tr og el. Etter el er jeg litt mer skeptisk, og prøver å holde ut smerten. Men varer det flere dager, så kryper jeg til korset og tar en pille. Da jeg var gravid sist - helt i begynnelsen, før jeg visste det, men var ti dager på overtid, så jeg hadde mine mistanker - ringte jeg til legevakten, og der sa de at når jeg hadde hatt migrene i flere dager, måtte de tenke på om min smerte kunne påvirke graviditeten, og jeg fikk "klarsignal" til å ta en tablett. Det viste seg i etterkant at jeg var gravid, og alle sa at jeg ikke skulle tenke på det. Dette var heldigvis siste migreneanfall på over et år:)))

Har prøvd soneterapi mot migrenen, og tankefeltterapi, noe som virket til en viss grad, den fikk meg iallfall til å slutte å kaste opp:) Hehe, så kanskje det kan hjelpe ved evt kvalme i neste graviditet?

Skrevet

Hei!

Takk for svar, begge to!

Jeg prøver også å pine meg igjennom anfallene mellom EL og TR, men det er utrolig slitsomt, særlig hvis det er en "skikkelig" tur med full pakke av oppkast i tillegg til hodepinen. Det makter jeg ikke i flere dager. Men hvis du fikk klarsignal av legevaken, kan det ikke våre sååååå skadelig så tidlig i svangerskapet.

Jeg har også merket en bedring under graviditet. Da har jeg ikke migrene på et år. Helt fantastisk :-)

Vi får håpe at vi blir fort gravide, sånn at vi slipper å pine oss gjennom migreneanfall og dårlig samvittighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...