Fruen+jente okt.10 Skrevet 17. januar 2010 #1 Skrevet 17. januar 2010 Etter positivt QR, CB og CB digital, er det ingen tvil lengre. Jeg er gravid,og er 4 uker på vei!! Jeg har en litt blandet følelse. Mannen min er glad altså! Jeg er også glad, men samtidig litt redd!! Hva nå? Kom meg igjennom en bursdag m falsk lungebetennelse/antibiotikakur, hvor de aller fleste beit på agnet! Nå lurer jeg på når jeg skal reise til legen, for bekreftelse? Og en ting til, jeg har egentlig et godt sovehjertet, når får jeg det tilbake igjen? Nå våkner jeg midt på natta,og får ik sove før 4-5 timer seinere,nesten uavhengi av dagens power naps! Og jeg som var så glad i sovehjertet mitt.. Sukk.. Føler litt at jeg snart får litt panikk for ALT! Vi har ik funnet oss et skikkelig hus etter at vi flyttet fra sør til nordland. Det kjenner jeg at stresser meg litt. Beklager frustrasjonen min! Men dere med barn: går det greit eller? Er det allright? Sender dere masse babystøv jenter! Søndagsklem fra fruen m spire i magen:)
Litenspire *150711*høygravid Skrevet 17. januar 2010 #2 Skrevet 17. januar 2010 Gratulerer! Du det går så fint, det kommer til å bli noen tøffe tak, men det må til, det kommer til å gjøre litt vondt her og der men det tåler du. Du kommer til å bli sjokkert over hva du har utsatt deg selv for, men på godt og vondt er det helt fantastisk. Slapp av, du har god tid, alt kommer til å ordne seg, du får alt på plass. Du er kjempeheldig og du kommer sikkert til å gjøre det igjen. Du er gravid, nyt det... Hilsen meg som gjerne vil se det skje for 4.gang. Lykke til, og takk for støvet, trenger det tydeligvis...ü
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 18. januar 2010 #3 Skrevet 18. januar 2010 Grattis så mye, du har masse fint å se fram til! Det er SÅ stas å gå gravid, selvom man har litt vondt her og der og kvalmen kommer sigende etterhvert- det er jo en fantastisk ting å tenke på at alt dette skyldes at det vokser og gror en liten baby inni der! (sovehjerte vet jeg ikke noe særlig om; jeg har en liten jente på 15 mnd fra før som klarer å vekke meg et par ganger iløpet av natta uansett- så litt avbrutt søvn er jeg vant til allerede;) Lykke til videre da, så sees vi kanskje inne på 1.trimester? =)
-68mamma Skrevet 18. januar 2010 #4 Skrevet 18. januar 2010 Gratulerer med spire !! :-) Ser det ikke er noen som svarer på spørsmålene dine, så det tenkte jeg gjøre ;-) Du trenger ikke gå til lege før du er 10 uker. Før den tid skjer det lite konkret, det tas ingen prøver, du måles ikke og veies ikke, de vil ikke kunne finne hjertelyden med doppler, og du regnes faktisk ikke som "gravid" av legestanden før du er 10 uker. (dette er sikkert fordi så stor andel aborterer før uke 10 - da vil jo alt dette være bortkastet - kynisk, men sant dessverre) Til første legetime trenger du å ta med urinprøve. Godt sovehjerte tror jeg du må vente ett par år med å regne med å få tilbake dessverre.... Du vil nok sove dårligere som gravid, særlig etterhvert som halsbrann og sparkende nattevåken baby inni deg gjør seg gjeldende :-) Og etter det så kommer jo baby ut og da blir det veldig lite sammenhengende søvn det første året, med amming og nattevåk. Det eneste du må passe på før første legetime er å ikke drikke alkohol, ikke røyke, ikke spise rått kjøtt, uvaskede grønnsaker, og uparteuriserte melkevarer (camembert, roquefort etc)og selvsagt : ta folsyre !! Lykke til !!
-68mamma Skrevet 18. januar 2010 #5 Skrevet 18. januar 2010 Glemte jo det siste spørsmålet ditt ! JA! Det er allright med barn ! :-) Jeg har to stykker og synes det er kjempestas nå som de er blitt 3 og 6 år - mye mindre stress og styr og mye mere kos på både deres og våre premisser (og ikke minst mye mere søvn!) Deilig ! Ville aldri vært dem foruten selvsagt, og ønsker sterkt enda en hvis det ikke er for sent.
Fruen+jente okt.10 Skrevet 18. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 18. januar 2010 Oi, det hjalp veldig. Tanken på at noe vokser inni meg og kommer til å ta STOR plass i livet vårt fremover ble plutselig ikke så skummel lengre:) Takk for svarene -68mamma! Da trenger jeg strengt tatt ikke å gjørra noe på ennå noen uker.. Bortsett fra folsyretab og den biten!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 19. januar 2010 #7 Skrevet 19. januar 2010 hehe, sorry, men jeg prøvde virkelig å svare litt på spørsmålene dine jeg også, men tror kanskje at jeg misforsto det ene litt:p Så, da kan jeg enkelt og greit svare- JA, det er ålreit å ha barn! Det er mer enn ålreit også, det er en så ufattelig stor opplevelse at man ikke kan fatte det før man står der m babyen i armene for første gang! Det er fantastisk, og det kan også innimellom være fantastisk slitsomt. Men mest av alt bare fantastisk=) Og du- søvn er oppskrytt;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå