Gå til innhold

Hun drar hodet bakover mens hun dier, au! Noen råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen ganger når tulla (4mnd) dier så drar hun hodet bakover mens hun holder igjen brystet i munnen og tilslutt popper brystvorten ut, skikkelig vondt! Prøver å holde hodet igjen men hun er sterk. Noen ganger hjelper det litt om jeg klapper rytmisk på rumpa men ikke alltid. Lurer på om det kan være mageknip som gjør det? Noen som vet og har råd om hva som hjelper?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min datter gjorde også det. Vet ikke hvorfor, men tror ikke noe plaget henne. Hun var også sterk så det jeg gjorde var at jeg la henne slik til i armkroken at hodet ble låst. Holdt ikke stramt så hun merket ingenting mens hun lå til brystet med mindre hun prøvde å vrig seg vekk. Da hadde hun ikke plass til å ta fart og det var ikke så vanskelig for meg å holde igjen. Hun fikk dermed ikke vridd hodet så mye vekk. Etter en stund sluttet hun med det.

Lykke til!

Skrevet

O'skrekk! Min datter gjorde også det! Får frysninger bare jeg tenker på det. Det virket ikke som om det var noe som plaget min datter heller, det virket mer som noe "hun bare fikk for seg".

Men vondt og plagsomt var det! Min datter sluttet aldri med det, men jeg prøvde å avverge det så godt jeg kunne ved å holde henne fast.

Skrevet

Min lille gjør også det!

For meg så virker det bare som at han strekker seg. Han har en tendens til å bli litt slapp/sovne mens han ammes. Gjør det oftest etter at han har våknet til (når jeg rister liv i han), og strekker skikkelig på ryggen samtidig. Virker ikke som han har noe ubehag eller magesmerter i forbindelse med dette. Men kan skrive under på at det er vondt å være mamma med det samme - enda mini her bare er såvidt over 3 uker.

(Gruer meg om han fortsetter med dette til han er flere måneder og desto sterkere - syns han er kjempesterk allerede jeg!) Men noen råd for å avverge har jeg desverre ikke. Jeg forsøker å holde hodet hans, evt bygge opp bak hodet så han ikke får det bakover. Er ikke alltid det fungerer og da er det bare å bite tennene sammen.

• 2 uker senere...
Skrevet

Gutten min (9 uker) gjør også dette. Jeg tror det enten er en taktikk for å holde seg våken, eller at han trenger å rape. Noen ganger løfter jeg han opp og raper han, og så kan vi fortsette ammingen uten mer tull.

Skrevet

Dette er veldig vanlig.

Sønnen min gjørde også det....

Han er snart 6 mnd nå, og nå har han også begynt å ta tak i puppen han spiser fra og klype HARDT og dra i huden. Kjempevondt..

Har heller ingen råd.. Har hjulpet av og til å rape han...

Snakket om dette i barselgruppa, og det var vel så og si alle som var plaget med det samme..........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...